Peruutusvalosta vaan...
Peruutusvalosta vaan...
Prkl!
Eipä auttanut anturin vaihto CSsään.
Edelleen mennään peruutusvalo päällä eteenpäin.
Voiko lootassa olla jotain, että anturi ei reagoi oikein?
Voinko mitata piuhoja jotenkin, että ne ovat OK?
Voiko anturi olla jotenkin mitattavissa myös, jos vaikka se on ollut uutena kaputt?
En ole vielä itse peruutusvaloa tutkinut, että onko maadoitusvikaa siellä päässä. Eikös sen pitäisi pistää koko perä diskovaloiksi sitten???
Vinkkejä kaivataan. Polliisit ei varmaan tykkää valkoisesta valosta perssiissä.
-Hessu-
Eipä auttanut anturin vaihto CSsään.
Edelleen mennään peruutusvalo päällä eteenpäin.
Voiko lootassa olla jotain, että anturi ei reagoi oikein?
Voinko mitata piuhoja jotenkin, että ne ovat OK?
Voiko anturi olla jotenkin mitattavissa myös, jos vaikka se on ollut uutena kaputt?
En ole vielä itse peruutusvaloa tutkinut, että onko maadoitusvikaa siellä päässä. Eikös sen pitäisi pistää koko perä diskovaloiksi sitten???
Vinkkejä kaivataan. Polliisit ei varmaan tykkää valkoisesta valosta perssiissä.
-Hessu-
Anturi on sulkeutuvaa tyyppiä. Johtoon 135 tulee jatkuva jännite sulakkeelta, ja kun pakki on päällä, jännite kulkeutuu myös johtoon 136, josta menee peruutusvaloreleelle (vai polttimoille suoraan käsivaihteisessa?) Kun pakki ei ole päällä, tuo 136 ei saa olla jännitteinen. Tai kun irrotat anturin johtoliittimen, vastus napojen välillä pitää olla ääretön silloin kun pakki ei ole päällä.
Jos sinulla on tuossa rele, se on hanskalokeron takana tai apukuskin jalkatilassa reletaulussa. Ehkä paikassa F.
Ilman relettä peruutusvalojen jännitteensyöttö sulakkeen 9 kautta. Jos on rele, niin peruutusvalojen jännitteensyöttö sulakkeen 16 kautta ja 9:n kautta menee ainoastaan kytkimelle ja releen käämille.
Jos sinulla on tuossa rele, se on hanskalokeron takana tai apukuskin jalkatilassa reletaulussa. Ehkä paikassa F.
Ilman relettä peruutusvalojen jännitteensyöttö sulakkeen 9 kautta. Jos on rele, niin peruutusvalojen jännitteensyöttö sulakkeen 16 kautta ja 9:n kautta menee ainoastaan kytkimelle ja releen käämille.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vaihdetaanko päikseen? Mulla ei syty pakkivalo ollenkaan.hessu75 kirjoitti:Jep jep poijjaat,
Näinhän se onpi, että rele ei pidä mitään elämää. Ei kuuluu napsumista. Siispä releen vaihtopäivät edessä.
Onpahan sitten kaikki kriittiset osat vaihdettu peruutusvaloa ajatellen.
Kiitos kaikille vinkeistä...
-H-
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Heh,
Eipä taida sinun kohdalla olla muuta apua kuin samat laittelut, mitä olen itse jo tehnyt/ tekemässä.
Akku ja akkukehikko pois. Motonetistä ostettu anturi lootan kylkeen. 19 lenkki aukaisee sen. Älä vedä sitten liaan tiukkaan uutta anturia, mutta kuitenkin pohjaan asti. Katso kontaktipinnat liittimestä myös.
Sitten tuo rele edellämainittujen ohjeiden mukaan.
-Hessu-
Eipä taida sinun kohdalla olla muuta apua kuin samat laittelut, mitä olen itse jo tehnyt/ tekemässä.
Akku ja akkukehikko pois. Motonetistä ostettu anturi lootan kylkeen. 19 lenkki aukaisee sen. Älä vedä sitten liaan tiukkaan uutta anturia, mutta kuitenkin pohjaan asti. Katso kontaktipinnat liittimestä myös.
-Hessu-
Onnistuu myös ilman akun/akkukotelon irrottamista, ainakin minulla ei ollut mitään ongelmia, kyllä sinne kädet ja lenkki mahtuu.hessu75 kirjoitti:Heh,
-Hessu-
Kaipa onnistuu. Olen vain sen verran nyswääjä, että pidän kaikesta "availusta".
