Minkä hintainen bensapumppu?(ng900)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Minkä hintainen bensapumppu?(ng900)

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Aineella kun oli auto korjautukses, niin vaihtoivat siihen bensapumpun, hinta oli 500e ja työt 200e pitääkö pumpun hinta paikkansa? :? auto on 2.3l 94- 900i
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Pitää. Merkkipumppu maksaa jonkun 500 euroa ja tarvikepumppu muistaakseni vain jonkun 100 euroa. Tarvikepumpun asentamisessa saa kyllä sitten kikkailla hieman enemmän kun merkkipumppu on taas lähes plug-and-play.

P.S. Pitäisköhän mun muuttaa nimimerkkini Ibanez:ksi tai Charvel:iksi, kun sun nimimerkki on Washburn? :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

okei... kiitos tiedosta säikähti vain tuota hintaa. tiiä vaikka aineella olisivat kusettaneet kun joka paikassa haukuttu sitäkin paikkaa. P.S. Turbo Sensonic nimen vaihtoon vain :wink:
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Motonetin 88 euron walbron pumppu on aivan sama kuin alkuperäinen.
Erona on siis se että Motonetin pumppu sisältää pelkästään noin 3cm*15cm walbron pumpun, joka siis tuossa speedpartsin kuvassa oikealla ylösalaisin. Alakuvassa SININEN.
http://www.speedparts.se/prod/res_fuel_fuelpump.shtml
Kuva

Jos uusii tuon pelkän Motonetin pumpun, niin silloin pitää ostaa kaksi klemmaria ja noin 15-20cm pumppuun sopivaa bensaletkua, jolla korvataan kuvassa PUNAISENA näkyvä kiinteä "metalli/kovamuoviputki", joka ei ole irroitettavissa ilman sivuleikkureita/väkivaltaa...
Ilmeisesti speedpartsin paketissa onkin tarvittava letku, klemmarit ja kumi (miksi kumi?) tuotteistettu mukaan.
Pumpun vaihdossa "ämpäriin" tarvitsee lähinnä pari ruuvaria, sivuleikkurit ja esim. crc:tä liukasteeksi pumpun kaulan ympäryskumin pujotuksessa. (alakuvassa VIHREÄ, speedparsin kuvassa pumpun vieressä).
Itsellä meni ehkä noin puoli tuntia aikaa ekalla kerralla ihmetellessä.
Erikseen tietysti sitten tankin irroitus ja asennus.. :lol:
(Itsellä oli täyttöputken klemmarit ruostunut jumiin, joten sellaisetkin olla viisasta varata asennukseen varalle)

Kuva

Jos ostaa saabilta 500 euron "pumpun", niin siinä tulee ilmeisesti kuvassa näkyvä 1kg marjapurkin kokoinen keräsysastia lisälaitteineen, eli sisällä on tuo pumppu vielä omassa astiassaan, muutamat kiinteät letkut/putket, kansi yms.. Onkohan vielä bensa-anturikin samassa paketissa kiinteästi kyljessä. Periaatteessa vain pumppu on kuluva osa, joten on mielestäni hieman kytkykaupan maku myynnissä. :?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Washburn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Touko 10, 2005 21:46

Viesti Kirjoittaja Washburn »

Pitää ite ruveta laittamaan, jos vielä hajoo se pumppu. Kiitoksia Hook ohjeista pitää pistää talteen pahanpäivän varalle. :lol:
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Washburn kirjoitti:Pitää ite ruveta laittamaan, jos vielä hajoo se pumppu. Kiitoksia Hook ohjeista pitää pistää talteen pahanpäivän varalle. :lol:
Joo, olen itsekin miettinyt moneen otteeseen, että pitäisikön vaihtaa polttoainepumppu, ennen kuin se laukeaa ja auto jää tien päälle. Mulla kävi tuo OG900:n kanssa, kun sillä oli ajettu 314000 km. NG900:lla on ajettu tällä hetkellä 211000 km, mutta koko ajan on pelko p :evil: rs :evil: :evil: ssä, että polttoainepumppu voi hajota millä hetkellä hyvänsä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Eikös 900/9-3 joudu irroittamaan tankin pumpun vaihdossa? Ehkä homma kestää sen vuoksi kauemmin kuin 9-5.
96 M75 i12 5-speed ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5T kirjoitti:
Ansis kirjoitti:Eikös 900/9-3 joudu irroittamaan tankin pumpun vaihdossa? Ehkä homma kestää sen vuoksi kauemmin kuin 9-5.
Aika on huomioitu laskussa. 1,5h ng900 -94 ja 9-5 0,7h
Ja NG900/OG9-3:n polttoainetankin irroitus ja polttoainepumpun vaihtaminen onnistuu sitä nopeammin, mitä tyhjempi tankki vaihtohetkellä on. Näin väitti mulle valtuutetun Saab -huoltokorjaamon edustaja viikko sitten.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Hyvähän se on lukea wis ohjeaikoja. Vanhempiin ng satkuihin on sitten kerrassaan mukava vaihtaa pumppu,lähinnä tankin irroituksen takia. Tankin pannat täysin paperia. Siinä sitten parsittiin reikä raudan kanssa tankki paikalleen.
Uusia pantoja sai saabilta kun kuukauden odotti.
Olikohan samaan aikaan mennyt muiltakin
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

9-5T kirjoitti:WIS ei kerro ohjeaikoja. Tietenkin ruostuneet osat hankaloittaa työtä mutta korjaamothan haluaa käyttää ohjeaikoja varsinkin töissä jossa pääsee voitolle(jarrupalojen vaihto lähtien korjaamoon sisään ajosta vaikka ne vaihdettaisiin huollossa jossa ne kuuluu muutenkin irroittaa puhdistusta varten), tämä perustellaan asiakkaille että saat samalla hinnalla vaikka kaikki olisi jumissa.
Totta. Muistan aikoinaan, kun olin juuri saanut itselleni NG900:n WIS:sin ja menin korjauttamaan autosta jotain vikaa, josta oli WIS:sissä mainittu korjaukseen tarvittava tuntimäärä (taisi olla WIS:sin "takuutyöosiossa", siis "jos asiakas valittaa jne."). Korjaamon huoltopäällikkö sanoi minulle, että nuo WIS:sin tuntimäärät eivät sitten sido heitä. Siinä vaiheessa ajattelin, että nyt on hommassa hieman rahastamisen makua, mutta tietty nuo ruostuneet osat jne. voivat hankaloittaa ja pitkittää korjaustyötä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin