NG900/OG9-3/9-5 bensakonehan on tonnarin koneesta kehitetty, joten tuommoisen koneen asennus tonnarin nokalle pitäisi ainakin teoriassa onnistua. Käytännössä varmaan vaatii jotain korvakkeiden vaihtoja etc. Tästä eteenpäin järkeillen luulisi myös TiDin jollain konstia saavan tonnikkaan keulalle. Tilan puolesta ei ainakaan pitäisi olla ongelma. Onko tämä jo syntymetreillä tuhoontuomittu ajatus vai kannattaisiko tuota ruveta funtsimaan eteenpäin?
TiDiä tonnariin
TiDiä tonnariin
Tässä, kun lomat alkaa painaa päälle ja ajatella ihan levottomia, niin aloin miettimään, olisiko ihan mahdoton homma istuttaa TiD kone tonnarin keulalle? TiD-konetta tai tonnaria ei itseltä löydy, niin tämä on enemmänkin kuriositeetti - tai inspiraatio jollekulle.
NG900/OG9-3/9-5 bensakonehan on tonnarin koneesta kehitetty, joten tuommoisen koneen asennus tonnarin nokalle pitäisi ainakin teoriassa onnistua. Käytännössä varmaan vaatii jotain korvakkeiden vaihtoja etc. Tästä eteenpäin järkeillen luulisi myös TiDin jollain konstia saavan tonnikkaan keulalle. Tilan puolesta ei ainakaan pitäisi olla ongelma. Onko tämä jo syntymetreillä tuhoontuomittu ajatus vai kannattaisiko tuota ruveta funtsimaan eteenpäin?
NG900/OG9-3/9-5 bensakonehan on tonnarin koneesta kehitetty, joten tuommoisen koneen asennus tonnarin nokalle pitäisi ainakin teoriassa onnistua. Käytännössä varmaan vaatii jotain korvakkeiden vaihtoja etc. Tästä eteenpäin järkeillen luulisi myös TiDin jollain konstia saavan tonnikkaan keulalle. Tilan puolesta ei ainakaan pitäisi olla ongelma. Onko tämä jo syntymetreillä tuhoontuomittu ajatus vai kannattaisiko tuota ruveta funtsimaan eteenpäin?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
mynnissä
Tuolla myynti osastolla olisi näemmä 9-5:sen nakukone myynnissä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27407
Itseäkin kiinnostaisi tuollainen vaihtoehto, mutta taitaa olla utopiaa.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27407
Itseäkin kiinnostaisi tuollainen vaihtoehto, mutta taitaa olla utopiaa.
Seat Cordoba TDI -03
Kovatöinen projekti, enkä ainakaan ite välittäisi naku-tonnarista, eipä tuo mahdottomia kuluta bensaturbonakaan.
Jonkin Croman aikaisen TD-dieselkoneen sovittaminen tonnariin ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kovaäänisiä, heikkotehoisia ja muiltakin ominaisuuksiltaan wanhentuneita, eikä kulutus sellaisella painu varmaankaan alle 8 litraan normiajossa.
Jokin nykyaikainen mylly sen sijaan olisikin eri juttu, mutta Ansiksen mainitsema takaisinmaksuaika lienee lähempänä 15 kuin 10 vuotta
Pianhan noita 9-5:sia saa kohtuuhinnoin dieseleinäkin, jään sellaista odottelemaan, siihen asti noilla bensaturboilla ajellaan.
Jonkin Croman aikaisen TD-dieselkoneen sovittaminen tonnariin ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kovaäänisiä, heikkotehoisia ja muiltakin ominaisuuksiltaan wanhentuneita, eikä kulutus sellaisella painu varmaankaan alle 8 litraan normiajossa.
Jokin nykyaikainen mylly sen sijaan olisikin eri juttu, mutta Ansiksen mainitsema takaisinmaksuaika lienee lähempänä 15 kuin 10 vuotta
Pianhan noita 9-5:sia saa kohtuuhinnoin dieseleinäkin, jään sellaista odottelemaan, siihen asti noilla bensaturboilla ajellaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Valitettavan vähän on ainakin Suomessa myyty 9-5 dieseliä. Oli pakko ostaa tonttu kun ei löytynyt tarpeeksi tarjontaa 9-5:sta dieseleistä. Toista T7 bensa-Saabia en halunnut vaivoikseni.ng900aero kirjoitti:
Pianhan noita 9-5:sia saa kohtuuhinnoin dieseleinäkin, jään sellaista odottelemaan, siihen asti noilla bensaturboilla ajellaan.
Mitäs vikaa T7-saabeissa on, kuluttavat T5:ttä vähemmän, käyvät nätimmin, jne? Jos vaihtaa vaan öljyt ja pitää huohottimen auki niin that's it. Eikä nuo T5 tontutkaan kovin mahtavan kestäviltä tunnu, kait se on 8v vaparikone ainoa kunnollinen Saabin mylly 
Noita diesel-95:sia on mobile täynnä, itseäni kiinnostaisi se 3.0 vaikkei sitä minään maailman parhaana pidetäkään, oppisipa korjaamaan sitten V6-dieselkoneenkin
Noita diesel-95:sia on mobile täynnä, itseäni kiinnostaisi se 3.0 vaikkei sitä minään maailman parhaana pidetäkään, oppisipa korjaamaan sitten V6-dieselkoneenkin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Mitäs vikaa T7-saabeissa on, kuluttavat T5:ttä vähemmän, käyvät nätimmin, jne? Jos vaihtaa vaan öljyt ja pitää huohottimen auki niin that's it. Eikä nuo T5 tontutkaan kovin mahtavan kestäviltä tunnu, kait se on 8v vaparikone ainoa kunnollinen Saabin mylly
No, ei sitä Saabilla tulisi ajeltua jos kulutus olisi ekana autoilun arvoissa eikä käyntitavoillakaan ole meikäläiselle merkitystä. Kunhan toimii ja kestää edes jollain lailla.
Ja kai se ihan normaalia on, että 125tkm kohdalla T7 kone sökö... Oma moka kun ei ole koneteknisesti taitava ja jäi yksi leima huoltotohistoriasta väliin.
Eipä juu tonttukaan oikein vakuuta, tasapainoketju pitää ottaa pois kun helisee. Onneksi ei kuitenkaan puolta moottoria kuten edellisessä.
Tuontiautoa en ehtinyt edellisen autonvaihdon yhteydessä harkitsemaan. Tarkoitin tarjontaa Suomessa, tällä hetkellä autotalli.comissa peräti 18 kpl 9-5 dieseleitä tarjolla....ng900aero kirjoitti:Noita diesel-95:sia on mobile täynnä, itseäni kiinnostaisi se 3.0 vaikkei sitä minään maailman parhaana pidetäkään, oppisipa korjaamaan sitten V6-dieselkoneenkin
...eli katkeran miehen katkeraa tilitystä...
No ei ihan
Asiasta voi olla kyllä montaa mieltä. Muussa tapauksessa mulla on kolme konevikaista tonnaria kotipihassa.ng900aero kirjoitti:No joo onhan noita T7-koneita paukahdellut, tosin tonnarin konekin näyttää menevän loppuun siinä 200tkm:n nurkilla, laakerit ja tasapainojutskat eivät näy sen enempää juurikaan kestävän.
Edellinen tonnari oli 2.3T vuodelta -90 eli ilmeisesti pitkälohkoinen. Myydessä sillä oli ajettu 250tkm ja viimeisimmän saadun tiedon mukaan oli ajettu ainakin yli 300tkm ilman mitään ongelmia (YK sotilaan tuoma auto) ja se tapahtui noin kolme vuotta sitten.
Kiinnostaisi tietää onko monesta suomiautosta hajonnut pata noilla 200tkm lukemilla
T7 parempaa kulutustakaan en ihan heti lähde allekirjoittamaan. Juuri tänään sain taas tonnarin mittariin yli 700km tankillisella ja vielä ei edes bensavalo pala (20l tankissa
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: No ei ihan
Kulutus tuntuu olevan niin päivästä kiinni, perjantaina nimittäin kävin kajaanissa lenkin, menomatkalla edu näytti 6.3l/100km lukemaa ja tankkaus näytti samaa, ennätyksen siis tein, enkä osaa enää edes kuvitella että muulla vastaavan tehoisella bensa-autolla pääsisi samaan. Velipoikakin ihmetteli, hän kun on yleensä taloudellisempi kuski kuin minä. :)9000LPT kirjoitti: T7 parempaa kulutustakaan en ihan heti lähde allekirjoittamaan. Juuri tänään sain taas tonnarin mittariin yli 700km tankillisella ja vielä ei edes bensavalo pala (20l tankissa :?: mittarin mukaan). SCC mukaan keskinopeus paluumatkalla 360km oli 98km/h :oops: .
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Mutta olisi ainakin sellanen ettei joka saabistilla olisi.ng900aero kirjoitti:Jonkin Croman aikaisen TD-dieselkoneen sovittaminen tonnariin ei kuulosta kovin houkuttelevalta, kovaäänisiä, heikkotehoisia ja muiltakin ominaisuuksiltaan wanhentuneita, eikä kulutus sellaisella painu varmaankaan alle 8 litraan normiajossa.
Olen jonkun verta Fiatin 2.5TD:llä ajellu, tosin en tiiä onko ducatossa ja cromassa sama kone. No kumminkin kumminkin asuntoautossa tuolla meni toi 8litraa eikä kulussakaan mitään vikaa ollut, ei ihan bensaturbon tasoista mutta reipasta kumminkin.
Tuota cromaakin taitaa saada nykyään todella halvalla kun ovat vielä pahempia ruostuun kuin vanhat tonnarit, että ei tuo välttämättä ihan tuhoon tuomittu idea olisi.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: No ei ihan
9000LPT kirjoitti:Asiasta voi olla kyllä montaa mieltä. Muussa tapauksessa mulla on kolme konevikaista tonnaria kotipihassa.ng900aero kirjoitti:No joo onhan noita T7-koneita paukahdellut, tosin tonnarin konekin näyttää menevän loppuun siinä 200tkm:n nurkilla, laakerit ja tasapainojutskat eivät näy sen enempää juurikaan kestävän.. Yksi ajettu lastutettuna yli 100tkm ja toisessa ei ole onneksi tasapaino ketjuja.
Tuon tiedon perusteella tulin tänään töihin konevikaisella tonnarilla.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero