Rengastuksena 165 mm ja 185 mm

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

Rengastuksena 165 mm ja 185 mm

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Hei! Miten turvallisena voi pitää jos satkuun pistää talveksi nastat jotka ovat seuraavat. Eteen renkaat 165 mm ja taakse 185 mm. Eli miten ajettavuuteen vaikuttaa vaikkapa mutkassa jos takana on 20 milliä leveämmät renkaat. Entä olisiko järkeä laittaa kapeammat taakse? :D
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Itse en ole huomannut mitään suurempaa eroa. Jos renkaissa on hyvin pintaa niin eikun vaan. Itse laittaisin ehkä tukevammat=leveemmät eteen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Henna Makkonen
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Ke Helmi 11, 2004 13:19

miksi?

Viesti Kirjoittaja Henna Makkonen »

Miksi tukevammat eteen mieluummin? :?
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Laita mieluusti sekä eteen, että taakse samankokoiset renkaat. Auton ajo-ominaisuudet on suunniteltu toimimaan normaaliajossa parhaiten niillä renkailla, jotka autosi rekisteriotteessa, tai käyttöohjekirjassa on kerrottu.

Eri levyiset renkaat etu ja taka-akselilla muuttavat esittämilläsi vaihtoehdoilla ajettavuutta huonompaan suuntaan, laittoi ne sitten kummin päin tahansa.
Itse laittaisin autosi alle 185-kokoiset renkaat, sillä satku on jo aika painava auto... :?
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Jos ajelee lumisilla teillä, voisi 165mm renkaat olla jopa paremmat noinkin painavassa autossa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Saabikas

Viesti Kirjoittaja Saabikas »

Eiköhän 185 ole ihan hyvä. Menee hieman hakoteille puhua satkusta painavana autona. Katsokaapa hieman nykyautojen painoja: Corolla luokka painaa ihan saman, ellei jopa enemmän.
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Tuli vaan mieleen, et kerran näin bemarin, jossa oli edessä jotkut "normaalit" 225 tai jotain ja takana maltilliset 285. 8O Tosin kesänakit.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Juza
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: La Elo 30, 2003 06:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juza »

puu kirjoitti:Tuli vaan mieleen, et kerran näin bemarin, jossa oli edessä jotkut "normaalit" 225 tai jotain ja takana maltilliset 285. 8O Tosin kesänakit.
mulla löytyy Carrerasta edestä 235/45 ja takaa 275/40 (17"), kesärenkaat tietysti.. Mut ihan hienosti pelaa alusta silti!
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

OFF TOPIC:
Eiköhän kesärenkaiden kanssa asia ole hieman erilailla kun talvirenkaissa. Tai no, asfaltilla leveämmillä suapi enemmän pitoa, mutta koklaappa hiekalla.

Ja asiasta noin niinkuin faktana mitään tietämättömänä, niin tuskin ralliautoissakaan talvella käytetään kapeita piikkirenkaita sen takia että pitäisivät huonommin lumella kuin leveät piikkirenkaat :?:

Edit: muokkausta, ajatukset hukassa
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

900turbo3d kirjoitti:OFF TOPIC:
Eiköhän kesärenkaiden kanssa asia ole hieman erilailla kun talvirenkaissa. Tai no, asfaltilla leveämmillä suapi enemmän pitoa, mutta koklaappa hiekalla.

Ja asiasta noin niinkuin faktana mitään tietämättömänä, niin tuskin ralliautoissakaan talvella käytetään kapeita piikkirenkaita sen takia että pitäisivät huonommin lumella kuin leveät piikkirenkaat :?:

Edit: muokkausta, ajatukset hukassa
Niin tai leveet renkaat kesällä kovassa sateessa...hienot pulkat.
VW transporter 2.5tdi vm.99
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

Mutta leveet pitää paremmin jäällä. (pitää ettiä heti hyvät puolet, kun sattuu olemaan 205 noi talviset)
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ollut talvikumeina 205-165, ja täytyy todeta, että kapein on paras. Puree kiinni eikä luista.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin