-96 CSE Takajousi, laturi ja lämppärikennoremppa
-96 CSE Takajousi, laturi ja lämppärikennoremppa
Elikkäs isipapan ~220tkm ajettu tonnari olisi lähdössä varmaan pajalle kohta ennakoivaa huoltoa nauttimaan
1. Auton takajouset ovat aika kulahtaneen oloisia, mitkähän jouset ja mistä kannattaisi hankkia tilalle? Autolla vedetään kärryä ajoittain. Iskunvaimentimet kannattaisi vaihtaa ilmeisesti samalla, onko suosituksia?
2. Autosta varmaan vaihdetaan lämppärin kenno, puhaltimen moottori ja laturi samalla. Tulisiko kellään mitään korjauskohdetta mieleen mikä kannattaisi laittaa ennakoivasti kuntoon samalla kun autoa räjäytetään suht paljon?
1. Auton takajouset ovat aika kulahtaneen oloisia, mitkähän jouset ja mistä kannattaisi hankkia tilalle? Autolla vedetään kärryä ajoittain. Iskunvaimentimet kannattaisi vaihtaa ilmeisesti samalla, onko suosituksia?
2. Autosta varmaan vaihdetaan lämppärin kenno, puhaltimen moottori ja laturi samalla. Tulisiko kellään mitään korjauskohdetta mieleen mikä kannattaisi laittaa ennakoivasti kuntoon samalla kun autoa räjäytetään suht paljon?
Viikko sitten vaihdoin tuon takapään jouset ja iskarit (etupään 3 viikkoa sitten). Kannattaa varautua hikiseen urakkaan! Jousen vaihto oli pala kakkua, mutta iskarin alapään kiinnityspultti voi olla...hiukan tiukassa Pulttia repiessä muljahti kallistuksenvakaaja irti puslastaan, joten vaihdoinpa samalla nekin! ja samalla menee myös vakaajan runkokumet, ne tilasin powerflexeinä Futurezilta (eivät ole vielä tulleet).
Mulla ei mennyt noihin pultteihin kun about tunti/puoli ja sain ne kokonaisina ulos ...CRC:n liuotus ja irroitus öljyjä meni muutama suihkaus!
Yhtä tuoreessa muistissa on jäähdyttimen vaihto, tosin automaattilaatikon kanssa integroitu malli. Jäähdyttimen ostin täältä http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/ ja oli melkein puolet edullisempi kuin Laakkosella! Ja selvästi edullisempi kuin ProCar:ssakin!
Tässä ei ollut mitään mystistä, Kinaselta ostaessa kysyin ja sanoivat että integroitu malli on helpompi. jos automaatin lauhdutin on erillisenä alapuolella, on ilmeisesti hiukan hankalampi!
Jotta noin...minulla on nyt -40mm Lesjöforsit ja Sachsit
t.Sewe
Mulla ei mennyt noihin pultteihin kun about tunti/puoli ja sain ne kokonaisina ulos ...CRC:n liuotus ja irroitus öljyjä meni muutama suihkaus!
Yhtä tuoreessa muistissa on jäähdyttimen vaihto, tosin automaattilaatikon kanssa integroitu malli. Jäähdyttimen ostin täältä http://www.jaahdytinhuoltokinanen.fi/ ja oli melkein puolet edullisempi kuin Laakkosella! Ja selvästi edullisempi kuin ProCar:ssakin!
Tässä ei ollut mitään mystistä, Kinaselta ostaessa kysyin ja sanoivat että integroitu malli on helpompi. jos automaatin lauhdutin on erillisenä alapuolella, on ilmeisesti hiukan hankalampi!
Jotta noin...minulla on nyt -40mm Lesjöforsit ja Sachsit
t.Sewe
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen
# jäsen 2221#
Sitä lämppärin kennoa vaihtaessa kannattaa huolehtia sinne Nissensin täyskuparikenno, eikä alkuperäisenkaltaista muovipäätyistä. Ei tarvitse sitten uusia enää sitäkään operaatiota...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Kenno tulee tosiaan olemaan nissensiä. Iskarin alapään pultista on tosiaan kuulunut kauhutarinoita aiemminkin, mutta eiköhän se siitä. Vesipumppu on jo vaihdettu, bensapumppu vaihtunee lähempänä 300tkm.
Jousien/iskareiden merkistä ei ole vielä kukaan kommentoinut, jos sanotaan, että tuuninkialusta unohdetaan. Motonetin jousi ja iskarivalikoimaa voisi sanoa vähintäänkin epäselväksi. Esim. luettelossa on jotain viittauksia nivomattiin, mutta onko sellaisia muka ollut jossain tonnarissa? Jousia ei tähän malliin näyttäisi motosta saavan ollenkaan...
Jousien/iskareiden merkistä ei ole vielä kukaan kommentoinut, jos sanotaan, että tuuninkialusta unohdetaan. Motonetin jousi ja iskarivalikoimaa voisi sanoa vähintäänkin epäselväksi. Esim. luettelossa on jotain viittauksia nivomattiin, mutta onko sellaisia muka ollut jossain tonnarissa? Jousia ei tähän malliin näyttäisi motosta saavan ollenkaan...
-
- "Turbo"
- Viestit: 280
- Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14
Hei,
Ainakin osoitteesta http://webcat.zf-trading.com/ pääset etsimään sopivimpia Sachs/Boge (alkuperäismerkki) iskareita Saabiisi laittamalla merkin ja mallin. Noilla tuotenumeroilla voi käydä tilaamassa oikean mallin täältä Suomesta. En tiedä miten suuria eroja noissa on, mutta mulle yrittivät myydä CSE:n aluksi eri koodilla varustettua Bogea eteen kuin tuo sivusto näyttää. Tilasivat sitten toki pyydettäessä halutut. Kalliihkot olivat, hintaa tuli 300e koko sarjalle
Ainakin osoitteesta http://webcat.zf-trading.com/ pääset etsimään sopivimpia Sachs/Boge (alkuperäismerkki) iskareita Saabiisi laittamalla merkin ja mallin. Noilla tuotenumeroilla voi käydä tilaamassa oikean mallin täältä Suomesta. En tiedä miten suuria eroja noissa on, mutta mulle yrittivät myydä CSE:n aluksi eri koodilla varustettua Bogea eteen kuin tuo sivusto näyttää. Tilasivat sitten toki pyydettäessä halutut. Kalliihkot olivat, hintaa tuli 300e koko sarjalle
Motonetin kuormajouset on ainakin edukkaat..laadusta en osaa sanoa. Omaan tonnariin ajattelin hommata sellaiset ja lyhentää hiukan..madallussarjojen takajouset tuntuu olevan lähes poikkeuksetta mallia löpöttävät .
Öljynpaineanturin vuodot kannattaa ainakin tarkistaa samalla, on hiukan hankalahko vaihtaa ylhäältä päin.
Öljynpaineanturin vuodot kannattaa ainakin tarkistaa samalla, on hiukan hankalahko vaihtaa ylhäältä päin.
Foxbody turbo
Hmm, katselin, että motonetin nissensin kennossa oli muovipäädyt, onko se silti toimivaksi todettu ratkaisu? PCS:ltä saisi täysalumiinista hintaan 245e, mikä on kyllä hinnan puolesta aika suolainen.
Mites latureiden laita, onko -96 2.3T:ssä 2,0 91--97 90A SISÄtuuletettu
laturi? Näitä ei ainakaan motonetista saa, pitänee sitten tutkia muista liikkeistä... Ajattelin vaan, jotta hyvä olisi vaihtaa samantien uuteen kun yhden 160tkm ajetun tonnarin tiedän, jonka laturi osoittautui olevan loppu kun hiilien vaihdon yhteydessä tarkistettiin.
