Minkälaista pakoputkea Saabin alta löytyy?
Minkälaista pakoputkea Saabin alta löytyy?
Itse vaihdoin 9000:een Simonsin puolisarjan, joka ei kyllä kovin kaksiselta vaikutta... Ainoa ero jonka olen huomannut, pikkasen matalampi ääni ja itse putkisto pikkasen kevyempi, verrattuna originaaliin.
Tarkoituksena olisi vielä teettää suora putki ensimmäisen vaimentajan tilalle, koska eiköhän kaksi vaimentajaa ole enemmänkin kuin tarpeeksi!
9000 T16 1988 DI/APC
Tarkoituksena olisi vielä teettää suora putki ensimmäisen vaimentajan tilalle, koska eiköhän kaksi vaimentajaa ole enemmänkin kuin tarpeeksi!
9000 T16 1988 DI/APC
Tämä vastaus saattaa johtua väsymyksestä, mutta annetaan mennä, nauruhan pidentää ikää
Minun Saabissa, siis 99 Saabissa, on Bosalin tarvikepakoputki. Ainoa ero edelliseen, Walkeriin on se, että Bosalista ei vielä (ei edes uutena ja ollut alla kaksi vuotta) ole kuulunut niitä Walkerin ominaisuuksiin kuuluneita kolinaa, räminää ja pirisevää ääntä noin 2000 rpm:n kohdalla.
Minun Saabissa, siis 99 Saabissa, on Bosalin tarvikepakoputki. Ainoa ero edelliseen, Walkeriin on se, että Bosalista ei vielä (ei edes uutena ja ollut alla kaksi vuotta) ole kuulunut niitä Walkerin ominaisuuksiin kuuluneita kolinaa, räminää ja pirisevää ääntä noin 2000 rpm:n kohdalla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
3" JT, turbolta asti (9000:ssa siis)
Ääntä riittää, onneksi on matalaa sellaista, en osaa sanoa onko muuta eroa vakioon kun se oli jo ostaessa paikallaan (eikä ole toista vastaavaa tullut vastaan johon olisi myös vaihdettu T25:nen)
Ääntä riittää, onneksi on matalaa sellaista, en osaa sanoa onko muuta eroa vakioon kun se oli jo ostaessa paikallaan (eikä ole toista vastaavaa tullut vastaan johon olisi myös vaihdettu T25:nen)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
3 -tuumainen JT -Superflow, sisältäen mm. seuraavaa: rosterisessa etuputkessa integroitu 3 -tuuman Catcon sportkatalysaattori (tyyppi JT62-1SK), katalysaattorilta eteenpäin "halvsats" aluminoitua peltiä, putkenpää rosterinen, 3.5 -tuumaa (tyyppi JT62-H/2).
Täältä löytyy kuvia:
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=174
Täältä löytyy kuvia:
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=174
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aika outo juttu, että SP ilmoittaa eri teholukemat kuin Maptun ja käyttää vielä racekattia, vaikka Maptunin setissä on vielä sportkat.Vigge kirjoitti:JT 3" putki racekatilla pitäisi saapua tällä viikolla, näin minulle taas kerran luvattiin SP:ltä
Kun tilasin omaan autooni tuon Maptunin softan, niin kyselin Maptunin Fredrikiltä, että pystyykö autossani kiinni oleva sportkat vielä puhdistamaan pakokaasut ja vieläpä pitämään lukemat sallituissa rajoissa, koska olin kuullut SP:ltä, että sportkat pystyy pitämät lukemat sallituissa rajoissa 265->270 hv:aan saakka. Jos mun autosta saa irti vähän yli 270 heppaa tuon softan ja crossflow IC:n jälkeen, niin miten käy pakokaasuarvojen.
No auton pakokaasut mitattiin Länsiautossa viime viikolla, kun käytin auton huollossa. Ja lukemat oli ihan hyvät , eli sallituissa rajoissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbolta alkaen 3" JT + sportkat -> 2.5" simons -> 2.5" flowmaster -> simonsin 'viggenlook' ulostulot molemmin puolin autoa.
Viitaten putkistoon ja madallussarjaan Saab huolto Westerlundin sanoin, "tämmöset on kyllä korjaamon painajaisia "
Mutta hyvin pörisee.
Viitaten putkistoon ja madallussarjaan Saab huolto Westerlundin sanoin, "tämmöset on kyllä korjaamon painajaisia "
Mutta hyvin pörisee.
Viimeksi muokannut NG900T, Su Syys 14, 2003 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Pitää muistaa että SP mittaa settien tehot itse, vaikka käyttääkin sivuilla Maptunin tehokäyrää Mulle se nyt on aivan sama onko siinä viis heppaa enemmän tai ei...Turbo Sensonic kirjoitti:Aika outo juttu, että SP ilmoittaa eri teholukemat kuin Maptun ja käyttää vielä racekattia, vaikka Maptunin setissä on vielä sportkat.Vigge kirjoitti:JT 3" putki racekatilla pitäisi saapua tällä viikolla, näin minulle taas kerran luvattiin SP:ltä
Maptun tarjoaa settiinsä racekatin 1100Sek lisähintaan. Aiemmin kun oli yhteydessä Maptunin Fredrikiin yritin saada vastausta kumpi kateista olisi parempi vaihtoehto. Tähän kysymykseen en koskaan saanut vastausta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
No racekat on tietysti parempi. Ensinnäkin siinä on vielä "virimarginaalia" jäljellä johonkin 300-400 hv:aan saakka ja se on kestävämpi terässisuksiensa takia (siis silloin, jos katti saa ulkopuolisen iskun esim. jostain esteestä).Vigge kirjoitti:Aiemmin kun oli yhteydessä Maptunin Fredrikiin yritin saada vastausta kumpi kateista olisi parempi vaihtoehto. Tähän kysymykseen en koskaan saanut vastausta.
Itse oon luottanut siihen, että katti ei saa kolhuja ja että kyllä sportkat kestää tuon viritystason, mikä autossa tulee olemaan, sillä enempää ei kyllä enää uskalla virittää ettei mikään mene rikki
Mietin tossa just sellaista, että jos SP ja Maptun molemmat ilmoittavat tehot rehellisesti, niin voisko tuo sportkatin vaihtaminen racekatiksi saada aikaiseksi sen +5 hv. Epäilen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007