Tasapainoketjusta (taas)
katso tuolta hinnat:
http://www.speedparts.se/
Ovat about samaa luokkaa PCS:ltä tilatessa. Saabin varaosatiskillä pelkkä jakopää olisi maksanut tingittynä about 360e ja Speedpartsilta hintaa tuli vajaa 200e. Niin ja Saabin tiskiltä kysymäni hinta ei sisältänyt vanakopan ylälaahainta eikä nokka-akselien ketjupyöriä, jotka tulivat SP:n paketissa mukana.
http://www.speedparts.se/
Ovat about samaa luokkaa PCS:ltä tilatessa. Saabin varaosatiskillä pelkkä jakopää olisi maksanut tingittynä about 360e ja Speedpartsilta hintaa tuli vajaa 200e. Niin ja Saabin tiskiltä kysymäni hinta ei sisältänyt vanakopan ylälaahainta eikä nokka-akselien ketjupyöriä, jotka tulivat SP:n paketissa mukana.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Kuka mitä häh?peinu kirjoitti:Jakopään kopanko avasit? Vai mitä kautta tarkastelit ja mitä?
Jos minua tarkoitit niin venttiilikoppa on venttiilikoppa ja öljypohja on öljypohja
No nyt on ketju poistettu öljypohjan kautta. Kampuran ratas oli kulunut omituisesti, toisella puolella oli pitkät ja terävät, vääntyneet hampaat ja toisella puolella aivan loppuun kuluneet nysät.
Ruokatauon jälkeen putken pultteja virittämään ja konetta laskemaan paikalleen. Vähän hirvittää mikä tärinä jne. nyt on
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Se on mahdollista vasta huomennang900aero kirjoitti:riisipussi kirjoitti:Vähän hirvittää mikä tärinä jne. nyt on
Höpsistä se mitään tärise, menee krapulan piikkiin jos tunnet tärinää ajaessa
Nooh jos tuo korjautuukin, niin tonnareissahan on vikojen määrä vakio.
Toivottavasti nyt edes kerkeää putsata työkaluja seuraavan rempan välissä
9000 CD 2.3 -90
Toivottavasti saat Riisipussi tonnarin pelittämään, ja mikset saisi
Mulla on kans työkalut sellaisessa kunnossa että saa tän tonnariepisodin jälkeen nakata lipeäsaaviin pariksi viikoksi. Ja puolet alkaa olla jo hukassakin, etenkin hylsyjä puuttuu
Mulla on kans työkalut sellaisessa kunnossa että saa tän tonnariepisodin jälkeen nakata lipeäsaaviin pariksi viikoksi. Ja puolet alkaa olla jo hukassakin, etenkin hylsyjä puuttuu
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Nyt 9-5:lla n.2tkm ajettu ilman ketjua ja tuntuu vieläkin ihmeen hiljaiselta tuo kone käinnistyessään verrattuna vanhaan rapisevaan , mitä nyt tuo 3" tupla putki "hieman" murisee.
Tuskin tota ketjua tulee sinne enää laitettua. Hieman tuntuu jakoketju rapisevan kylmällä koneella, joten luultavasti vaihdan sinne enskeväänä uuden ketjun hiluineen. Kattoo nyt laitanko sinne myös uudet tasapainotus romut. Autolla on nyt ajettu 212tkm ja kone näytti ihan ok olevan n. äkkiä mitä alakautta näki. Ei ollut myöskään mitään ylimääräista öljypohjassa tai sihdissä.
Tuskin tota ketjua tulee sinne enää laitettua. Hieman tuntuu jakoketju rapisevan kylmällä koneella, joten luultavasti vaihdan sinne enskeväänä uuden ketjun hiluineen. Kattoo nyt laitanko sinne myös uudet tasapainotus romut. Autolla on nyt ajettu 212tkm ja kone näytti ihan ok olevan n. äkkiä mitä alakautta näki. Ei ollut myöskään mitään ylimääräista öljypohjassa tai sihdissä.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Tarttekko uudenveroista tasapainosettiä autoosi?Frostgrey kirjoitti:Nyt 9-5:lla n.2tkm ajettu ilman ketjua ja tuntuu vieläkin ihmeen hiljaiselta tuo kone käinnistyessään verrattuna vanhaan rapisevaan , mitä nyt tuo 3" tupla putki "hieman" murisee.
Tuskin tota ketjua tulee sinne enää laitettua. Hieman tuntuu jakoketju rapisevan kylmällä koneella, joten luultavasti vaihdan sinne enskeväänä uuden ketjun hiluineen. Kattoo nyt laitanko sinne myös uudet tasapainotus romut. Autolla on nyt ajettu 212tkm ja kone näytti ihan ok olevan n. äkkiä mitä alakautta näki. Ei ollut myöskään mitään ylimääräista öljypohjassa tai sihdissä.
Olis mh-kulujen hinnalla tarjolla, tai itse noutaen ilmaiset, ei luonto anna heittää rodeen täysin priimoja osia
Kumman hiljainen tuo meidän 9-5 kans on, mitä nyt lyhyt moniurahihna alkoi ekojen pakkasten myötä visertämään
En kanssa jaksa uskoa siihen tärinään, ehkä havaittavissa tarkoilla mittalaitteilla
Helpoin homma olisi vaan vaihtaa jatkettava jakoketju autoosi, meidän 9-5:lla oli ajettu 230tkm eikä laahaimissa ollut oikeastaan mitään kulumaa, ainoastaan ketju oli venynyt. Ilmeisesti nuo uudemmantyyppiset ohjurit/laahaimet kestävät vanhempia paremmin, 240tkm ajetun tontun laahaimet olivat ihan finaalissa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Jepa jee
Suappi läjässä ja hymy herkässä
Betonimyllyä muistuttava rohina hävisi, nykiminen kaasua löysätessä hävis, mieletön peilien ja kojelaudan tärinä hävisi. Ei prkl, ei edes muistanut miten hiljainen tonttu on kun on suht kunnossa
Syytin tosta nykimisestä läppäkoteloa ja rassasin ja putsasin sitä. Nyt näyttää että nykiminen tuli kuitenkin tasapaino systeemistä??
Kampuran ratas oli tosiaan kulunut epäkeskeisesti ja toisen puolen hampaat oli teräviä koukkuja, sekö lie aiheuttanut nykimisen.
Aikaa tuhrautui aika paljon, johtuen työkalujen etsimisestä ja siitä että pakosarjasta, downpipen ja katin liitoksesta ja pisteenä iin päälle takimmaisesta hydraulituesta meni kierteet
'Vahvistin' myös moottorin puoleisen yläpuolen kumihärdellin sikafleksillä, ei natku kone enää.
Ei käynti ihan värinätön ole mutta ei mitään häiritsevää tai paikkoja tärisyttävää.
Ainut on ihmeellinen naputus tyhjäkäynnistä -> joku 1500rpm joka on kuulunut tuossa autossa aina sisälle, se kuuluu edelleen. Ulkopuolelle ei kuulu enää muuta häiritsevää kuin moniuran kiristimen vähän elähtänyt laakeri.
Suappi läjässä ja hymy herkässä
Betonimyllyä muistuttava rohina hävisi, nykiminen kaasua löysätessä hävis, mieletön peilien ja kojelaudan tärinä hävisi. Ei prkl, ei edes muistanut miten hiljainen tonttu on kun on suht kunnossa
Syytin tosta nykimisestä läppäkoteloa ja rassasin ja putsasin sitä. Nyt näyttää että nykiminen tuli kuitenkin tasapaino systeemistä??
Kampuran ratas oli tosiaan kulunut epäkeskeisesti ja toisen puolen hampaat oli teräviä koukkuja, sekö lie aiheuttanut nykimisen.
Aikaa tuhrautui aika paljon, johtuen työkalujen etsimisestä ja siitä että pakosarjasta, downpipen ja katin liitoksesta ja pisteenä iin päälle takimmaisesta hydraulituesta meni kierteet
'Vahvistin' myös moottorin puoleisen yläpuolen kumihärdellin sikafleksillä, ei natku kone enää.
Ei käynti ihan värinätön ole mutta ei mitään häiritsevää tai paikkoja tärisyttävää.
Ainut on ihmeellinen naputus tyhjäkäynnistä -> joku 1500rpm joka on kuulunut tuossa autossa aina sisälle, se kuuluu edelleen. Ulkopuolelle ei kuulu enää muuta häiritsevää kuin moniuran kiristimen vähän elähtänyt laakeri.
9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Kiitti henkisestä tuestang900aero kirjoitti:Toivottavasti saat Riisipussi tonnarin pelittämään, ja mikset saisi
Mulla on kans työkalut sellaisessa kunnossa että saa tän tonnariepisodin jälkeen nakata lipeäsaaviin pariksi viikoksi. Ja puolet alkaa olla jo hukassakin, etenkin hylsyjä puuttuu
Ja nyt
9000 CD 2.3 -90
krhöm...en nyt uskaltaisi oikeasti tätä ääneen sanoa, mutta kun ei ole ketään paikalla... Toivottavasti olet tarkasti paikallistanut tuon moniurahihnan kiristimen rullan...Minulla nimittäin kuului juuri samanalaista ääntä maanantaista perjantaihin kunnes kone levisi. Ihmettelin, että just kaksi viikkoa sitten vaihdetut rullat ja taas ne surisee. Noh, onneksi rullat osoittautuivat kunnollisiksiriisipussi kirjoitti: Ulkopuolelle ei kuulu enää muuta häiritsevää kuin moniuran kiristimen vähän elähtänyt laakeri.
Nooh, kun sulla oli öljypohja pois, niin tietystikin otit öljypohjan välipohjan pois ja putsasit sen sekä öljypumpun sihdin. Samalla otit ainakin ykkösen ja kakkosen runkolaakereiden pukit ja ykkösen männän pukin auki ja katsoit laakereiden kuluman. En tiedä oliko sattumaa vai mikä, mutta näytti että noihin jakopään puoleisiin laakereihin oli tuota moskaa riittänyt kaikkein parhaiten.
nimimerkillä: jouluksi ajoon, ai minkä vuoden?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Tokmannin vesijohtoputki kertoi ainakin syyllisen olevan hihnapöyrän laaduton raakeli
Välipohjan käytin sittenkin auki. Ekaks jo putsasin palaanit mutta uteliaisuus voitti Ei siellä kummempaa silppua ollut, jotain tiivistemassan kappaleita ja sellaista hyytynyttä vesi/öljy mönjää hiukan.
Laakereiden 'tarkastus' on vähän niin ja näin... jos laakereissa suurempaa kulumaa, myös kampura tarvitsee huolenpitoa. Pelkkä liuskojen vaihto on ensiapua. Toisekseen ei ollut käsillä luotettavaa momenttiavainta, eli en avannut. Tiedän useita tapauksia kun ukin vanhalla pajavasarana käytetyllä momentilla on tehty tuhoa
Auto piti saada ajoon asap.
Tonnarin koneita on niin paljon tarjolla, että tuskin rupean tämän hintaluokan vehkeeseen tekemään laakeriremppaa koskaan. Koko rakkine purkuun tai toinen mylly tilalle. On niin kalliita osia että ei enää tohon mun vehkeeseen kannata satsata.
Välipohjan käytin sittenkin auki. Ekaks jo putsasin palaanit mutta uteliaisuus voitti Ei siellä kummempaa silppua ollut, jotain tiivistemassan kappaleita ja sellaista hyytynyttä vesi/öljy mönjää hiukan.
Laakereiden 'tarkastus' on vähän niin ja näin... jos laakereissa suurempaa kulumaa, myös kampura tarvitsee huolenpitoa. Pelkkä liuskojen vaihto on ensiapua. Toisekseen ei ollut käsillä luotettavaa momenttiavainta, eli en avannut. Tiedän useita tapauksia kun ukin vanhalla pajavasarana käytetyllä momentilla on tehty tuhoa
Auto piti saada ajoon asap.
Tonnarin koneita on niin paljon tarjolla, että tuskin rupean tämän hintaluokan vehkeeseen tekemään laakeriremppaa koskaan. Koko rakkine purkuun tai toinen mylly tilalle. On niin kalliita osia että ei enää tohon mun vehkeeseen kannata satsata.
9000 CD 2.3 -90
Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa!
Mutta lohduton näky öljypohjan kautta,kuvat kertokoot puolestaan!!
Mutta lohduton näky öljypohjan kautta,kuvat kertokoot puolestaan!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Nooh, eihän toi ny oo vielä paha, siinä on sentään jotain pykälää selvästi havaittavissa eikä täysin pyöreeks ole ratas kulunutecopower kirjoitti:Tässä 2,3:tbo -92 (aj:reipas 200tkm)ei kuulunut mainittavaa tasapaino ketjun ääniä,paitsi alapää hiukan kolisi!! Ala pyörä mielen kiintoisessa kunnossa,vaikka auto oli ajossa!
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84