9-3:n kone nakuttaa tyhjäkäynnillä
9-3:n kone nakuttaa tyhjäkäynnillä
Mistäköhän lie kuuluu tuo nakuttava ääni. Kuuluu paremmin sisälle ja nimenomaan tyhjäkäynnillä. Yleensä kestää hieman ennen kuin ääni ilmaantuu kun kierrokset laskee. Konetilan puolella ääni tulee ikään kuin pelkääjän puolelta, moottorin takaa. Kierroksilla mitään nakutteluita ei kuulu, eikä koneen lämmöillä tunnu olevan mitään väliä. On kuulunut jo puolisen vuotta.
Öljynä olen käyttänyt Mobilin 0-40w eli olisiko sittenkin liian ohutta tavaraa venannostajille. Autolla on ajettu 127tkm eli olisiko jo ne tasapainoakselit alkaneet jo oireilemaan. Mitä muuta, ilmastointia ei ole, vesipumppu, hihnan kiristäjä...
Autohan on matalapaine vm.-00. Siis onhokan muilla kokemuksia naputteluista...
Öljynä olen käyttänyt Mobilin 0-40w eli olisiko sittenkin liian ohutta tavaraa venannostajille. Autolla on ajettu 127tkm eli olisiko jo ne tasapainoakselit alkaneet jo oireilemaan. Mitä muuta, ilmastointia ei ole, vesipumppu, hihnan kiristäjä...
Autohan on matalapaine vm.-00. Siis onhokan muilla kokemuksia naputteluista...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Kannattaisi varmaan aluksi käyttää high-tech kolinanpaikallistamislaitetta.

high-tech kolinanpaikallistamislaiteen toinen pää korvaan, toiseen korvaan pumpuli tai purukumi ja viet letkun toista päätä pikkuhiljaa ympäri konehuonetta, niin opit mikä ääni tulee mistäkin.

Lopuksi poista purukumi


high-tech kolinanpaikallistamislaiteen toinen pää korvaan, toiseen korvaan pumpuli tai purukumi ja viet letkun toista päätä pikkuhiljaa ympäri konehuonetta, niin opit mikä ääni tulee mistäkin.

Lopuksi poista purukumi



9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Villi veikkaus. Tyhjäkäyntimoottori nakuttaa (suorastaaan surisee) tyhjäkäynnillä. Taisi olla niin että tyhjäkäyntimoottori lopettaa ilman päästämisen moottoriin jossain 1700+ kierroksen nurkilla.. Eli kun löysäät kaasun vaikkapa 3000rpm ja kierrokset laskevat alle 2000rpm, niin alkaa tyhjäkäyntimoottori päästämään pikkihiljaa enemmän ja enemmän ilmaa imusarjaan.. Itsellä tuollaista havaittavissa.
Tasapainoakselit pitää sellaista hauskaa "kuulalaakeri" rohinaa..
Millos kuunnellaan? Viimeistään potkijaisissa?
Tasapainoakselit pitää sellaista hauskaa "kuulalaakeri" rohinaa..
Millos kuunnellaan? Viimeistään potkijaisissa?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Hauskaa?Hook kirjoitti:Tasapainoakselit pitää sellaista hauskaa "kuulalaakeri" rohinaa..

Noh, itse tehtynä remotit lähentää aina kuskin ja ajoneuvon suhdetta. Ja sehän on hauskaa

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Kieltämättä tuo hiilisuodattimen huohotin alkaa tuntumaan aika osuvalta. Ilmeisesti aika helppo vaihtaa, liekkö kallis Länkkärillä. Alkaakos tuo suodatin vanhemmiten pitämään ääntä? Nyt kun oikein muistelee niin taisi vanha 16v satkukin noin napsua kun oli konepelti auki (sijainti eri eli aika kaukana sisätiloista). Nythän tuo suodatin on juuri siellä mistä ääni tulee.
Siitä kuulalaakereiden rohinasta onneksi tuo on aika kaukana.
Hyvä vinkki Peinulta, hyvä kun kirjoitit että putki eri korvaan purkan kanssa ettei olisi vain mennyt väärin päin ja sitähän olisi ollut ihmetteleminen kun juokselisi pitkin kyliä putki korvaan jämähtäneenä...
Torstaina pitäisi potkia jos vain iltakeikalta ehdin. Voi olla että talvirinkulatkin pitää vaihtaa kun on ensi viikonloppuna Seinäjoen keikka edessä (saas nähdä jaksaako torstai-iltana).
Kiitos vinkeistä, pahin pelko taas helpotti...
Siitä kuulalaakereiden rohinasta onneksi tuo on aika kaukana.
Hyvä vinkki Peinulta, hyvä kun kirjoitit että putki eri korvaan purkan kanssa ettei olisi vain mennyt väärin päin ja sitähän olisi ollut ihmetteleminen kun juokselisi pitkin kyliä putki korvaan jämähtäneenä...
Torstaina pitäisi potkia jos vain iltakeikalta ehdin. Voi olla että talvirinkulatkin pitää vaihtaa kun on ensi viikonloppuna Seinäjoen keikka edessä (saas nähdä jaksaako torstai-iltana).
Kiitos vinkeistä, pahin pelko taas helpotti...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tarkista ensin että se on irti rungosta.Juusokas kirjoitti:Kieltämättä tuo hiilisuodattimen huohotin alkaa tuntumaan aika osuvalta. Ilmeisesti aika helppo vaihtaa, liekkö kallis Länkkärillä. Alkaakos tuo suodatin vanhemmiten pitämään ääntä? Nyt kun oikein muistelee niin taisi vanha 16v satkukin noin napsua kun oli konepelti auki (sijainti eri eli aika kaukana sisätiloista). Nythän tuo suodatin on juuri siellä mistä ääni tulee.
Jos ottaa kiinni niin naputtaa kuuluvasti sisälle. Tuota ihmettelin itse pitkään.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
No niin, nakutuksen syy diagnosoitu. Syypää oli tosiaankin se suodattimen huohotin. Sehän tosiaankin nakutti niin kuulon kuin tunnon perusteella. Mitens se silleen... Auttaakohan tuohon uusi huohotin vai onkohan se vain auton ominaisuus?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Uuden ei pitäisi naputtaa. Hinta ei ole tiedossa. Mun autossa voi olla tuossa mokkulassa muutakin vikaa kun naputus. Kun tuo huohotin jää auki, se voi kai aiheuttaa käyntiongelmia. Mulla auto sammuilee silloin tällöin, vaikka oon kovasti eri komponentteja tuloksetta vaihdellut.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15