pakosarjan pinnapultit

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

pakosarjan pinnapultit

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

minkälaiset pinnapultit pitäis olla, minkä pituset ja jos eri pituisia niin minne mikin tulee...entäs onko jokaisessa se "lämpölaajenemis holkki" siin välissä?

sit ihan eri juttu mut jos perusahtoi nostaa ni pitääkö sitä hukkaportin tankoa kiertää niin et se lyhenee, vai pitenee ja kuinka paljon (apc/di lastun takia siis tämä operaatio)
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: pakosarjan pinnapultit

Viesti Kirjoittaja jus »

Mäksä kirjoitti:sit ihan eri juttu mut jos perusahtoi nostaa ni pitääkö sitä hukkaportin tankoa kiertää niin et se lyhenee, vai pitenee ja kuinka paljon
Et sitten viitsinyt käyttää hakua?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 295#214295
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8443#48443
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

no itseasiassa en viittiny, ku ajattelin et joku vastaa ite kysymykseen ja siihen perään sit ton, en odottanu et joku vastaa yksistään tuohon sivukysymykseen. pinnapultit on tärkeemmät ja tarpeellisemmat
BMW 525iA Touring Executive
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eikös kellään oo tietoa, sais alkuviikosta auton taas ajoon jos sais noi pultit vaan selvil
BMW 525iA Touring Executive
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Reunapultit ovat pidempiä, holkillisia.

Keskimmäiset ilman holkkia ja lyhyempiä.

Rahanarvoinen vinkki = kiristä momenttiavaimella.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Firges9000 kirjoitti:Rahanarvoinen vinkki = kiristä momenttiavaimella.
kiitoksia tiedoista, mihenkäs momenttiin täytyy vetää?
BMW 525iA Touring Executive
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mäksä kirjoitti:
Firges9000 kirjoitti:Rahanarvoinen vinkki = kiristä momenttiavaimella.
kiitoksia tiedoista, mihenkäs momenttiin täytyy vetää?
Siinä sun korjausoppaassa sanotaan ;)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

sanotaan vai, en oo aikoihin käyttäny sitä ku se on niin surkea opus ettei siin yleensä mitään kerrota :D
BMW 525iA Touring Executive
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mäksä kirjoitti:sanotaan vai, en oo aikoihin käyttäny sitä ku se on niin surkea opus ettei siin yleensä mitään kerrota :D
Momentit nyt ainakin
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Turbo16 kirjoitti:
Mäksä kirjoitti:sanotaan vai, en oo aikoihin käyttäny sitä ku se on niin surkea opus ettei siin yleensä mitään kerrota :D
Momentit nyt ainakin
25 Nm on noiden pakosarjan muttereiden kiristysmomentti.
Aika pieni, mutta toimii.
Eipäs pinnapultit katkea.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin