tetammi kirjoitti:Jos noi projektitarinat siirtäis tuonne klubiosioon niin hieman ainakin vaikeuttais...
Tossa vois olla ihan oma ideansa... kuten jcarlsson totesi, olisi sinällään hyvä että olisi edes jokin mahdollisuus vaihtaa ajatuksia/kokemuksia keskenään.
En taidakaan enää lisätä sinne enempää informaatiota siitä mitä on viimeaikoina tullut tehtyä. Harmi vain, olisi ehkä saattanut jotakuta kiinnostaa..
Minulla nyt sinällään ole itsellä mitään asiaa autostani...sekun on määräysten mukainen: Määräykset on määräyksiä ....sairasta
Mutta, asiasta kiinnostuneille edes...
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
tetammi kirjoitti:Jos noi projektitarinat siirtäis tuonne klubiosioon niin hieman ainakin vaikeuttais...
Sen jälkeen kerho saa aivan takuuvarmasti yhden uuden jäsenen . Täytyyhän jonkun opastaa teitä autojenne rakentamisessa, ettei niihin tule laittomia muutoksia tai prosentit jää merkitsemättä. Joillakin täällä tuntuu olevan suorastaan edesvastuuttoman välinpitämätön asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, mutta mikään klubiosiolle pakeneminen ei tule pelastamaan teitä totuuden hetken koittamiselta seuraavassa katsastuksessa.
tetammi kirjoitti:Jos noi projektitarinat siirtäis tuonne klubiosioon niin hieman ainakin vaikeuttais...
Sen jälkeen kerho saa aivan takuuvarmasti yhden uuden jäsenen . Täytyyhän jonkun opastaa teitä autojenne rakentamisessa, ettei niihin tule laittomia muutoksia tai prosentit jää merkitsemättä. Joillakin täällä tuntuu olevan suorastaan edesvastuuttoman välinpitämätön asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, mutta mikään klubiosiolle pakeneminen ei tule pelastamaan teitä totuuden hetken koittamiselta seuraavassa katsastuksessa.
Esim. Auto 9000 matalapaineturbo. Auto on rakenteellisesti päivitettävissä täysin samanlaiseksi kuin huippumalli Aero. Jarrut ovat jo tehtaalla tullessaan samat ja alustan päivitys vastaavaksi ei ole suuri juttu. Voimansiirto on myös sama. Ainoa ongelma tulee päästöjen suhteen, kun pitäisi teettää tutkimukset ja mittaukset riippumattomalla mittausasemalla ja hinta on moninkertainen muuhun viritykseen verrattuna.
Uusi metallikatti ja viriboksi muodostaa päästöjen kannalta paremman yhdistelmän, kuin vanha kymmenen vuotta katti ja vakioboksi. Näin olen "kaverin" autosta nähnyt .
PS. Mites katsastusmies huomaa virityksen autossa, johon vaihdetaan alkuperäinen vakioboksi takaisin katsastuksen ajaksi. Siinä onkin teille sopiva todistus taakka ja mukavaa ajanvietettä tuhlata yhteiskunnan varoja
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Yrjömäki kirjoitti:Sen jälkeen kerho saa aivan takuuvarmasti yhden uuden jäsenen . Täytyyhän jonkun opastaa teitä autojenne rakentamisessa, ettei niihin tule laittomia muutoksia tai prosentit jää merkitsemättä. Joillakin täällä tuntuu olevan suorastaan edesvastuuttoman välinpitämätön asenne lakeja ja asetuksia kohtaan, mutta mikään klubiosiolle pakeneminen ei tule pelastamaan teitä totuuden hetken koittamiselta seuraavassa katsastuksessa.
Hmmm...jotenkin tulee yli-innostunut pikkuvirkamies mieleen tuosta palopuheesta, kumma juttu moinen mielleyhtymä. Laittomasti viritettyjä autoja tulee aina olemaan tässä virkamiesten luvatussa maassa. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Johtaisikohan tällaiseen välinpitämättömyyteen lakien ja asetusten ylenpalttinen päättömyys rakennettujen autojen suhteen.
Yrjömäki kirjoitti:
Minua ja kollegoita olisi ainakin kiinnostanut.
Alkuperäinen linkkihän oli täyttä asiaa, määräykset on määräyksiä ja se on vain ja ainoastaan hyvä jos vastuuntuntoiset kansalaiset auttavat viranomaisia niiden noudattamisen valvonnassa.
Mielestäni tuo ei ole viranomaisten auttamista, vaan oman ruman pärstänsä toisten asioihin työntämistä. Ovatkos muuten säädökset mielestäsi järkeviä? Ja vastaukseksi ei kelpaa, että ovat määräyksiä. Nimittäin kuuliaisuus ja tottelevaisuus eivät saa ikinä olla itsetarkoituksia. (vai itsetarkoituksellisia ) En minäkään soittele poliisille jos joku siirtyy moottoritiellä hetkeksi vasemmalle kaistalle antaakseen liityvälle autolle tilaa, vaikka on kuulemma aiheeton kaistanvaihto. Niin ja kyllä olen suurrikollinen jos pidän autoa talvipakkasella yli 4min. tyhjäkäynnillä. Nämä olivat siis vain esimerkkejä miten järkevää tuo virkamiesten auttaminen voikaan parhaimmillaan olla.
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Saippualaatikko kirjoitti:Ovatkos muuten säädökset mielestäsi järkeviä?
Totta kai ovat, jokaista säädöstä on kyllä joku meitä viisaampi taho harkinnut pitkään ja hartaasti. Lopputulos hipoo jo vuosikymmenien työn jälkeen täydellistä, sellaista autoiluun liittyvää asiaa ei enää olekaan, mihin ei löytyisi valmiita määräyksiä. Ilman niitä yhteiskunta ajautuisi täyteen anarkiaan ihmisten ajellessa mielivaltaisesti ympäriinsä mitä järjettömimmillä ja vaarallisimmilla kulkuneuvoilla. Jokin järjestys se sentään olla pitää:!:
Saippualaatikko kirjoitti:En minäkään soittele poliisille jos joku siirtyy moottoritiellä hetkeksi vasemmalle kaistalle antaakseen liityvälle autolle tilaa, vaikka on kuulemma aiheeton kaistanvaihto.