latausjännitteet
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
latausjännitteet
on pitkän aikaa ollut epäilynä että joku laite hukkaa virtaa ,aamusin laiska pyöritys käyntiin lähdössä! laitoin tupakansytytin pistokeen yleismittariin ja tupakan sytyttimestä mittailemaan jännitettä oli 12,5 virrat päällä, auto käyntiin niin löyty 14,4v eli vissiin lataa ihan ok.
tarkoitus huomenna katsella mistä vuotaa vai vuotaako ollenkaan.... heh ominaisuus.
muuta huomiota tupakansytytin vuotaa 0,2v virrat pois..... mittarin mukaan! eipä tälläkertaa muuta!
tarkoitus huomenna katsella mistä vuotaa vai vuotaako ollenkaan.... heh ominaisuus.
muuta huomiota tupakansytytin vuotaa 0,2v virrat pois..... mittarin mukaan! eipä tälläkertaa muuta!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Akku vaihtoon
Mielestäni 12,5V on ihan oikea lepojännite.
Startin hidas pyöritys liittyy akun puutteeliseen virranantokykyyn.
12V nimellisjännitteellähän järjestelmä toimii, 14V on vain latausjännite.
Startin hidas pyöritys liittyy akun puutteeliseen virranantokykyyn.
12V nimellisjännitteellähän järjestelmä toimii, 14V on vain latausjännite.
Takakontin valohan on se perinteinen akun syöjä tai sitten joku rele, joka on vetäneenä jatkuvasti. Akun kenkä vaan irti ja virtamittari siihen väliin, niin eiköhän virran hukkuminen selviä. Kannattaa myös mitata latausjännite kuormalla ja ilman kuormaa suoraan akun navoista sekä laturista.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24639
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
takaluukun valossa on sama homma ku jääkaapinkin ovessa että sammuuko se valo todella ku laittaa oven kiinni! heh
no joo ajelin tänä aamuna pitempää lenkkiä ja voltti mittari näytti parhaimillaan 16v lukemia tupakan sytyttimestä. et kait se lataa...
pitää tutkia tuota akun ja konehuoneen tilannetta myöhemmin!
no joo ajelin tänä aamuna pitempää lenkkiä ja voltti mittari näytti parhaimillaan 16v lukemia tupakan sytyttimestä. et kait se lataa...
pitää tutkia tuota akun ja konehuoneen tilannetta myöhemmin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Lataa vähän liikaakin, noilla jännitteillä se sun akkus kuivuu aika äkkiä mistä johtunee huonot aamustartit.nalleolut kirjoitti:takaluukun valossa on sama homma ku jääkaapinkin ovessa että sammuuko se valo todella ku laittaa oven kiinni! heh
no joo ajelin tänä aamuna pitempää lenkkiä ja voltti mittari näytti parhaimillaan 16v lukemia tupakan sytyttimestä. et kait se lataa...
pitää tutkia tuota akun ja konehuoneen tilannetta myöhemmin!
ps. satkussa on sentään kipattava takapenkki joten valon tsekkaus onnistuu, toisin kuin jääkaapin valon.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jännitteensäätimen vaihdolla vois aloittaa, ei maksa paljoa ja helppo vaihtaa.
Osaakos joku sanoo että mistä johtuu että tyhjäkäynnillä valot vilkkuu, onkos tuo diodivika vai voiskos laturin huono maadoitus tehdä tuollaista?
Osaakos joku sanoo että mistä johtuu että tyhjäkäynnillä valot vilkkuu, onkos tuo diodivika vai voiskos laturin huono maadoitus tehdä tuollaista?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
16 volttia on jo kyllä ihan liikaa. Tietysti onhan valot sitten kirkkaammat mut rasittaa sähkölaitteita liikaa ja alkaa polttimot poksahdella. 14,7 v oli muistaakseni jossain autossa max lataus
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Katsopa tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=11732amig0 kirjoitti:Mulla kävi tossa äsken kun ajelin kotiin,että alko 90:ssä akkuvalo palamaan ja pyyhkimet pysähty hetkeks ja sato ku aisaa vettä, sit laitoin valot pois ja takalasilämmitttimen ni se meni ohi..Kone kävi kumminki ihan tasasesti koko ajan.Mikähän lienee syynä moiseen?
Mulla taas äsken motarilla sateessa tuo kuskinpuolen pyyhin sanoi sopimuksensa irti ja jäi siihen pystyyn silmien eteen. Täyty kurkistella repsikan puolelta mitä siellä edessä oikein on

9-5 2.0tA -06 Biopower
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
900i 16v -89 385tkm
(ex-) 9-3 2.0t SE -99
Onkos tuo sama asia kuin lataussäädin??nalleolut kirjoitti:olisiko halukkaita vaihtamaan latausreleen miun laturiin? aika ahdas paikka onnistuuko ilman laturin irrotusta? entä miten saa hiilet menemään kohdilleen
Jos on niin onnistuu ilman laturin pois ottoa. Vaihdoin sen tossa 2kk. sitten. Hiilet menee kohilleen ihan helposti, siis laittaa vaan koko höskän oikein päin sinne niin ei mitään ongelmia.
Vanhan pois ottamisessa meni aikaa varmaan 2 tuntia ku ei ei meinannu millään saada ruuveja auki, mut kyl ne sitten lopulta aukes. uuden lataussäätimen laitossa kesti korkeintaan 30 sekkaa....
On se kyl kohtuullisen ahdas paikka ja kiva yrittää vaihtaa sitä jos moottori on vielä kuuma!

Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88