Vaihteisto öljy
Vaihteisto öljy
Moni näyttää käyttävän hypoidia , joku taas mottoriöljyä itse olen käyttänyt vaihteisto öljyä 80-90W , jaa kokeilisko nyt sitten tota hypoidia.
Kannattaa talveksi koittaa. On käytössä mukavan "vetreää" tavaraa.
Synkat toimii tosi hienosti tuolla NESTE HYPOIDI MP 75W:llä.
Voi olla, että huoltsikat myy ei oota ja kauppa juuri tuota mitä sulla on ollutkin. Näin ainakin tapahtui mulle vaasa-Seinäjoki akselilla.
Seinäjoella yhdellä asemalla ei edes uskottu, että kyseistä ainetta on olemassa....
Silloin ei kannata kierrella kauaa, vaan soittele tänne:
Voiteluaineiden tilaukset 0800 1 900.
20l minimi astia, ja jos olet omakoti asukas niin tuovat samaan hintaan vaikka kotiovelle... Ylimääräiset saa myytyä varmasti, jos niin haluat. Ja onhan sitä huuhtelu varaakin hyvä olla.
Synkat toimii tosi hienosti tuolla NESTE HYPOIDI MP 75W:llä.
Voi olla, että huoltsikat myy ei oota ja kauppa juuri tuota mitä sulla on ollutkin. Näin ainakin tapahtui mulle vaasa-Seinäjoki akselilla.
Seinäjoella yhdellä asemalla ei edes uskottu, että kyseistä ainetta on olemassa....
Silloin ei kannata kierrella kauaa, vaan soittele tänne:
Voiteluaineiden tilaukset 0800 1 900.
20l minimi astia, ja jos olet omakoti asukas niin tuovat samaan hintaan vaikka kotiovelle... Ylimääräiset saa myytyä varmasti, jos niin haluat. Ja onhan sitä huuhtelu varaakin hyvä olla.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eipä näytä Shellin kotisivulta tuollaista löytyvän... Rimulat on jotain diesel-moottoriöljyjä, jotka eivät varmasti sovi mihinkään vaihteistoon ja Shellin vaihteistoöljyistä ei näytä löytyvän yksiaste 75W:tä. Minun tietääkseni muuta Nesteen 75W hypoidia vastaavaa öljyä ei ole ja Saabin alkuperäistä vaihteistöljyä ei ole enää saatavilla. 900 käyttöohjekirjassa lukee vaihteistoöljy SAE EP 75 API-GL4 tai API-GL5. Lukee siellä kyllä että lisätessä voi käyttää myös moottoriöljyä API SE SAE10W30 tai 10W40, mutta jos öljyt vaihtaa, niin kannattaa ehdottomasti laittaa oikeat vaihteistoöljyt eli 75W hypoidit.900 I 16 Kat kirjoitti:Saman asian ajaa Shellin rimula 75 W
http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt
Johan tuo tehostinöljyväittely alkoikin jo hiljentyä, joten nyt voidaan taas siirtyä tähän hypoidi-teemaan
Eski
Jos öljyy haluut niin hyllykamaa mulla. Liikutko pohjoisempana pohjanmaata koskaan ? Jos Raahessa liikut niinlaita yv. niin saat öljyy. Just tilasin lisää kun vanha 20 l. astia honas ilmat. Sen verran on mennyt kaupan...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Pistäkee yhteystietoja tuleen niin ollaan yhteydessä. Mun pitäs tulla käymään Kalajoella hakeen kumikorjaamolta kumi pois... Meni kesällä motarista gummi puhki niin Kalajoen heput otti renkaan mukaansa mp-messuilta ja aikoivat korjata ku vuoti vaan ei oo ollu liike auki ku Kalajoella on käyntii ollu.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Huoltokirjan mukaan merkkihuollossa laitettu autooni shellin 75 W vaihteistoöljyä...Eski kirjoitti:Eipä näytä Shellin kotisivulta tuollaista löytyvän... Rimulat on jotain diesel-moottoriöljyjä, jotka eivät varmasti sovi mihinkään vaihteistoon ja Shellin vaihteistoöljyistä ei näytä löytyvän yksiaste 75W:tä. Minun tietääkseni muuta Nesteen 75W hypoidia vastaavaa öljyä ei ole ja Saabin alkuperäistä vaihteistöljyä ei ole enää saatavilla. 900 käyttöohjekirjassa lukee vaihteistoöljy SAE EP 75 API-GL4 tai API-GL5. Lukee siellä kyllä että lisätessä voi käyttää myös moottoriöljyä API SE SAE10W30 tai 10W40, mutta jos öljyt vaihtaa, niin kannattaa ehdottomasti laittaa oikeat vaihteistoöljyt eli 75W hypoidit.900 I 16 Kat kirjoitti:Saman asian ajaa Shellin rimula 75 W
http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?pro ... g=&type=tt
Johan tuo tehostinöljyväittely alkoikin jo hiljentyä, joten nyt voidaan taas siirtyä tähän hypoidi-teemaan
Eski
Mulle kans kävis yks annos 75W öljyä, jos Tommilla vielä sitä löytyy.
Pihaan majoittui "uusi" ´91 900i16, jossa lienee alkuperäiset mömmöt sisällä.
Vaihtaa pitää heti kunhan ehtii.
Pihaan majoittui "uusi" ´91 900i16, jossa lienee alkuperäiset mömmöt sisällä.
Vaihtaa pitää heti kunhan ehtii.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Ihan lyhyesti, kun en jaksa selailla: mikäs oli johtopäätös tuossa tehostinöljyväittelyssä? Ajattelin hyllyyn hommata tuon nesteen 75W öljyn lisäksi myös muita öljyjä ja tarvikkeita. Öljyn merkki ja joku tunniste? Nykyisessä ei tosin tehostin ole hukannut noita öljyjä, mutta aiemmilla ajaessa sai pitää nesteen automaattivaihteisto öljypurkkia takakontissa mukana. Ei varmaan ollut mitään oikeaa ainetta sinne, mutta jotain piti aina lisätä.Eski kirjoitti:
Johan tuo tehostinöljyväittely alkoikin jo hiljentyä, joten nyt voidaan taas siirtyä tähän hypoidi-teemaan
Meinasin ittelle tilata tuota neste 75W öljyä, jos joku pääkaupunkiseudulla harkitsee vaihteistoöljyjä, niin tervetuloa kimppaan.
EDIT: löysinkin tuon tehostinkeskustelun, joten jätetään tuo eka kysymys pois. Vaihteistoöljystäkin näköjään on vähän samanhenkistä epäselvyyttä ilmassa, joten odottelempa nestetilauksen kanssa syssymmälle tai käyn ostamassa öljyt saabin edustajalta...
Viimeksi muokannut Sami, To Loka 27, 2005 23:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Citroen C5, OG900t16
Johan tuo tehostinöljyväittely alkoikin jo hiljentyä, joten nyt voidaan taas siirtyä tähän hypoidi-teemaan
Eski[/quote]
Niin, jatketaan vaikka tällä..
Eli, nähtyä & koettua:
- Itsellä tällä hetkellä käytössä tuota Nesteen 75W:tä talvipelissä M88 i8:ssa, vaihdoin sitä siihen ennen talvea suorittaen samalla "huuhtelun" täydellä annoksella sillä en ollut ihan varma mitä sorttia tuo lootassa ollutta oli. No kuitenkin, tosi mukavastihan tuo öljy laatikossa toimii, tosin se toimi lähes yhtä hienosti vanhallakin mömmöllä.. Jonkin verran on mielestäni alkanut vuotaa ulos tuolla kyllä, laatikko oli ennen vaihtoa TÄYSIN kuiva ulkoapäin. Mutta asiaan, eli sen verran vetistä kuin tuo on kun sitä kuumana laskee ulos, niin en ihan näillä näkymin laittaisi sitä mihinkään tehokkaampaan, siis turboon.
Laittaisin siis mieluummin (tuntuu jotenkin turvallisemmalta) mineraali moottoriöljyä, tai sitten tuota ruotsissa niin kovassa suosiossa olevaa kilpailukäyttöön tarkoitettua sinistä ShockProof Gearoil RED LINE:a.
Kysymys kuuluukin, olenko hullu..?
Eski[/quote]
Niin, jatketaan vaikka tällä..
Eli, nähtyä & koettua:
- Itsellä tällä hetkellä käytössä tuota Nesteen 75W:tä talvipelissä M88 i8:ssa, vaihdoin sitä siihen ennen talvea suorittaen samalla "huuhtelun" täydellä annoksella sillä en ollut ihan varma mitä sorttia tuo lootassa ollutta oli. No kuitenkin, tosi mukavastihan tuo öljy laatikossa toimii, tosin se toimi lähes yhtä hienosti vanhallakin mömmöllä.. Jonkin verran on mielestäni alkanut vuotaa ulos tuolla kyllä, laatikko oli ennen vaihtoa TÄYSIN kuiva ulkoapäin. Mutta asiaan, eli sen verran vetistä kuin tuo on kun sitä kuumana laskee ulos, niin en ihan näillä näkymin laittaisi sitä mihinkään tehokkaampaan, siis turboon.
Laittaisin siis mieluummin (tuntuu jotenkin turvallisemmalta) mineraali moottoriöljyä, tai sitten tuota ruotsissa niin kovassa suosiossa olevaa kilpailukäyttöön tarkoitettua sinistä ShockProof Gearoil RED LINE:a.
Kysymys kuuluukin, olenko hullu..?
Tässä muuten webbi-kääntäjän läpi ajettu postaus ruotsin STCS:n foorumiin, kirjoittajana "Dennis EBB" joka pyörittää Tukholman Värmdössä Saabeihin erikoistunutta hyvinkin tunnettua pajaa, ja käännöshirviöitä sitten riittää...
When it comes to SAABs recommendations of oils to your gearboxes farm to last a hot discussion matter. Earlier existed the register item of mail. about that a motor oil 10W-30 willed be used, I have seen how that oil sees out after 15-20 000 10 km without to have become changed, sorrow and bedrövelse. The does not exist namely in some service register item of mail. that the gearbox oil will be changed, asks one so sheep one to replies that the is done wide any repair, and repair becomes the! earlier even one intended itself. The motor oil does admittedly that the becomes easy to alternate, but the does not cope with those pressures that arise on certain stocks in the cartons, in particular not about the never is changed, which results in broken pinionglager blah. I assert that the regular byte (maximum 5000 10 km) with a good gearbox oil that is tested in order to be used in gearboxes, does that the cartons hold a lot of better.
My recommendations are what I think that one will use itself of, the agrees to of course good other brands than the I take up. The main thing is that the is oils that are developed for gearboxes. N.B.! Hypoidoljor for tex batch bears with similar viskositeter as gearbox oils is not to recommend then these can to attack yolk metals (the synchronizing rings). Ensure that these does not influence yolk metals if you will use such a.
SAAB MTF 0063 SAABs lateest orginalolja register item of mail blah to 9-3/9-5. An entire synthetic 75W/90 from Castrol.
Special 2105 Quaker State. Does not influence yolk metals. Mine era alder 75W/90. API GL 4.EP
Boozes Qudralube Quaker State. Does not influence yolk metals. Mine era alder 75W. Gives easy alternated låda.API GL 5. EP
High Performance Quaker State. Does not influence yolk metals. Mine era alder 80W-90.Även to diff.LS-EP. API GL 5.
High Performance Quaker State. Does not influence yolk metals. Mine era alder 85W-140.Även to diff.LS-EP. API GL 5.
Synchron Fully Synt. Quaker State. Does not influence yolk metals. Helsyntet 75W-90. Also to diff.LS-EP. API GL 5.
SMX-S Castrol.Växellådsolja. Helsyntet 75W/85. API GL 1-4
EP 80 Castrol.Växellådsolja. Mine era alder 80W. API GL 4
Syntrax universal Castrol.Växellådsolja. Delsyntet 75W/90. API GL 4/5. LS
SAF-X/XJ Castrol transmissionsolja. Helsyntet 75W/140. LS. Appropriate for competition customs. Can influence synchronizing rings.
ShockProof Gearoil RODE LINE.Helsyntet SuperLight, LightWeight and Heavy. Appropriate for competition customs. Blue colour.
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
ATF210Fundamental kirjoitti:Mitäs olette satkun automaattilaatikkoon kaadelleet?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=24280
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00