lämpötila-anturi
lämpötila-anturi
Missä kohtaa tarkalleen ottaen on CD tonnarissa tuo "surullisen kuuluisa" lämpötila-anturi, joka viallisena pistää tyhjäkäynnin huutamaan? Minkä näköinen, kokoinen ja värinen osa? Motonetin ohjeilla ei selvinnyt. Pistäiskö joku vaikka kuvan. Kiitos jo etukäteen!
Siellä se on imusarjan alla imuputkien välissä.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... nturi1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/lampoanturi.jpg
Kannattaisi muuten jatkaa samaan jo aloittamaasi viestiketjuun, kun aihe kerran on sama.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... nturi1.jpg
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet/lampoanturi.jpg
Kannattaisi muuten jatkaa samaan jo aloittamaasi viestiketjuun, kun aihe kerran on sama.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
lämpötila-anturi
Joo, nää tällaset mokat on ihan luonnollisia, kun on ollu vasta vajaan viikon tässä "klubissa" kirjautuneena. Ei oikein ole nää pelisäännöt vielä hanskassa.
Joop, en tosiaan tiennyt mistä autosta kyse, joten "pakko" oli mainita tuo trionic myös, ei kai se väärin ole? :)jus kirjoitti:Raunon 89-tonnarissa ei ole trionicia. Ongelmaa vaan syntyy, kun kyselee monessa eri keskusteluhaarassa, ja vain yhdessä kertoo minkälaisessa autossa vika on.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Anna koneen jäähtyä, että neste ei polta sormia.-Juho- kirjoitti:mitenkäs tuon vaihto onnistuu??
helpoimmalla tavalla tietysti
on vähän ahdas paikka
ja itsellä vielä se liittimen "sokka" on alaspäin niin ei sitäkään mahdu ottaa pois kunnolla...
ja tuoltahan taitaa tulla jäähdytysnestettä pihalle kun ruuvaa tuon auki?
Löysää kiintoavaimella.
Pyöritä irti sormilla ja laita uusi tilalle, ei sitä nestettä paljon poistu jos pidät paisuntasäiliön korkin kiinni.
Voit kokeilla ensin, irroittamalla liittimen siitä anturista.
Ohjausyksikkö ottaa oletusarvon +20c.
Ehjän lämpötunnistimen vastusarvot ovat: lämpötilan suhteen
+20C ... 2100 - 2900 Ohmia
+60C ... 565 - 670 Ohmia
+90C ... 24 - 26 Ohmia
Mulla oli yhdessä viallisessa anturissa, hyppäys äärettömään, kun lämpötila meni yli +60C
Voit testata tuon keittämällä vettä vaikka kattilassa
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Jos tuo sokka on samanlainen kuin esim. ruiskusuuttimien sähköliittimien sokat, niin sitä ei pidä ottaa pois, vaan puristaa runkoa vasten, niin se antaa periksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: lämpötila-anturi
Nyt on dilemmaa!
Termarin vaihdon jälkeen meinaa keittää, 107 astetta olen suurimmillaan lukenut torguella ja flekti ei lähde pyörimään.
Samalla kampiakselin asentoanturi alkoi kettuilemaan ilmeisesti lämmöstä kun koneen lämmettyä katkoo syttyä pahimmillaan 1500 rpm kohdilla..
Vedenlämpötila-anturi ilmeisesti ok kun torguella lämmöt pystyy lukemaan, eikö?
Eli flektin anturi kuoli jostain syystä? Voiko tarkastaa? Missä se sijaitsee?
Isoa ylävesiletkua kun nostelee keskeltä letkua auton ollessa sammuksissa ja paisarin korkki kiinni kun on lämmöt olleet kovat niin korisee termarin luota.
Termarin ilmareikä varmasti ylöspäin.
Termarin vaihdon jälkeen meinaa keittää, 107 astetta olen suurimmillaan lukenut torguella ja flekti ei lähde pyörimään.
Samalla kampiakselin asentoanturi alkoi kettuilemaan ilmeisesti lämmöstä kun koneen lämmettyä katkoo syttyä pahimmillaan 1500 rpm kohdilla..
Vedenlämpötila-anturi ilmeisesti ok kun torguella lämmöt pystyy lukemaan, eikö?
Eli flektin anturi kuoli jostain syystä? Voiko tarkastaa? Missä se sijaitsee?
Isoa ylävesiletkua kun nostelee keskeltä letkua auton ollessa sammuksissa ja paisarin korkki kiinni kun on lämmöt olleet kovat niin korisee termarin luota.
Termarin ilmareikä varmasti ylöspäin.
Re: lämpötila-anturi
Saabin speksit ?
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear SportCombi A -06 (KA)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-3 1,8 t Linear SportCombi A -06 (KA)
Re: lämpötila-anturi
Jostain syystä allekirjoitus ei näy...
Saab 9000 2.3t automaatti vm.1996. Ja ameriikan vientimalli jos johonkin vaikuttaa.
Saab 9000 2.3t automaatti vm.1996. Ja ameriikan vientimalli jos johonkin vaikuttaa.
Re: lämpötila-anturi
96 taitaa jo EDU ohjata flektiä. Mitä sanoo lämpömittari? Jos anturi (kannen päässä, siinä termarikotelon tienoossa) on porsinut, mittari roikkuu ja flekti ei helpolla pyöri.
Pikaista ensiapua ajossa saa kun vetää kabiiniin lämmöt täysille. Tonnari saa sitä kautta kyllä haihdutettua lämpöenergiaa moottorista aika paljonkin, sisällä toki tulee kuuma.
Pikaista ensiapua ajossa saa kun vetää kabiiniin lämmöt täysille. Tonnari saa sitä kautta kyllä haihdutettua lämpöenergiaa moottorista aika paljonkin, sisällä toki tulee kuuma.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: lämpötila-anturi
Viisari parin viisarin verran roikkuu. 100+ lämmöillä vaakatasossa.
Re: lämpötila-anturi
Vaihda se anturi. Niitä on sitten kahdella kierteellä, en muista miten jakautui eikä vuosimallirajaan voi välttämättä luottaa, jos kansi on vaihtunut. Muistaakseni vaihtoehdot on nämä:
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=498
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=498
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=498
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/3 ... oneuvo=498
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla