ohjausyksikön vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

ohjausyksikön vaihto

Viesti Kirjoittaja jmt »

Pitäs vaihtaa Maptunin steg1 originaalin tilalle, muttei tahdo lähteä se ohjausyksikkö pois. Ruotsinkielinen Haynes sanoo "lossa klämman och lyft bort". Onko siellä jonkinlainen varmistusklipsi, mikä pitää poistaa, ennenkuin nousee pois? Ei tahdo pää mahtua sinne jotta vois katsoa :?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Siellä on peltiset klipsut jotka pitää painaa sisään ennen kuin yksikkö nousee ylös. On ne helpostikin nähtävissä. Mitään ruuveja tms siellä ei ole pl. maadoitusruuvi.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jmt »

Joo, maadoitus on irti. Kattelin niitä näkyvillä oleviä ohjaimia ja hahloja ja näyttäisi, ettei niistä enää "kanita". Kun klipsit on painettu, nouseeko kevyesti?
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

check engine

Viesti Kirjoittaja jmt »

Lähti se ohjausboxi pois kun johtojen alta löysin toisenkin klipsin. Sitten uusi boxi paikalle, magneettiventtiili, ja sen johdot kiinni ja auto käytiin. Käynnistyi hyvin, kävi tasaisesti, mutta Check Engine syttyi heti :x . Kävin kuitenkin testaamassa moottoritiellä ahtoja. Ahdot imusarjan vapaasta liittimestä ja mittarille ulkokautta ao kuvan mukaan. Ahdot näytti molemmin puolin yhtä, tyhjäkäynnillä -0.7. Lienee ok? Mikähän tuon Check Enginen laukaisi, kun moottori tuntuu käyvän normaalisti :?:. Merkkikorjaamolla saisi varmaan tarkat koodit .

Kuva
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9407
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Vimpan päälle asennettu ahtopainemittari :!: :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Tarkista vielä kerran, että kaikki liittimet ovat kiinni, myös ilmamassamittarin liitin. Testaa vielä akku irti ja kiinni, jos tilanne korjaantuisi.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Hieno aahtopainemittari :? .
Toki varmaan väiaikainen :?.
Vm:97:kaan saa kämmenkoneenkin kiinni, ja esim tuollaisia näyttöjä.
http://www.qcontinuum.org/obdgauge/
Toki näyttö laahaa noin 0,4s jäljessä jos vain esim imusarjan painetta piirtää ja 4-5 suuretta samalla näytöllä niin päivittää noin 1-1,5s / suure.
(mut on se hieno) :D .
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja jmt »

Viritelmä oli tosiaan väliaikainen, mutta pitihän ne ahtomäärät nähdä heti. LPT:ssä kunei ahtomittaria ole. Itselläkin on varastossa Palm T130 (käyttämättömänä) jonka ehkä sais viriteltyä diagnostointiin. Mutta taidanpa huomenna tarkistaa vielä kaikki liitokset ja resetoida systeemi akun liitin irrottamalla.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Vinkki. Pistä se palm kiinni OBD/RS232 muuntimella sinne ratialle ja sulla lukee näytöllä miksi CE lamppu palaa (PXXXX ja selitys koodille tyyliin motor tempperature sensor circuit malfunktion) tjms. ja siinä on ruudulla reset näppäin josta se sammuu jos vika on poistunut.
Ja auto taas käy seuraavat 100km-1tkm tyhjäkäyntiä miten sattuu ja muutenkin vähän ihmeellinen, toki akun pidempi irtipitäminen aiheuttaa ihan saman.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

edelleen Check Engine

Viesti Kirjoittaja jmt »

Otin tänään akun johdon irti, ja tsekkasin letkujen ja sähköjohtojen paikat ja mitään ihmeempää ei löytynyt. Akun johto kiinni, auto käyntiin ja tallista ulos. Siinä ulkona seistessä syttyi taas "Check engine" -valo, eli n. 3-4 minuutin käynnistyksestä. Onko tämä viive normaali "Check engine":n yhteydessä vai olisiko siinä vinkki vian paikallistamiseen? Ajattelin vielä kokeilla vanhalla yksiköllä. Ei kai se haittaa, jos LPT:n vakiokeskusyksikköä kokeiltaessa on magneettiventtiili ja letkut kiinni? Vakiokeskusyksikkö ei ilmeisesti lähetä ohjaussignaalia magneettiventtiilille. Muut vinkit ovat tervetulleita, ennen kuin käytän diagnostiikassa dealerillä.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

On ihan hyvä testata orkkisboxilla, mutta varmuuden vuoksi magneettiventtiilin liitin irti tällöin auto on ikään kuin LPT, eikä venan käämi taatusti kiusaa. Tarkasta samalla T5-boxin pinnit ettei mikään päässyt asennuksessa vääntymään.

Itselläni on toisessa BSR:n lastu ja toisessa Nordicin. Molemmat pelittivät heittämällä ilman ongelmia puhumattakaan, että olisivat herjanneet CE:stä.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

alkuperäisboxi ok

Viesti Kirjoittaja jmt »

Pistin kokeeksi takaisin alkuperäisboxin ja Check Engine-valo ei syttynyt testiajon aikana (magneettiventtiilin sähköjohdot irti). Samalla totesin boxien pinnit suoriksi. Sitten vielä Maptun boxi takaisin ja tuttu valo syttyi taas 3-4 minuutin päästä. Tilasin ScanToolin setin, jotta voin alkaa lukea niitä koodeja, ja pistin viestiä Maptunin pojille. Eli odotellaan, mielellään en läheta alkuperäisboxia ennenkuin saadaan se valo sammumaan... :roll:
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mitä MapTunin hommiin tulee, niin ei tartte lähettää orkkisboksia takasin, ennenkuin oot saanu kaikki kuntoon. Mullakin hieman venähti ongelmien ratkaisu, mutta nyt on kaikki reilassa ja hyvin toimii. Selvität vaan oireet jne, niin homma hoituu.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Edelleen, se auto OBD lukijaan kiinni, niin tietää mikä sitä riivaa jos kerran CE valoa sytyttelee.
Ja ainakaan SP:n boxit ei välitä vähääkään, onko mankku kiinni vai ei ton CE:n suhteen, enkä vikakoodilistastakaan löytänyt mitään mankun olemassaoloon viittaavaa.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

koodeja

Viesti Kirjoittaja jmt »

Sain vihdoin luettua koodeja Scantoolin laitteella. Alla kuva DTC-näytöstä.
Samaan aikaan Check Engine -valo vilkkui: 1 pitkä + 8 lyhyttä.

Kertooko nämä jotain jollekin? Softa näyttää, että vain yksi koodi, vaikka kolme "merkintää" näyttöön tuli. Ehkä toi P0104 on se koodi?
Yritin hakea vikakoodi-listaa palstalta, muttei löytynyt. Mistähän noita Trionicin koodien merkityksiä voi etsiä?

Kuva

Ihan näppärän tuntuinen systeemi, ja kaikenlaista tietoa osaa lukea. Muutama ajossa otettu kuva näytöstä:
http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... 100kmh.jpg

http://i20.photobucket.com/albums/b214/ ... ssa_28.jpg
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Vastaa Viestiin