Tasapainoketjusta (taas)
Mitäs Pevi, siis pitääkö viestisi paikkansa eli öljypohjaa todellakin vain raotettiin, miksei sitä otettu pois, koneen hydraulituet irti (tai niiden yläpultit) ja konetta 5cm ylös, DP pois ja öljypohja mäelle?? Nuohan ovat ainakin uudemmissa kiinni liimalla, eli voi arvata millainen tiivistyspinta sinne jää "raottamisen" seurauksena" Ja vaikka siellä olisikin ollut alunalkaen tiiviste niin ei sekään kovin hyvässä hapessa mahda olla tuollaisen operaation jälkeen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jep itse tekemällä saisi parhaan työnng900aero kirjoitti:Mitäs Pevi, siis pitääkö viestisi paikkansa eli öljypohjaa todellakin vain raotettiin, miksei sitä otettu pois, koneen hydraulituet irti (tai niiden yläpultit) ja konetta 5cm ylös, DP pois ja öljypohja mäelle?? Nuohan ovat ainakin uudemmissa kiinni liimalla, eli voi arvata millainen tiivistyspinta sinne jää "raottamisen" seurauksena" Ja vaikka siellä olisikin ollut alunalkaen tiiviste niin ei sekään kovin hyvässä hapessa mahda olla tuollaisen operaation jälkeen.
5 cents
En poistaisi muuta kuin ketjun ilman suurempia modeja, perusteluita riittävästi edellä.
--------
Öljypohjan raottaminen kuulostaa turhan pahalta, käytännössä se irroitetaan. En näe eroa tiivistämisen suhteen millä metodilla ketju poistetaan, oleellista oikea liima ja "osien" liimaaminen kohtisuorassa toisiinsa. Öljypohjan tiivistämisessä lohkon, jakopään ja ö-pohjan nurkka tarkka paikka, oli järjestys mikä hyvänsä.
--------
Öljypohjan raottaminen kuulostaa turhan pahalta, käytännössä se irroitetaan. En näe eroa tiivistämisen suhteen millä metodilla ketju poistetaan, oleellista oikea liima ja "osien" liimaaminen kohtisuorassa toisiinsa. Öljypohjan tiivistämisessä lohkon, jakopään ja ö-pohjan nurkka tarkka paikka, oli järjestys mikä hyvänsä.
- Iso vaan ei aikuinen -
Onko ketään, joka ei ole poistanut tasapainoakselin ketjua ????
Voiko olla mahdollista, että ketju kestäisi koko auton iän...
Entä jos vain hampaat kuluvat sileiksi, silloinhan ketju saa olla siellä, se ei vain pyöri
Huomaako ajossa, siis täristääkö mitenkään...
Vai pitäskö vaihtaa automerkkiä
Voiko olla mahdollista, että ketju kestäisi koko auton iän...
Entä jos vain hampaat kuluvat sileiksi, silloinhan ketju saa olla siellä, se ei vain pyöri
Huomaako ajossa, siis täristääkö mitenkään...
Vai pitäskö vaihtaa automerkkiä
# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Tuolloin tavallaan käy niin että ketju kestää koko moottorin iän, eli hampaista irronnut metalli tekee tehtävänsä. Mulla pyöri vain toinene akseli eli periaatteessa tärinän olisi luullut olevan häiritsevämpi kuin täysin ilman ketjua.. en huomannut minkäänlaista tärinää edes liikennevaloissa d-asennolla jarru pohjassa tyhjäkäyntiä käyttäen.Archie kirjoitti:Onko ketään, joka ei ole poistanut tasapainoakselin ketjua ????
Voiko olla mahdollista, että ketju kestäisi koko auton iän...
Entä jos vain hampaat kuluvat sileiksi, silloinhan ketju saa olla siellä, se ei vain pyöri
Huomaako ajossa, siis täristääkö mitenkään...
Vai pitäskö vaihtaa automerkkiä
Ei noiden pitkälohkoisten rattaat kestä, ja ketjun poisto on niin lapsellisen pieni ja helppo operaatio että siihen kykenee jokainen joka on öljyt vaihtanut.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ketju paikallaan
Moro!
Täällä on myös tasapainoketju paikallaan.
2,3i vm. -91:ssä, kilometrejä takana 192tkm!!!! Auto mulla reilut kolme vuotta, jonka aikana meillä tullut 110tkm. Joka toisessa öljyn vaihdossa käytän Forte'a, kymppitonnin välein.
Ainut selvä naputus minkä kuulen on se toinen mahdollisuus, venttiilien hydr. nostimet. Sekin vain ajoittain ja sopivasti kylmällä koneella.
Miten tuon tasapainoräpellyksen kunnon voi todeta ilman että konetta tarvitsisi avata
Olisiko jollain läpivalaisulaitetta, jolla näkisi suoraan tasapainosysteemin kunnon Meillä olisi lähellä tullin läpivalaisulaitteet, olisikohan ne tarpeeksi tehokkaat. Pääsisköhän sinne klubialennuksella
Täällä on myös tasapainoketju paikallaan.
2,3i vm. -91:ssä, kilometrejä takana 192tkm!!!! Auto mulla reilut kolme vuotta, jonka aikana meillä tullut 110tkm. Joka toisessa öljyn vaihdossa käytän Forte'a, kymppitonnin välein.
Ainut selvä naputus minkä kuulen on se toinen mahdollisuus, venttiilien hydr. nostimet. Sekin vain ajoittain ja sopivasti kylmällä koneella.
Miten tuon tasapainoräpellyksen kunnon voi todeta ilman että konetta tarvitsisi avata
Olisiko jollain läpivalaisulaitetta, jolla näkisi suoraan tasapainosysteemin kunnon Meillä olisi lähellä tullin läpivalaisulaitteet, olisikohan ne tarpeeksi tehokkaat. Pääsisköhän sinne klubialennuksella
Mulla on myös paikallaan, ja ainakin avatessa tuossa 168tkm kohdalla (eli kun tuon koneen vaihdoin) oli rattaat hyvässä kuosissa. Jos suodattimeen alkaa kerääntymään metallia (avaan aina suodattimen kun sen vaihdan, sen vaihdan joka öljyn vaihtoon) niin ketju lähtee.
EDIT: Eli nyt on kilsoja koneella reilut 20tkm lisää tuohon 168tkm.
V-M
EDIT: Eli nyt on kilsoja koneella reilut 20tkm lisää tuohon 168tkm.
V-M
Viimeksi muokannut V-M, Ke Marras 02, 2005 12:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Mäkelän Autosta kun olen tilannut niin tulevat seuraavaksi aamuksi lentopostitse Ruotsistariisipussi kirjoitti:Oliskohan kellään heittää mittoja noihin öljypohjan stefoihin. Siis 9138009 ja 9238017. Täällä susirajalla Saab (op*l) liikkeen tiskillä kuuluu sama kulunut sanonta: 'Tilataan ruottista, tulee joskus'
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7641
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
vm 1991 B234 ( pitkälohko )
Ajettu n. 219t
Ketju on paikallaan ja rattaissa vielä kaikki hampaat ehjän näköisiä.
*katsottu ns..tähystimellä*
Lämpöisenä pitää "helinää* todennäköisesti hydrauliset nostimet
valskaavat, kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
Ajettu n. 219t
Ketju on paikallaan ja rattaissa vielä kaikki hampaat ehjän näköisiä.
*katsottu ns..tähystimellä*
Lämpöisenä pitää "helinää* todennäköisesti hydrauliset nostimet
valskaavat, kylmänä ei kuulu mitään ylimääräisiä ääniä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#