Minustakin tuli saabisti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Minustakin tuli saabisti

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Tuli sitten ostettua tonnari. 9000 2.3 Turbo S -91 alustasarjalla. 1-omistaja, huoltokirja 190tkm asti merkkiliikkeessä, 230tkm mittarissa. Vain ilmastointi puuttuu. Punainen mustalla nahalla. Kesäkumit 205 16" turbovanteilla.
Kone käy todella nätisti. Pitäisikö olla huolissaan siitä tasapainoakselin ketjusta tai peräti poistaa ko. vempain? Oikealta edestä kuuluu kolahduksia kun ajaa sopivasti töyssyistä. Väjää jossakin? Käsijarru ei pelitä. Hieman ruostevikaa (hyvin pientä) kaarissa ja etupilarissa (kuskin puoli). Siinäpä puhdetyöt. Mitä öljyä suosittelette?

Upea ajettava. Vääntöä löytyy ja esim. nelosella satasen vauhdissa kulkine "ampaisee" kiitettävästi ihan kaasun painalluksella :D
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Onneksi olkoon ja tervetuloa mukavaan seuraan.
Nyt ei muuta kuin vain potkijaisiin ja muihin vastaaviin tapahtumiin.
neuvoja saat ilmaseksi ja osista perivät omakustanteen

Muuten; Tuollainen punanen tonnari, mustilla nahoilla on "paras".
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Korjaus edelliseen...siinähän on ILMASTOINTI (ACC-paneeli). Jotenkin etsin sellaista perinteistä lumihiutaleen kuvaa, mutta turhaan. Noh, kuhan tässä tutustuu uuteen kumppaniin ensin.
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

vemuli kirjoitti:Korjaus edelliseen...siinähän on ILMASTOINTI (ACC-paneeli). Jotenkin etsin sellaista perinteistä lumihiutaleen kuvaa, mutta turhaan. Noh, kuhan tässä tutustuu uuteen kumppaniin ensin.
Eipä taida "lumihiutaletta" näppäimistä löytyä minkään autovalmistajan automaattisista ilmastoinneista, tai jos löytyy niin valmistaja ei luota tuohon tuotteeseen.
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Niinpä...baijerilaisia on ollut varmaankin kymmenkunta, tosin vain muutamassa ilmastointi. Mut onhan vaan kiva olla saabisti...
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Käytä cruisea, ettei kortti mene. 8)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Joooo, yritin kyllä, mutta en onnistunut tai sitten se cruise ei vaan toimi. Täytyy tarkastella huomenissa lähemmin... :?
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
jpjk
"Viggen"
Viestit: 647
Liittynyt: To Elo 19, 2004 20:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jpjk »

Ensimmäiseksi kannattaa purkaa cruisen boksi osiin ja kolvata kaikki liitokset uusiks. Vaikka näyttäis hyvältä, niin kolvilla vaan päälle. Sitten tarkastaa cruisen viiksen johto. Puhdistaa se ja kattoa onko edes kunnolla kiinni. Tämä auttoi kaverin cruise-ongelmaan.

Cruise-ongelmaan löytyy myös haulla monta hyvää vastausta =)

Onnea uuden auton ja saabismin johdosta.
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla on Cruise-viat olleet; haljenneita alipaineletkuja ja väärin säädetty välys polkimien kytkimissä.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9408
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuon lpt:n cruise kenkkuili ensin, kytkeytyi päälle hyvin harvoin jos ollenkaan, nyt on käytön myötä vertynyt ja kytkeytyy lähes aina. Jos alkaa vielä oierehtimaan niin sitten kait poljinkatkaisijoiden puhdistukset/säädöt auttanevat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Et sattumalta ostanut autoa lohjalaisesta autoliikkeestä? :D
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Lohjalta? Hmmm...en, mutta saattaa olla jokin kytkös Lohjalle. Ainakin jossain paperissa oli mainittu ko. paikka. Auto oli rekisteröity Helsinkiin asianajotoimistoon, jossa ollut koko tähänastisen historiansa.
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
vemuli
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 14:59
Paikkakunta: HOLLOLA

Viesti Kirjoittaja vemuli »

Olikos se Lohjan auto punainen, alusta- ja levikesarjoilla? Sain vinkin tähän yksilöön autokauppiaskaverini kautta. Hämeenlinnasta haettiin. Huonoa on se, että sen verran kiva ajaella, et ei malta edes pysähtyä...nytkin pitää keksiä syitä päästäkseen hyvällä omallatunnolla rattiin!
Lujaa menee, mut menköön...

SAAB 9000 2.3 turbo-S 1991
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Juu eikun oli vaan Lohjalla myynnissä halvalla saman mallinen ja ikäinen yksilö, myytiin tuossa äskettäin niin ajattelin vain josko olisi tuo sama. :)
KAJa
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:05
Paikkakunta: Kirkkonummi / Veikkola

Re: Minustakin tuli saabisti

Viesti Kirjoittaja KAJa »

vemuli kirjoitti: Tuli sitten ostettua tonnari. 9000 2.3 Turbo S -91 alustasarjalla.
Onnea hankinnan johdosta. Itse toin -92 vastaavan (CSE) Ruotsista samoilla kilsoilla. Nami peli kaiken kaikkiaan.
vemuli kirjoitti: Kone käy todella nätisti. Pitäisikö olla huolissaan siitä tasapainoakselin ketjusta tai peräti poistaa ko. vempain?
Mulla sama juttu, käy kun kello, eikä tietoakaan tasapainoakselihuolista (kopkop). Pidä huoli öljynvaihdoista ja käytä hyviä öljyjä. Jos oireita ilmenee huolestu vasta sitten.
vemuli kirjoitti: Oikealta edestä kuuluu kolahduksia kun ajaa sopivasti töyssyistä. Väjää jossakin?
Mulla kolahdukset kuuluivat originaalista raidetangon päästä joka oli aivan sairaan väljä.
vemuli kirjoitti: Käsijarru ei pelitä.
Tsekkaa ensin takasatuloista että vaijeri liikuttaa satulan vipua jossa se on kiinni ja sitten säätämään satulasta känkän säätöruuvia ja kokeilemaan alkaako ottaa (säätöruuvi on kuusiokolokantainen ja peitepultin alla).
Timo #1205
timo.nummela(at)nic.fi
Vastaa Viestiin