Otin sitten "tarjottimen" esille tonnarista. Ihme ja kummastus! Ei relettä kiinni peruutusvalolle tarkoitetussa paikassa F. Siis, mit vit!
Kokeilin Mimmin ohjeiden mukaan toisella samaisella tarjottimesta löytyneellä, muistaakseni äänimerkin C releellä. Pakkivalo alkoi hetsilleen toimimaan.
Mitä opimme tästä, kun ostat autoa? Aina! Aina, käy se perkuleen pirssi läpi suurennuslasilla. Ois taas itekkin pitänyt käydä näköjään vielä tarkemmin läpi.
-Hessu-
Otin sitten "tarjottimen" esille tonnarista. Ihme ja kummastus! Ei relettä kiinni peruutusvalolle tarkoitetussa paikassa F. Siis, mit vit!
Kokeilin Mimmin ohjeiden mukaan toisella samaisella tarjottimesta löytyneellä, muistaakseni äänimerkin C releellä. Pakkivalo alkoi hetsilleen toimimaan.
Mitä opimme tästä, kun ostat autoa? Aina! Aina, käy se perkuleen pirssi läpi suurennuslasilla. Ois taas itekkin pitänyt käydä näköjään vielä tarkemmin läpi.
-Hessu-
Manuaalissa löytyy vaihdelaatikon päätykannesta, suunnilleen akun alapuolelta. Jos on automaatti, niin viisaammat valistakoon...puu kirjoitti:Kertokaas nyt joku, mistä löytyy '89 turbo-CD:ssä peruutusvalon kytkin, kun en millään löytänyt sitä vaikka kuinka kurkistelin.

Tuon ikäisessä ei taida olla relettä, ainakaan ei itselläni ole!
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Tuolla on paljon kuvia vaihteiston päätykannesta, siinä se kytkinkin näkyy. Konehuoneesta kurkkiessa tietysti akku ja akkuteline on tiellä.
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
http://www.saab9000.com/procedures/powe ... mount.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tämä ikivanha homma on jäänyt minulta kokonaan välinpitämättömyyden johdosta hoitamatta, kun tuolla autolla voi kuitenkin ajaa.
Nyt joku kiltti klubilainen kun löytyisi, joka olisi viitseliäs ja tulisi auttamaan minua.
Edelleen tuo pakkivalo on ns rikki. Se jää päälle heti, kun laittaa johdon kiinni lampun kantaan.
Mimmi ystävällisesti kerran katsoi mittarilla hienosti ja silloin tämä valo ihmeellisesti toimikin moitteetta???
Olen availlut verhoiluita ja katsonut piuhojen kunnot sun muut läpi. Yhden piuhan eristin sieltä takaluukun saranoiden läheltä. Ei auttanut.
Voin ihan maksaa palvelusta jotain korvaustakin, tai sitten tarjota oluset tai kaksi
Jos nyt ei kukaan jaksa/ viitsi lähteä auttamaan, niin tällaiselle eisähkärivikaiselle pitäisi sitten kertoa, että mitä ja mistä minun pitää purkaa, että saisin vaikka vedettyä uuden piuhan tjsp.
Apuja kiitos taas, nam.
-Hessu-
Nyt joku kiltti klubilainen kun löytyisi, joka olisi viitseliäs ja tulisi auttamaan minua.
Edelleen tuo pakkivalo on ns rikki. Se jää päälle heti, kun laittaa johdon kiinni lampun kantaan.
Mimmi ystävällisesti kerran katsoi mittarilla hienosti ja silloin tämä valo ihmeellisesti toimikin moitteetta???
Olen availlut verhoiluita ja katsonut piuhojen kunnot sun muut läpi. Yhden piuhan eristin sieltä takaluukun saranoiden läheltä. Ei auttanut.
Voin ihan maksaa palvelusta jotain korvaustakin, tai sitten tarjota oluset tai kaksi

Jos nyt ei kukaan jaksa/ viitsi lähteä auttamaan, niin tällaiselle eisähkärivikaiselle pitäisi sitten kertoa, että mitä ja mistä minun pitää purkaa, että saisin vaikka vedettyä uuden piuhan tjsp.
Apuja kiitos taas, nam.
-Hessu-