Kuormajouset tulevat näillä näkymin PCS:ltä, iskareiksi bogea motosta.
Mites latureiden laita, onko -96 2.3T:ssä 2,0 91--97 90A SISÄtuuletettu
laturi? Näitä ei ainakaan motonetista saa, pitänee sitten tutkia muista liikkeistä... Ajattelin vaan, jotta hyvä olisi vaihtaa samantien uuteen kun yhden 160tkm ajetun tonnarin tiedän, jonka laturi osoittautui olevan loppu kun hiilien vaihdon yhteydessä tarkistettiin.
Kuormajouset tulevat näillä näkymin PCS:ltä, iskareiksi bogea motosta.
Jotain aiempaa keskustelua lämmityslaitteen kennoihin liittyen:mcfeast kirjoitti:Hmm, katselin, että motonetin nissensin kennossa oli muovipäädyt, onko se silti toimivaksi todettu ratkaisu?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=2977
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11466
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
No nyt alkaa kaikki muut paikat olemaan kunnossa mutta vielä pitäisi tietää onko tämän auton laturi 90A vai 110A -mallia, tietääkö joku vai pystyykö sitä jotenkin näkemään?
On muuten pirun kalliita nuo vaihtolatureina, n. 240e. Laturikorjaamosta ainakin vahvistettiin jotta laturi on 250tkm kohdalla periaatteessa vaihtokunnossa, mutta ampeerimäärä tarvittaisiin. Tuota ei kai sisätuuletuksen tms. takia voi oikein kovin helposti itse huoltamaankaan...
On muuten pirun kalliita nuo vaihtolatureina, n. 240e. Laturikorjaamosta ainakin vahvistettiin jotta laturi on 250tkm kohdalla periaatteessa vaihtokunnossa, mutta ampeerimäärä tarvittaisiin. Tuota ei kai sisätuuletuksen tms. takia voi oikein kovin helposti itse huoltamaankaan...
Eikös tuossa ole lätkä lyljessä, eli onko 90 vai 110A värkki.mcfeast kirjoitti:No nyt alkaa kaikki muut paikat olemaan kunnossa mutta vielä pitäisi tietää onko tämän auton laturi 90A vai 110A -mallia, tietääkö joku vai pystyykö sitä jotenkin näkemään?
On muuten pirun kalliita nuo vaihtolatureina, n. 240e. Laturikorjaamosta ainakin vahvistettiin jotta laturi on 250tkm kohdalla periaatteessa vaihtokunnossa, mutta ampeerimäärä tarvittaisiin. Tuota ei kai sisätuuletuksen tms. takia voi oikein kovin helposti itse huoltamaankaan...
Ja eikai tuolla pitäisi hiilien, liukurenkaiden ja laakereiden suhteen olla mitään merkitystä.
Ja tekeekö ne tuolla "laturikorjaamossa" muuta, kun vaihtaa nuo (osat 30€) ja korkeintaan pesee (tuskin lakkaa) uudelleen.
Kummalla puolella tarra on, näenkö ilman peiliä? Nojoo täytynee tietysti nolona myöntää, että itse olisi pitänyt yrittää katsoa ennen kyselyjä :)Kurko kirjoitti: Eikös tuossa ole lätkä lyljessä, eli onko 90 vai 110A värkki.
Ja eikai tuolla pitäisi hiilien, liukurenkaiden ja laakereiden suhteen olla mitään merkitystä.
Ja tekeekö ne tuolla "laturikorjaamossa" muuta, kun vaihtaa nuo (osat 30€) ja korkeintaan pesee (tuskin lakkaa) uudelleen.
Paikallisessa laturikorjaamossa siis tuota kyseistä peliä ei pysty sisätuuletuksen takia huoltamaan, joten kunnostettu vaihtolaturi on ainoa vaihtoehto.