Läksin aamulla liikenteeseen aivan kuten normaalisti. Auto 900c vm-90. Ihmettelin mikä tässä autossa oikein "huutaa", ei ollu eukko edes kyydissä.
Sitten huomasin että valot ei pala, ei toimi vilkut, no kulkee kuitenkin ja kiire on.
Ajattelin että ajan tuon lyhyehkön pätkän ja tutkitaan sitten, mutta ei. Auto sammui nykimisen jälkeen, eikä sitten muuta kun tien sivuun kiittelemään kohtaloaan.
Kun kokeilin startata niin pikkasen urisi eikä muuta. No, auto hinaamalla turvaan ja samalla kokeilu "mäkistartilla". Auto lähti käyntiin ja kaikki toimi normaalisti.
Hetki ihmetteleyä ja diaknoosi: Virtalukko oli jättänyt starttimoottorin päälle ja loppu onkin sitten selvää. Onneksi löytyi läheltä kaverilta vaihtopeli tilalle, että ei kun uutta asentelemaan ja "kiireet" pois. Nyt tietysti vähän pelottaa ettei muuta ole mennyt. Esim vauhtipyörän hampaat. Mistähän muuten johtui että tuo jarrujen varoitusvalo paloi koko-ajan, mutta öljynpainevalo ei syty nyt ollenkaan?
Tuo virtalukko sydeemi on kyllä ihan jostain muualta kuin mihin aurinko paistaa. Hienoa kuitenkin että homma selvisi ja uusi löytyi tämän foorumin kautta.
Kävipä ohraisesti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2076
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 181
- Liittynyt: Ma Maalis 01, 2004 20:58
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
900i16-90:ssä jäi kanssa startti päälle. Ostin auton johtopalon jäljiltä ja "onneksi" oli muitakin vikoja, niin ettei kone käynnistynyt! Startti vaan pyöritti, vaikka avaimen käänsi "nollille". Starttasin johdolla suoraan akulta virta-avain nollilla ja sama tulos - startti jäi päälle, kunnes vasaralla starttiin kolauttaminen helpotti!
Tämä vika poistui solenoidin vaihtamalla, en ole vielä perehtynyt viallisen solenoidin sisuksiin.
Mutta, jos kone olisi alunperin käynnistynyt, niin...
Tämä vika poistui solenoidin vaihtamalla, en ole vielä perehtynyt viallisen solenoidin sisuksiin.
Mutta, jos kone olisi alunperin käynnistynyt, niin...
Saabisti #1497
Saabit 90,99,900
Saabit 90,99,900