Jäi muuten kauppareissu väliin
Auto lämpenee, akku tyhjenee
Auto lämpenee, akku tyhjenee
Jaksaa tonnari taas yllättää
Nyt on melkoisen varma, että kun laitan autoni lämpötolppaan kiinni, alkaa välittömästi akun tyhjentyminen. Tänään auto lämmitykseen klo 1330 - 1430 väliseksi ajaksi ja sen aikana meni akku aivan finaaliin varauksen suhteen. Haulla en löytänyt vastaavia tapauksia eli nyt pyytäisin neuvoa asian suhteen. Miten ihmeessä lohko- ja sisätilanlämmittimen käyttö saa akun tyhjäksi.
Jäi muuten kauppareissu väliin
Jäi muuten kauppareissu väliin
Johdot (vastukselle ja sisäpistokkeelle) kävin läpi silmämääräisesti, ehjältä vaikuttavat. Lohkolämmitin mallia Defa epäilyttää, jo ulkonäöllisesti. Mullahan oli sekin efekti, että kun lokilämppäri porisee, niin lämppärin flekti lähtee pyörimään. Lisänä vielä tähän konkurssiin on se, että vuosi sitten vaihdettujen jäähdyttäjän nesteiden pakkasenkestävyys oli vain -20 C eli voisikos se p****leen uppokuumennin vielä kiehuttaa vesiä.Mimmi kirjoitti:Kytkentävirhe lohkiksessa/johdoissa/sisälämppärissä.
Toinen vaihtoehto on panssariputken aiheuttama oikosulku.
Kyllä tuli nautittua joka sekunnista, kun tarkastelin johtoja räntäsateessa. Toivottavasti akku säilyi ehjänä
Muutenhan toi auto on erinomainen
Kurko kirjoitti:Tai oiskohan siinä jokin automaattinen akkulaturi, joka on muuttunut automaattiseksi purkulaitteeksi.
Sama kävi mielessä, mutta laturia en löytänyt mistään. Vai olisiko hienosti piilotettu johonkin?
EDIT: Tarkastettu kertaalleen, kaapelissa jako vain lohkikselle ja sisäpistokkeelle.
Viimeksi muokannut Jarmo900, Ke Loka 26, 2005 16:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No jos ei lohkolämppärin piuhasarjaa seuraamalla löytynyt ylimääräisijä haaroja niin tuskin mitään laturia on.Jarmo900 kirjoitti:Kurko kirjoitti:Tai oiskohan siinä jokin automaattinen akkulaturi, joka on muuttunut automaattiseksi purkulaitteeksi.
Sama kävi mielessä, mutta laturia en löytänyt mistään. Vai olisiko hienosti piilotettu johonkin?
Flektihän kyllä voi akun tyhjentää, vaan tuskin tuon lohkolämppärin teho riittää sitä käynnistämään edes saharassa keskikesällä.
DC pihti akun kaapeliin ja lämmitin seinään niin selviää paljon.
Mulla vaan loppuu autosähkötietämys H1-polttimon vaihtoon eikä virtapihtejä löydy kotoa. Kukahan haluaisi auttaa asiassa, ennen kuin tulee tehtyä/teetettyä/maksettua turhaa työtä. Toki korvaan vaivannäön.Kurko kirjoitti:No jos ei lohkolämppärin piuhasarjaa seuraamalla löytynyt ylimääräisijä haaroja niin tuskin mitään laturia on.
Flektihän kyllä voi akun tyhjentää, vaan tuskin tuon lohkolämppärin teho riittää sitä käynnistämään edes saharassa keskikesällä.
DC pihti akun kaapeliin ja lämmitin seinään niin selviää paljon.
.
.
No jos ei DC pihtiä ole just saatavilla niin saman tuloksen saa ihan tasajännite mittarilla kun mittaat jännitehäviöö välillä akun-/runko ja koneen runko.
Tuntuu näin sähkömonttöörinä hiukan epäturvalliselta, jos näin on asia. Tokihan joku on voinut rakentaa näppärän varkaan karkoittimen, eli vaihe auton runkoon ja ei mene kukaan sisälle ilman kumisaappaitaJarmo900 kirjoitti:Voisikohan sen lohkolämmitin aiheuttaa maavuodon käytettäessä eli kun lohkis päällä akku purkautuu rungon kautta...johonkin.
Miten sen voisi mitata yleismittarilla, siis tämän suurehkon virrankulutuksen
No jos ei DC pihtiä ole just saatavilla niin saman tuloksen saa ihan tasajännite mittarilla kun mittaat jännitehäviöö välillä akun-/runko ja koneen runko.
Ei voi !Jarmo900 kirjoitti:Voisikohan sen lohkolämmitin aiheuttaa maavuodon käytettäessä eli kun lohkis päällä akku purkautuu rungon kautta...johonkin.
AC ja DC sähköt eivä jammaile keskenään !
Mainitsit aiemmin että flekti lähtee päälle lohkolämmitintä käytettäessä, tilanne saattaa olla jo se, että flekti ei enää pyöri, mutta kuluttaa lämmön takia kuitenkin.
Asian voi testata ottamalla flektin johdot irti, kun lohkolämmitin kytketään päälle, akun ei pitäisi enää tyhjetä.
Mikäli tyhjenee, tarkasta ensin akku, ja vasta sen jälkeen turvaudu johonkin kaveriin jolla on DC pihtiamppeerimittari.
Mikäli akusta kulkeutuu kohtuuton virta paikkaan X, on kyseessä vika lämpötiloja kontrolloivien piirien ohjaamissa piireissä, jotenkin, sillä näkyvien liekkien jo pitäisi kavaltaa paikka.
Terve akku ei hupene tunnissa, ilman näkyviä jälkiä.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
Pyöriikö flekti edelleen, edes missään tilanteessa ?Jarmo900 kirjoitti:Akku on uusi ja saman tuo teki vanhallekin akulle. Mitään käryä/ritinää/rätinää tms. ei kylläkään ilmene.
Saattaa olla niin, että lohkolämmittimesi on oikosulkeutunut osittain, sillä seurauksella, että sen teho on aivan liian suuri.
Tällöin osa virrasta ohjautuu maadoitusjohtimeen, ja ellei käytössä ole vikavirtasuojaa, saattaa lohkolämmittimen teho olla 3000W luokaa, joka kyllä keittää kaiken, ja saa flektinkin toimimaan.
Lohkolämmittimen käyttämä vaihtosähkö AC ei millään tavalla osallistu auton omaan tasasähkö DC järjestelmän toimintaan sähköisesti, mutta saattaa stimuloida auton omat järjestelmät toimintaan.
Ainoastaan toiminta pelastaa kalliilta siniseltä savulta.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.