vaihdelaatikon tukikumin vaihto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

vaihdelaatikon tukikumin vaihto

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

ostin siis tontun ja heti vähän puuhastelua ... pitäis vaihtaa vaihdelaatikon tukikumi .. mistä voipi ostaa ja .. onko v.. mäinen vaihtaa ..löytyykö haulla remonttiohjeet / valokuvia :roll:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Löytyy.

Automaattiin helppo, manuaaliin vähän työläämpi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Saabin tiskiltä kannattaa ostaa, maksoi muistaakseni 24e.

Vaihtaminen manuaaliin ei todellakaan ole mikään työläs. Rengas pois, rengaskotelo pois, lootan koppa pois ja siitä kumi irti. Sitten vain uus kumi paikoilleen, uus kopan tiiviste ja pultit kiinni. Rengaskotelo ja rengas paikoilleen ja taas mennään.

Vaivalloisinta tuossa on saada se kumi irti. Pitää ulosvetäjällä irroittaa, helpointa prässillä. Itselläni oli helppoa, kun aloin vaihtamaan tuota niin huomasin että kumin korvake oli haljennut. Sitten metsästinkin seuraavat tunnit uutta koppaa (korvake on kiinteänä kopassa) ja siinä oli lähes ehta kumi =)
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Uretaanisen tuki"kumin" saa paikalleen laatikon päätyä irrottamatta. Vanhan kumin saa pois rautasahalla.
9000 aero -97, 9000 cde -96
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

mistä saa niitä uretaani

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

mistä uretaanikumeja saa ostaa :roll:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9407
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko mielekästä vaihtaa uretaaniosia mihinkään alustan osaan tai moottorin/laatikon kiinnityksiin, oletan että alkuperäiset toimivat suunnitellulla tavalla parhaiten?
Ainakin tuo 140tkm ajettu cs menee hienosti alustan suhteen eikä kone heilu yhtään.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mullon ainaskin alatukivarsien takapuslat uretaania. Eivät ainakaan pahaa tee siellä, olet itekin koittanut :) Moottorin tukeen en ehkä laittais.

900/9-3 onkin sitten ihan eri asia. Koko auto lyllyy löysien kumien varassa (Ohjaus ja ripustukset).

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Mikkoz
"Aero"
Viestit: 377
Liittynyt: La Tammi 15, 2005 22:41
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja Mikkoz »

Procar servicestä omani hain. Itellä ainakin tärinät tosin lisäänty, mutta kone pysyy kyllä huomattavasti paremmin paikallaan ja vaihteet menee helpommin sisään. Lähinnä helpomman vaihdettavuuden takia pistin tuon uretaanisen.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Vastaa Viestiin