Onhan automaatti mukava, kaupunkiajossa etenkin mutta toisaalta siitä puuttuu sitä "ajamisen iloa" Miinuksena myös yleensä suurempi kulutus ja heikompi suorituskyky. Jonkin verran olen tomaateilla ajellut mutta en kyllä sellaista kovin mieluusti tule itse ostamaan ellei nyt muuten vallan erinomainen auto satu olemaan kyseessä...
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
kristian kirjoitti:Onhan automaatti mukava, kaupunkiajossa etenkin mutta toisaalta siitä puuttuu sitä "ajamisen iloa" Miinuksena myös yleensä suurempi kulutus ja heikompi suorituskyky. Jonkin verran olen tomaateilla ajellut mutta en kyllä sellaista kovin mieluusti tule itse ostamaan ellei nyt muuten vallan erinomainen auto satu olemaan kyseessä...
Tomaatin "heikomman" suorityskyvyn voi kompensoida lisäteholla Ja vaikkapa 2.3T automaatilla, niin alkaa siinä monella keppihämmennettävällä autonkorvikkeella pitää kiirettä...
Molemmissa on puolensa, mutta minä olen leirini valinnut: siispä nykyään kalustoon kuuluukin molempia Manuaalitonttu madallettuna ja hiukan viilattuna tarjoaa vauhtihampaan kolotukseen lääkettä (siis niinä harvoina päivinä kun ei ole menossa kansi, kone tai jakopääremontti) ja turbotomaattisatkua parempaa laitetta letkeään fiilistelykruisailuun saa hakea.
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kristian kirjoitti:Onhan automaatti mukava, kaupunkiajossa etenkin mutta toisaalta siitä puuttuu sitä "ajamisen iloa" Miinuksena myös yleensä suurempi kulutus ja heikompi suorituskyky. Jonkin verran olen tomaateilla ajellut mutta en kyllä sellaista kovin mieluusti tule itse ostamaan ellei nyt muuten vallan erinomainen auto satu olemaan kyseessä...
Tämä nyt on näitä ikuisuusaiheita, mutta enpä ole huomannut tuolla 9-5 AeroWagonilla ajellessani, että ajamisen ilo mitenkään kärsisi tuosta automaattilaatikosta, vaan päinvastoin. Yhtään ei ole kepin vatkaamista kaivannut. Automaagista on myös etua maantieajossa, kun laatikko osaa cruise päällä vaihtaa pienempää isossa ylämäessä tai jos painaa cruisen viiksestä plussaa pitempään... Suorituskykykin on varsin riittävä ja kulutus pyörii kympin nurkilla.