Kyllä on ollu havaittavissa samaa että talvinopeudet ahistaa porukoita taas oikein huolella.
Itse kun koittaa ajella esim. työmatkaa tuota vanhaa ykköstietä suurin piirtein rajoitusten mukaan=5-10kilsaa mittarinopeutta yli rajoitusten kelin ja muun liikenteen salliessa niin ihmiset ajaa ihan persiissä ja repivät ohi mitä omituisimmissa paikoissa, keltasel viival jne...
Ekat päivät nyt olis ymmärtäny että olis rajoitukset jääny huomaamatta mutta tuskimpa enää liukkaiden jälkeen.
Ennakoiva ajo on kanssa sellaista mikä tuntuu olevan häviksissä, ennen ohituskaistoja ei osata kiihdyttää vaan vasta kun päästään toisen rinnalle.
Tuo on yksi sellanen mistä syntyy noita weskun mainitsemia tilanteita jos itse vähän ennakoi, vanhal diisselil kun on tainnu tulla enempi kilsoja kuin saabeilla vielä yhteensä.
Ohan se varmaan totta että uudet autot ovat turvallisempia tuolla liikenteessä mutta kyllä aika moni uuden auton jossa on kaikenmaailman luistonestoo ja hallintajärjestelmää niin ulosmittaa turvallisuuden ajamalla selkeetä ylinopeutta kelillä kuin kelillä.
Itse ärsyttää suunnattomasti ne ketä ajelee hyvälläkin kelillä selkeesti alle rajoitusten mutta toisaalta esim. risteysalueiden pienempien rajoitusten läpi ajetaan vastaavasti taas ylinopeutta.
No itsehän olen luonnollisesti tosi hyvä kuski ja aina oikeassa.
Mulle kanssa sattui yksi päivä hesasta tullessa sellainen kun turun motarille muurlan päästä tullessa on aika pitkään 80-rajoitus niin yks voortti kumminkin heti ohittamassa kun kaks kaistaa alkaa sit kun 120rajoitus alkaa niin kiihdytin sit tuohon nopeuteen, en mitenkään repimällä vaan miten nyt turbosaapas helposti menee niin tämä samainen voortti on vaihtamas oikeel kaistal, jarruu joutus polkeen ettei kolahtanu.
Noi vaihtuvat nopeusrajoitukset ovat hyvä juttu kuhan niitä päivitettäis välil ylöspäinkin.
Noi ylimatalat nopeusrajoitukset eivät taasen palvele ketään, kukaan niitä ei kunnioita, meilläkin päin kilometrikaupal maalaisteitä kuudenkympin rajoituksella. Lyhyemmät hitaammat rajoitukset olisi mielestäni tehokkaammat varsinkin jos ovat lisäkyltillä jossa selitetään syy: lapsia, näkymärajoitteinen liittymä jne...
Tulipahan avauduttua, jos taas huomenna jaksais paremmin ajella töihin...