Forge actuator

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Forge actuator

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Onko kenelläkään kokemuksia ja miten on laite toiminut. Itse laitoin kapistuksen kiinni ja vastaan tuli tosi vitsimäinen juttu, ahdot nousee tosi laiskasti ja huippu ahdot löytyy vasta n.4500rpm kohdalla ja 5.s vaihteella ihan turha yrittää kiihdytellä alle 130km/h koska ei nosta paineita. Auto on vakio ng900T. Mikä avuksi?
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Siis tarkoitatko forgelaista hukkaportin kelloa?
Jos näin, toimii se niin että persupaine on luokkaa 0.7-0.8bar:iin muutoksen jälkeen, josta orkkisecu ei perusta.
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Forge actuator

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aleksi kirjoitti:Onko kenelläkään kokemuksia ja miten on laite toiminut. Itse laitoin kapistuksen kiinni ja vastaan tuli tosi vitsimäinen juttu, ahdot nousee tosi laiskasti ja huippu ahdot löytyy vasta n.4500rpm kohdalla ja 5.s vaihteella ihan turha yrittää kiihdytellä alle 130km/h koska ei nosta paineita. Auto on vakio ng900T. Mikä avuksi?
Olisko hukkaportin kellon (=aktuaattorin) jousi liian löysällä? Kun mä sain Maptunilta uuden aktuaattorin ja heitin sen kiinni, niin ihmettelin, että kuinka ahdot nousee vasta jossain 3500 rpm:ssä. No juju piili tietenkin siinä, että jousi ei ollut tarpeeksi kireällä ja kiristämällä hukkaportin työntätangossa olevaa mutteria pari kierrosta aktuaattori alkoi toimia moitteettomasti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Epäilen myös, että hukkiksen tankoa pitäisi kiristää. Menikö orkkis acu rikki, vai miksi muuten forgen kello vakio autoon? Toisaalta kyllä sopivalla jousella saa tuonkin acun pp:n 0,45 bar tietämiin, joka on ok.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

[quote="deportivo"]Epäilen myös, että hukkiksen tankoa pitäisi kiristää. Menikö orkkis acu rikki, vai miksi muuten forgen kello vakio autoon? Ahdot alko seilata ton vakio kellon kanssa ja satuin saamaan tuon forgelaisen käypään hintaan, siksi se tuli hommattua. Täytyy ilmeisesti kokeilla tangon kiristämistä, peruspaineet on 0,40-0,45bar
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vastaa Viestiin