99:iin erillinen tihkukytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Myrkky kirjoitti:Se klipsikiinnitteinen?
Se.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kiitos... mulle kun tuo noppa on vieläkin hieman uus tuttavuus vaik ruiskun oon jo siihen asentanukkin.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Myrkky kirjoitti:Hieman asian vierestä, mutta missä sijainnee nopassa tihkun rele? Pitäs päivänä jonain repiä se irti ja tutkia saisko tehtyä tihkun aikasäädön kojelautaan...
Mie samanlaista hommelia mietin ja tutkiskelin jo. Sellaisen tekeminen on varmasti mahdollista, koska releen sisällä näyttäis olevan kaks RC-kytkentää joilla on tehty viivepiiri transistorin kanssa. Releen sisältä löytyy muutama trankku ja pari konkkaa. Konkissa näkyy jännitteen vaihtelu viiveiden mukaan, joten vastuksien arvoja kokeilemalla voisi löytyä se vastus, jolla tuota konkkaa ladataan ja puretaan. Siihen vaan potikkaa sitten peliin. Tämmösiä mie olin mietiskellyt.
Releen toimintaa tutkiessa pitää muistaa, että uusi viive lähtee "laskentaan" vasta, kun moottorilta tulee maasignaali moottorin paluusta lähtöasentoon. Sitä signaalia pitää simuloida pöytätestauksessa itse kytkimellä tai johdonpätkällä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin