NG900 2.3 aut -94 n. 200 tkm alkoi pitää melkoisen pahankuuloista ääntä kiilahihnan tienoilta. Toivottavasti kyseessä ei sentään ole mikään jakopäästä tuleva ääni, olin ainakin paikallistavinani äänen kiilahihnaan kiristintä moottorin käydessä vääntelemällä.
Muistaakseni joillain rullilla on taipumusta vikaantua, ja asiasta oli jotain juttua jo vuonna 2000 / 100000 km aiemmin kun vaihdoin lataushihnan, rullia en tuolloin muistaakseni vaihtanut, mutta en ole täysin varma olisiko niitä vaihdettu joskus myöhemmin kun laturi vaihdettiin merkkilikkeessä. Motonetissa seuraavaa :
GM-900/9-3 --99 VASEN Ohjainrulla/bensamoott (Ø23/63mm). . 30-0519 45.00 ???
GM-900/9-3 KESKI Ohjainpyörä/bensamoott (Ø24/80mm). . . . . 30-0520 19.00 ???'
GM-900/9-3 KIRISTIN/bensamoott (jalalla)
Onko jompikumpi em. ohjainrullista yleensä taipumusta vikoihin ?
Jostain syystä kiristimen koodia ei ollut listattu, onko tietoa sen saatavuudesta ?
t Vesku
NG900 2.3 aut -94 ääntä kiilahihnapyöristä ?
Kiristintä et saa kuin Saab-kaupasta... Saab original hintaan
Eikös se NG:ssä ole automaattinen niinkuin tuon ikäisissä Tonnarisseissakin? Sitä ei varsinaisesti ole tarvis vaihtaa ellei kumipalje ole rikki ja öljyt tirskuneet mäelle.
Itse vaihtaisin molemmat välipyörän ja kiristinpyörän jos vaihtamaan alkaa... ja vaihtaisin vielä kiristimen jousi-iskaripaketinkin jos pienintäkään merkkiä palkeen hapertumisesta olisi. Sen verran v-mäinen paikka se on että jos tienpäällä laukeaa niin mitään ei ole tehtävissä.
Meikäläinen on kertaalleen onnistunut saamaan metrin verran remminsuikaletta laturinkin sisälle kiristimen lauettua... ei naurattanut kun remmi oli paikallaan, 3-4mm reunasta puuttui ja pää pilkisti laturin sisältä ja kone ei pyorinyt pätkääkään... hinaamalla kotiin.
-J-
Eikös se NG:ssä ole automaattinen niinkuin tuon ikäisissä Tonnarisseissakin? Sitä ei varsinaisesti ole tarvis vaihtaa ellei kumipalje ole rikki ja öljyt tirskuneet mäelle.
Itse vaihtaisin molemmat välipyörän ja kiristinpyörän jos vaihtamaan alkaa... ja vaihtaisin vielä kiristimen jousi-iskaripaketinkin jos pienintäkään merkkiä palkeen hapertumisesta olisi. Sen verran v-mäinen paikka se on että jos tienpäällä laukeaa niin mitään ei ole tehtävissä.
Meikäläinen on kertaalleen onnistunut saamaan metrin verran remminsuikaletta laturinkin sisälle kiristimen lauettua... ei naurattanut kun remmi oli paikallaan, 3-4mm reunasta puuttui ja pää pilkisti laturin sisältä ja kone ei pyorinyt pätkääkään... hinaamalla kotiin.
-J-
En tiedä miten ne kiristykset eri malleissa menee, omissa -85 ja -88 mallisissa tonnareissa ei ole automaattikiristintä, yhdessä 2.3 -90 mallisessa jolla ajelin muutama 100 km, oli automaattikirstys pitkittäisellä jousisysteemillä melko alhaalla, siinä piti rakentaa jonkinlainen puristuksessa pitävä työkalu laattaraudasta ja pulteista jotta sai hihnan poistettua.Jussi kirjoitti:Kiristintä et saa kuin Saab-kaupasta... Saab original hintaan
Eikös se NG:ssä ole automaattinen niinkuin tuon ikäisissä Tonnarisseissakin?
Kyseisessä NG satkussa on kiristys laturin päällä olevassa pyörässä, jousta saa löysättyä kun työntää neilönmuotoiseen aukkoon puolen tuuman hylsysarjan jatkovarren, samanlaista systeemiä en löytänyt lainkaan 1985-1998 tonnari Haynesista
t Vesku
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
kiristin
Saat kiristimen pysyyn "löysällä" kun laitat vielä kiristimessä olevasta reiästä kolmen tuuman rautanaulan tai vastaavan niin homma hieman helpottuu.
koska "rikos" on vanhentunut voinen kertoa, että mun ex-9000 rupesi kaipaamaan ketjua ja kiristintä, ja myös sen kiristin oli loppu motonetista.kysyin metrosta kiristimen hintaa, ja halpahan se, original-osa. kuulemma 160e mikäli oikein muistan, eli vain 100e kalliimpi kuin motonetissa..no auto meni mm tuon takia vaihtoon....Eski kirjoitti:Paitsi PCS:ltä saa. Kiristimen hinta oli muistaakseni 60EUR, josta saa klubialennuksen ja varmasti alle Saab original -hinnan vaikka onkin Saab original -osa.Jussi kirjoitti:Kiristintä et saa kuin Saab-kaupasta... Saab original hintaan
(toivottavasti on jo korjattu by uusi omistaja)
9-3 SC 2.0t vector -07
# 1781
# 1781