[Edit: Kuvaavempi otsikko -Jope]
Missä vuosimalleissa tasapainoketju?
Missä vuosimalleissa tasapainoketju?
saabit tasapainoketju mistä vm alkaen ois kiire kun oon menossa autokauppaan/ en halua ruveta sen ketjun kaa pelaamaan 
[Edit: Kuvaavempi otsikko -Jope]
[Edit: Kuvaavempi otsikko -Jope]
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"

- Viestit: 7850
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: se joka tietää vastaa
Jaa tuossahan kysyttiin mistä vuosimallista lähtien..!ruttunen kirjoitti:saabit tasapainoketju mistä vm alkaen ois kiire kun oon menossa autokauppaan/ en halua ruveta sen ketjun kaa pelaamaan
Mutta minkäs sille sitten mahtaa jos moottori on jälkikäteen vaihdettu.
*ei tässä mitään pilkkuja viilata*
Yksi tunnus merkki B202 ja B234,
Etummainen moottorin kiinnike.....jos näkyy mutteri niin se on B202
Jos taas näkyy pultin kanta niin tällöin se on B234.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
En ole ihan varma
En ole tunnusmerkistä 100% varma, mutta mielestäni tasapainoketjulla varustetut tonnareissa on jakopäänpuolenen pää aina kannen kanssa samassa linjassa. Vanhemmissa menee enemmän sisään.
Myös 2.0t on varustettu ketjuilla ja akseleilla, mutta ainakaan omissa tonnareissa ei vielä ole ollut ongelmia
, mutta niillä on ajettu vasta hieman yli 200tkm
Myös 2.0t on varustettu ketjuilla ja akseleilla, mutta ainakaan omissa tonnareissa ei vielä ole ollut ongelmia
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Raakkaamalla tasapainoakselilliset raakkaat kaikki vähänkin uudemmat.
Helpoin tunnusmerkki on 2.3 merkki venttiilikopassa tai missä hyvänsä. Silloin on ain atasapainokettinki (ainakin tehtaalta lähtiessä).
Myös uudemmissa kaksilitraisissa eli B204-koneissa.
Tuossa on kuva tasapainoakselisen lohkosta, tosin ylösalaisin. Kuvan alareunassa näet lohkon reunasta reunaan menevän pullistuman, minkä sisällä akseli on. Samanlainen pullistuma on molemmilla puolilla, lohkon etu että takapuolella melkein heti kannen alapuolella. Käytännössä siis heti imusarjan alapuolella ja pakosarjan alapuolella.
http://koti.mbnet.fi/eelias/uudetkuvat/IMG_1399.JPG
Helpoin tunnusmerkki on 2.3 merkki venttiilikopassa tai missä hyvänsä. Silloin on ain atasapainokettinki (ainakin tehtaalta lähtiessä).
Myös uudemmissa kaksilitraisissa eli B204-koneissa.
Tuossa on kuva tasapainoakselisen lohkosta, tosin ylösalaisin. Kuvan alareunassa näet lohkon reunasta reunaan menevän pullistuman, minkä sisällä akseli on. Samanlainen pullistuma on molemmilla puolilla, lohkon etu että takapuolella melkein heti kannen alapuolella. Käytännössä siis heti imusarjan alapuolella ja pakosarjan alapuolella.
http://koti.mbnet.fi/eelias/uudetkuvat/IMG_1399.JPG
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11