Warokaa kaivonkansia

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"

Warokaa kaivonkansia

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Naapurini ( ihminen hänkin) ajoi (Mondeollaan) Motonetin kadulla kaivonkanteen, joka petti ja rikkoi eturipustuksen ja kummatkin ovet.
Kynnyspalkkikin vääntyi ja repesi.

Warokaa kaivon kansia, ne voivat syödä Saabinne.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Menee ilmeisesti lunariin, jos on kasko :?: Miten kaupunki suhtautui asiaan?
96 M75 i12 5-speed ;)
Firges9000
"Saabisti"

Ansis kirjoitti:Menee ilmeisesti lunariin, jos on kasko :?: Miten kaupunki suhtautui asiaan?
Menee lunariin,sanon mä.
Kaveri vie sen korjaukseen. kaupunki otti vastuun, ei siinä onkelmia.

Auton omistaa YIT, eipäs Kaupunki nikotellu yhtään :lol: :lol: :lol:
Jäsen 1124
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Meillä paikallisella sahalla oli rekka lähdössä lastin kanssa , ajoi kaivon kannen yli kansi kääntyi ja repi polttoaine tankin rikki, voi paska siellä sitä sitten oltiin töissä muutama tunti.
Firges9000
"Saabisti"

Reetu kirjoitti:Meillä paikallisella sahalla oli rekka lähdössä lastin kanssa , ajoi kaivon kannen yli kansi kääntyi ja repi polttoaine tankin rikki, voi paska siellä sitä sitten oltiin töissä muutama tunti.
Siksi otsikoinkin "Warokaa kaivonkansia".
Ne voi kiertää 8)
Jäsen 1124
jblgti1200
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Firges9000 kirjoitti:
Reetu kirjoitti:Meillä paikallisella sahalla oli rekka lähdössä lastin kanssa , ajoi kaivon kannen yli kansi kääntyi ja repi polttoaine tankin rikki, voi paska siellä sitä sitten oltiin töissä muutama tunti.
Siksi otsikoinkin "Warokaa kaivonkansia".
Ne voi kiertää 8)
-Tuohon voin nimittäin yhtyä,koska tipuin ITSE kaivoon viime vuonna.
Kyllä,siis tipuin itse kaivoon... :lol:
Tulin kaverin auton kyydissä paikallisen huoltoaseman pihaan ja nousin kyydistä ja humps,sinne muljahti.
Kaivon kansi oli vähän auki ja astuin sen päälle,joten se perkele kääntyi pystyyn ja tärähti suoraan sukukalleuksien viereen.
Siinä sitten maatessani kannen päällä toinen jalka toisella puolella ja toinen toisella puolella kantta huusin ja nousin ylös kaivosta,eikä ollut sillä hetkellä ketään kelle riehua niin nakkelin suutuspäissään ulkoroskikset mäkeen... :evil:

Kyllä koski,olen vain miettinyt mitä olisi tapahtunut jos vaikka minun sijasta autosta olisi noussut lapsi?
Se olisi tippunut kokonaan kaivoon,ja kuka olisi vastuussa?

Joten varovaisuutta niin itsenne kuin autojenne takia.
Eli yhdyn topikin aiheeseen;
Kaivon kannet on WAARALLISIA!!!
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla meni kolme vuotta sitten viikon vanha talvigummi ja tykkipyörä ruokottamaan kuntoon, kun ajoin lumisateessa töihin ja törmäsin lumen alle jääneeseen about päänkokoiseen kiveen. K-raudan pihaa muokattiin aika rankalla kädellä ja kuormasta tippunut kivi jääny siihen tielle.

Kuljetusfirma ei ottanut vastuuta vaikka tein reklaamatio/vahingonkorvausvaatimuksen. Hihat paloi ja soitin Roin kaupungin tiemestarille joka otti asian hoitoonsa. Antoi kuljetusfirmalle jonkin sortin sanktion tienkunnon huonontamisesta, kun eivät alkaneet millään korvaamaan mulle aiheitunutta vahinkoa. Kaupunki korvasi mulle ja firma kaupungille 8) Tiemestari kehoitti vastaisuudessa soittamaan poliisit paikalle, kuulemma nopeuttaa asioita huomattavasti.

