ohjausyksikön vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ämpee
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Loka 01, 2005 12:55
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja ämpee »

Current DCT ikkuna kertoo mitä vikakoodia tulkitaan.
PO^^ on valmistajan erityiskoodi, ja ikkuna "Diagnostic Trouble Code Definetion", kannustaa etsimään huoltokirjasta lisää tietoa.
Vierittämällä tummennusta kohtaan PO 104, saisimme "Diagnostic...jne" ikkunasta lukea tämän koodin sisällön.
Onnistuuko vierittäminen hiirellä, tai nuolinäppäimillä, en tiedä, sillä et maininnut testissä käytettyjä välineitä.
Vastaavasti PO3 avautusi samassa "Diagnostic...jne" ikkunassa.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

sama ilmoitus

Viesti Kirjoittaja jmt »

Kaikkien kolmen koodin (merkinnän) kohdalla sama mainitsemasi viesti. Tiedot luettu IBM:n läppärillä. Joten hiirellä liikutaan.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Eiks MIL=CE ole kuitenkin off.
Onko nuo valmistaja viat vielä resetoinnin jälkeenkin. :?:

Aikasen hyvä koodilista löytyy esim: http://www.qcontinuum.org/obdgauge/
ja sieltä tuo pocket pc osio ja lähdekoodi.
Imuroi itsellesi, ja pura, ja avaa vaikka tuo DTC-Generic.txt.
Ja sulla on aika kattava lista nykyautojen käyttämistä vikakoodeista.
ämpee
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: La Loka 01, 2005 12:55
Paikkakunta: VANTAA

Re: sama ilmoitus

Viesti Kirjoittaja ämpee »

jmt kirjoitti:Kaikkien kolmen koodin (merkinnän) kohdalla sama mainitsemasi viesti. Tiedot luettu IBM:n läppärillä. Joten hiirellä liikutaan.
Vaikea kehua diagnostiikkaohjelmaa joka kaikkien vikakoodien kohdalla kehoittaa turvautumaan huoltokirjaan.
Saabismi on ainoa sairaus, jonka itsehoidosta kannetaan vuosimaksua.
9000 CS 97 mennyt parempiin käsiin, ja varattomuuttani ajelen nykyään Volksvaunulla.
mjpelkon
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 22:35
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja mjpelkon »

Moi jmt,

Jos et ehdi lataamaan ko. pakettia, niin tässä listasta seloste:

"P0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent"

Tarkoittaakos tuo, että ilmamassamittari takertelee?

-Make
ps. oli pakko mielenkiinnosta tutustua ko. listaan :)
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

mjpelkon kirjoitti:Moi jmt,

Jos et ehdi lataamaan ko. pakettia, niin tässä listasta seloste:

"P0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent"

Tarkoittaakos tuo, että ilmamassamittari takertelee?

-Make
ps. oli pakko mielenkiinnosta tutustua ko. listaan :)
No eipä taida tarkoittaa, kun käsittääkseni ei tonnarista missä on OBD2 Löydy koko ilmamassamittaria. T7 eli 9-5 mallista sellainen taas löytyy. eli kehitys kulkee taaksepäin.

Ja ois kiva tietää kenen viriviri loota tuolla oikein on, kun tuollaisia vika-analyysejä antaa ulos :?: .
jmt
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: To Touko 20, 2004 22:37
Paikkakunta: Vaasa

vastauksia

Viesti Kirjoittaja jmt »

Kiitos tiedoista.
Eli yksikköhän oli Maptunin steg1 ja diagnostiikkaboxi ja -softa Scantoolin käsialaa.
P0104 tosiaan viittaa ilmamassa-järjestelmään: "P0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent"
MIL näyttää olevan off, mutta koodit palaa resetoinnin jälkeen. Ja CE valo.

Entäs tuo Check Engine valon vilkkuminen diagnostiikan aikana: 1 pitkä + 8 lyhyttä. Eikös jossain malleissa tämäkin anna vinkkiä?

OBDII koodeja löytyi mm. seuraavilta sivuilta:
http://www.autotap.com/generic_trouble_codes.html
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Uskon, että jostain löytyy OBD softa, missä on koodiselitykset jo olemassa, tai ne voi opettaa. Sain laitteen eilen illalla ja ihan kaikkia saatavilla olevaa softaa ei ole vielä kokeiltu :roll:

Koska koodeja ei tule alkuperäisellä boxilla, voihan olla että tämä boxi on viallinen? Maptun.fi suostui jo vaihtamaan sen.
No ei anneta periksi ihan vielä.
9000 CS 2.3 LPT -97 Aut.
#2545
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: vastauksia

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

jmt kirjoitti:Kiitos tiedoista.
Eli yksikköhän oli Maptunin steg1 ja diagnostiikkaboxi ja -softa Scantoolin käsialaa.
P0104 tosiaan viittaa ilmamassa-järjestelmään: "P0104 Mass or Volume Air Flow Circuit Intermittent"
MIL näyttää olevan off, mutta koodit palaa resetoinnin jälkeen. Ja CE valo.

Entäs tuo Check Engine valon vilkkuminen diagnostiikan aikana: 1 pitkä + 8 lyhyttä. Eikös jossain malleissa tämäkin anna vinkkiä?

OBDII koodeja löytyi mm. seuraavilta sivuilta:
http://www.autotap.com/generic_trouble_codes.html
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Uskon, että jostain löytyy OBD softa, missä on koodiselitykset jo olemassa, tai ne voi opettaa. Sain laitteen eilen illalla ja ihan kaikkia saatavilla olevaa softaa ei ole vielä kokeiltu :roll:

Koska koodeja ei tule alkuperäisellä boxilla, voihan olla että tämä boxi on viallinen? Maptun.fi suostui jo vaihtamaan sen.
No ei anneta periksi ihan vielä.

Tuossa on CE flash koodin antama virhe sulle:

8 Purge valve (EVAP valve)

tuolta llöytyy noi flash codet ---> http://www.saabcentral.com/~munki/techn ... rionic.htm
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin