Valkoharja palasi kotiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Valkoharja palasi kotiin

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Niin tuli vanha uskollinen satku takaisin mulle, tarkoitus oli antaa sille purkutuomio , mut en raaskinutkaan oli vieläkin hyvässä kunnossa , hiukan fiskausta ja katsastus niin on soiva peli.
Ja olin jo aikonut luopua kokonaan saabeista , mut niin monta hyvää muisto heräsi tuon satkun myötä, onhan meillä lähes 7- yhteistä vuotta takana.
No ehkäpä tulee vielä myyntiin.

Muutama kuva satkusta löytyy tuolta ,sehän kävi luvattomilla kuskeillakin . http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27291
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Re: Valkoharja palasi kotiin

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Reetu kirjoitti:Niin tuli vanha uskollinen satku takaisin mulle, tarkoitus oli antaa sille purkutuomio , mut en raaskinutkaan oli vieläkin hyvässä kunnossa , hiukan fiskausta ja katsastus niin on soiva peli.
Ja olin jo aikonut luopua kokonaan saabeista , mut niin monta hyvää muisto heräsi tuon satkun myötä, onhan meillä lähes 7- yhteistä vuotta takana.
No ehkäpä tulee vielä myyntiin.

Muutama kuva satkusta löytyy tuolta ,sehän kävi luvattomilla kuskeillakin . http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=27291
Täytyy muuten todeta, että on aikalailla kärkipäätä top 10 komeimmat 900 c:t listalla 8O
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kf3461
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: Su Joulu 28, 2003 08:41
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kf3461 »

Hyvin koulutettu Saappi osaa kotia. Olikos tehnyt pitkänkin reissun? :D
Ilu
# 2018
0456713526 ja suapi soitella
Doomrider
"Hirsch"
Viestit: 738
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2005 19:08
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Doomrider »

8O toi on kun mun kaasari

mut paljon siistimpi 8)
#3769 - Janne Kirjavainen. 0414472687
(ex)-88 musta 900,(ex)-89 valkoinen 900iA Ex-poliisi,(ex)-91 met. harmaa 9000 CD, -91 punainen 900i 16v, -98 met. vihreä 9-5 2.3t, -05 punainen 9-5 2.3T "DIY Aero" Combi
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Re: Valkoharja palasi kotiin

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

lefa42 kirjoitti:
Täytyy muuten todeta, että on aikalailla kärkipäätä top 10 komeimmat 900 c:t listalla 8O
Lefa, Lefa, C on ihan oma mallinsa eli perusmalli EI ole C :)

Tämä ei millään tavalla vähennä puheena olevan pirssin arvoa, mutta C se ei ole kuten ei muutkaan pystykeulat. Eli kaikki C:t ovat vinokeula kaasareita 2,3,4 tai 5 ovisia vuosimallia -88 - 90

Meni kyllä pilkun....tai C:n viilaamiseksi :wink:

nimim. C tallessa tallissa
# 419 Vesa Pohjalainen
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pahoittelen kirjoitusvihettäni, nyt tiedän :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

lefa42 kirjoitti:Pahoittelen kirjoitusvihettäni, nyt tiedän :lol:
Juuri siksi täällä luuhaamme, että opimme aina jotain uutta :D
# 419 Vesa Pohjalainen
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pystykeula satku uusilla jarruilla on mallimerkinnältään 900c, mutta sitä ei ole merkitty perään kuten viistokeulaisissa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

dimebak kirjoitti:Pystykeula satku uusilla jarruilla on mallimerkinnältään 900c, mutta sitä ei ole merkitty perään kuten viistokeulaisissa.
Näin mäkin oon sen luullut , tiedä sit.
fforslund
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: Ma Heinä 25, 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

900 / 900c

Viesti Kirjoittaja fforslund »

Reetu kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Pystykeula satku uusilla jarruilla on mallimerkinnältään 900c, mutta sitä ei ole merkitty perään kuten viistokeulaisissa.
Näin mäkin oon sen luullut , tiedä sit.
Tämä ei kyllä pidä paikkaansa 900c ja 900 on täysin eri autot.
c-mallit on aina viistokeulaisia. Ylpeänä c-mallin omistajana 8) ja tavalliseen (uudemmilla jarruilla varustetun) 900 mekaanikkona :oops: .(molemmat vm.89/88). Näissä oli kyllä muistaakseni muitakin eroja varusteissa jne.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Pistäkää rekkariotteesta tyyppikoodit esille niin näkee. Käsittääkseni ovat sama auto, ulkoisesti vain erinäköisiä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Rekisteriotetta ei ole, mutta mun "karvalakki" '88 900:ssa ilman c:tä oli seuraavia varusteita :

-Viistokeula, korinväriset puskimet
-Tikapuuverhous (päällä tosin penkinpäälliset)
-Kromimaski
-Tehostin
-Keskikonsoli
-Kromia listoissa, kuten c:ssäkin
-Itse ruuvaamani Pierburg (ei kaivannut ryyppyä koskaan) 8)

Ja olin hyvin ylpeä siitä, mutta ei rekisteriotteessa mitään 900c merkintää ollut, kuten edellisessä 900c 3d satkussani. Pelkkä 900 oli tämä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

enpäs muista miten oli merkintä omassani kun aikanaan 900C:n omistin, mutta eihän 99 GLS:n rekisteriotteessa lue kuin 99GL, ja 99 specialin reksiteriotteessa ei mitään mainintaa specialista.

lefa, arvelenpahan vain että sun omistamasta viistokeulasatkusta on vain se 900C merkintä takaluukussa vaihdettu pois.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

dimebak kirjoitti:Pistäkää rekkariotteesta tyyppikoodit esille niin näkee. Käsittääkseni ovat sama auto, ulkoisesti vain erinäköisiä.
mitä tarkoitta "sama auto"? :)

jonkun mielestä "sama auto" on ulkoisesti samannäköinen, jonkun mielestä teknisesti. oli miten oli, ei kai tekninen yhteneväisyys tarkoita sitä että 900 perii 900C:n mallimerkinnän? jotkut mallimerkinnät viittaavat tekniseen eroon, jotkut ulkonäkö/varustelueroon.

mallimerkinnäksi voidaan kai määritellä se, millä mallinimellä autoa myydään, ei sitä mitä on rekisteriotteessa. esim 70 luvun ruiskutuplaysit oli LE mallimerkinnällä, mutta rekisteriotteessa I.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:lefa, arvelenpahan vain että sun omistamasta viistokeulasatkusta on vain se 900C merkintä takaluukussa vaihdettu pois.
Tohdin epäillä tuota, koska täällä Vammalassa on vastaava pelkkä 900, myöskin grafitinharmaa ja "karvalakki".

Edit: ja takaluukussa ei ollut pienintäkään jälkeä siitä, että olisi merkkejä irroiteltu/vaihdettu/että luukkua olisi maalattu.

Lisäyksenä varusteisiin tuossa oli myös etu- ja takaspoileri.

Edit2: tässä vielä kuva autosta, kun vielä oli omistuksessani : http://koti.mbnet.fi/stefa/900c/IMG_5091.JPG
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin