Bypass sihisee ja tyhjäkäynti vaeltelee
Bypass sihisee ja tyhjäkäynti vaeltelee
Ostin 9000T16A -87 joku aika sit ja dump valve toimi niinkuin pitikin eli suhautti vaihteen vaihdossa. Mikähän sille tuli kun nyt suhisee koko ajan veto päällä?
Tyhjäkäynti huopaa hieman 700-1000rpm välillä. Mistähän mahtaisi johtua?
[Edit: kuvaavempi otsikko -Jope]
Tyhjäkäynti huopaa hieman 700-1000rpm välillä. Mistähän mahtaisi johtua?
[Edit: kuvaavempi otsikko -Jope]
jos siinä on normaali saabin (bosch) "dumppi" ja koko ajan sihisee, niin
sieltä on joko kalvo puhiki tai sitten joku letku on irronnut/katkennut/murtunut.
Muissakin kalvo dumpeissa lienee sama juttu. Vuoto imusarjaan
aiheuttaa tyhjäkäynnin humpaamisen.
sieltä on joko kalvo puhiki tai sitten joku letku on irronnut/katkennut/murtunut.
Muissakin kalvo dumpeissa lienee sama juttu. Vuoto imusarjaan
aiheuttaa tyhjäkäynnin humpaamisen.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saabin tiskiltä ei taida löytyä dumppia tuohon hintaan (jos löytyy ollenkaan) By-pass saattaapi löytyäkkinKurko kirjoitti:Kokeileppa uutta dumpperia (maksaa saabin tiskillä noin 20-30€).
Niin eiköhän tuo sillä korjaannu.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
By-passiin ei voi vaihtaa kalvoa ja halvimmalla pääset, kun marssit Saabin tiskille ja ostat sen Boschin orkkiksen hintaan 30€. Myynnissä ei ole enää, kuin sitä parempaa metallisisustaista "Viggen" mallia, loppunumeroltaan 110.
Matti
p.s. kas, karlssoni oli nopee
Matti
p.s. kas, karlssoni oli nopee

Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki