Jos jollakin on tommonen vanhempimallinen VW Caravelle niin ottaisin kiitollisena vastaan kertomuksia siitä. Millaisia vikoja on? Miltä tuntuu ajaa kun pyörät ovat perseen alla?
P.S. Jos joku pääkaupunkiseudulla asuva Caravellen omistaja voisi antaa mun tulla katsomaan autoaan, olisin todella kiitollinen.
Tuon ikäistä bensakoneellista Transporteria tuli kengittyä kesällä töissä. Kulkee ainakin ihan kivasti ja moottorin äänessä on jopa hauskempi, kuin 99:ssä. Meni kyllä leikkimisen puolelle muutaman kerran, auto kun hyppää aika mukavasti 4-pyöräluisuun. Minkäänlaisesta vakavasta ajosta ei siis ole kokemusta, kaupungissa käyttäytyi muistikuvieni mukaan ihan siivosti. Ulottuvuudet helppo arvioida jne.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Kokemusta yhdestä yksilöstä, joka oli huonoin auto joka minulla on ollut.
Kun yhden hajoavan paikan sai korjattua niin kaksi muuta alkoi oireilemaan.
Samaa schaissea kun muut VAG konsernin tuotteet, joista Skoda on ollut paras. Sekin vaihtui ysifemmaan koska sai vierailla pajalla joka kuukausi puolen vuoden aikana jolloin auton omistin.
Bensakoneisen jos saa halvalla niin sitten sillä voi ehkä ajaakin
On muuten mielenkiintoinen rojekti, kun tommoseen takamoottorivolkkariin vaihdetaan mosa. Meillä oli palokunnalla Ransportteri BusD, ja eräs sankari sillä sitten vanhaa lahdentietä ajeli, kunnes punainen varoitusvalo syttyi. No. Eipä sitten viitsinyt (lue. tajunnut) tarkastaa mistä mahtaa johtuu häh. Pääsi keittämään oikein kunnolla ja oli viksuinta vaihtaa koko pata. Itse.
Rojektin tiimoilta on aivan loistava valokuva, kun puuhamiehet seistä kököttävät siitä moottorittomasta moottoritilasta
meillä oli ennen Saab:ia 3d bus. hiljainen ja mukava auto, kuskin paikalta näkee kauas mikä on hyvä ruuhkaliikenteessä! Taakse mahtuu ´riittävät`poppikoneet ja muutenkin ajellessa oli jotenkin riemu vallalla.
Huonoja puolia tuossa kyseisessä yksilössä: pitkät putket koneelta jäähdyttimelle, sijaitsevat ajoneuvon etuosassa : hapertuivat puhki uutena vuotena kun piti lähteä kaverin luo. Toinen seikka pystysaumat korissa jatkuvasti pintaruosteessa vaikka tuli hiottua ja puhallettua puhtaiksi. Kolmas seikka : riittävä polttoaineen kulutus! 15- 17 kaupungissa talviajossa.
tosin meillä oli 2.0 kaasari, 2.1 ruisku on varmaan pienempi ruokainen.
Meillä arrrrrmeijassa on noita kaksi kappaletta ambulansseina. Ihanpa toimivat kunnolla, mitä nyt aina on joku osa tilauksessa / menossa vaihtoon. Ei mitenkään loputtoman ikävä kuitenkaan.
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
männöö taas ohvi topikiks, mut tuohon tri-lo:n postaukseen..
Muikea fiilis tulee siitäkin, kun koklaa tuota ihan uutta portteria, ja sillä "möröllä" koneella. Ekaks tuntu töissä että liikkuu paremmin kun oma Saappi. Piti käydä ruokiksel ajaas omaa sabaa, että taas pysty toteen, ettei paku sitä ainakaan viellä lyönyt....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
900turbo3d kirjoitti:männöö taas ohvi topikiks, mut tuohon tri-lo:n postaukseen..
Muikea fiilis tulee siitäkin, kun koklaa tuota ihan uutta portteria, ja sillä "möröllä" koneella. Ekaks tuntu töissä että liikkuu paremmin kun oma Saappi. Piti käydä ruokiksel ajaas omaa sabaa, että taas pysty toteen, ettei paku sitä ainakaan viellä lyönyt....
Lienee se 128kw malli 6v tomaatilla? Mukava laite liikkumaan
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mulla on tommonen '86 Transporter Caravelle tai mikä onkaan. Oikein kahdeksanpaikkainen. 2,1 litraisessa bensabokserissa on kyllä mahtava alavääntö ja saundit kohdallaan. Ihan mukava on matka-ajossa, mitä nyt pariasataa kilsaa tullut putkeen vedettyä. Kääntöympyrä on takavetoisessa kiitettävän pieni. Ainakin paljon pienempi kuin 9000 saabissa. Kulutus on semmoista 10-15l/100km. Peräluisukäyttäytyminen on vähän omituinen, mutta hauska semmoisella on leikkiä.