Ja eipä tuota voi kuin ajatella mitä olis tapahtunu, jos olis ollu esim. kantatiellä. 50km/h vauhdistakin 99 kävi puoliautoa vastaantulijan kaistalla. Miten olis ollu 80km/h nopeudessa ja vastaantulijoita siihen samaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Hepis
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Hepis »

Olipa tuossa pari viikkoa sitten ovela kaivonkansi piiloutunut syksyn pudonneiden lehtien alle ja sipaisi palkeenkielen renkaan kylkeen. :evil:
NG 900S 3d 2.3i -98
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Sekin on kumma homma, että kaivonrenkaita on vaikka mitä korkeutta ja silti ne on joko montussa tai törröttävät tienpintaa ylempänä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

dimebak kirjoitti:Sekin on kumma homma, että kaivonrenkaita on vaikka mitä korkeutta ja silti ne on joko montussa tai törröttävät tienpintaa ylempänä.
Kaivot painuu ajan kanssa ja tietenkin eri tahtiin kuin maa ympärillä. Samoin kun asvalttipintaa korjataan, niin luonnolisesti kaivonkansi jää alemmas kuin itse pinta. Paska homma, mutta minkäs sille tekee, määrärahat kun on mitä on.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

jblgti1200 kirjoitti:-Tuohon voin nimittäin yhtyä,koska tipuin ITSE kaivoon viime vuonna.
Kyllä,siis tipuin itse kaivoon... :lol:
Tulin kaverin auton kyydissä paikallisen huoltoaseman pihaan ja nousin kyydistä ja humps,sinne muljahti.
Kaivon kansi oli vähän auki ja astuin sen päälle,joten se perkele kääntyi pystyyn ja tärähti suoraan sukukalleuksien viereen.
Siinä sitten maatessani kannen päällä toinen jalka toisella puolella ja toinen toisella puolella kantta huusin ja nousin ylös kaivosta,eikä ollut sillä hetkellä ketään kelle riehua niin nakkelin suutuspäissään ulkoroskikset mäkeen... :evil:
Ei hemmetti, kaikkea sitä voi ihmiselle käydä 8O 8O :lol:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
illu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja illu »

Ikävä kyllä on tullut työskenneltyä näiden kaivonkansistojen parissa jonkun verran ja kun uutta pintaa vedetään ja kaivo saadan enemmän kuin hyvin korkoonsa niin jonkun ajan kuluttua se on jo montussa.. ja on siitä saanut kuullakin :? :wink:
9-5 2.0t XWD
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kannattaa myös varoa viikonloppuisin tietyömaa-alueilla (ja miksei muuallakin) fiksujen juhlijoiden aikaansaannoksia. Nyt lauantai ja sunnuntaia-aamuina kolmen maissa tuli raivattua transporterin tieltä mm.

-n.10 varoitustörppöä
-3 sulo-roskista
-1 liikennemerkki jalustoineen

Kaiken huipuksi nuo törpöt oli siirretty pois kohdasta, joissa niillä on paikkaa huonommin tuntevalle kohtalaisen suuri merkitys, jossei halua autoaan korjaamolle.

Toisilla sitten on tuota tekemisen puutetta :evil:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Firges9000
"Saabisti"

lefa42 kirjoitti:
Toisilla sitten on tuota tekemisen puutetta :evil:
.....tai helevetin vähän järkeä 8O
Jäsen 1124
YuZzI
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

lefa42 kirjoitti:Kannattaa myös varoa viikonloppuisin tietyömaa-alueilla (ja miksei muuallakin) fiksujen juhlijoiden aikaansaannoksia.
Samaa olen itsekin täällä rovaniemellä kirvannut... tähän mennessä kaikkion ollut väistettävissä.
Tutulta lähti muutama vuosi takaperin sääristä nahat kun raastoi ne kaivon kannen reunaan kun joku oli jättänyt kannen vähän auki... Jotkunhan aukoo noita kaivon kansia piruillessaan, kokisivatpa itse saman niin jäis varmaa kaivonkannet rauhaan, itse olen kyllä pyrkinyt kulkemaan niin tukevalla maalla kuin mahdollista.
Vastaa Viestiin