Käsijarru tehottomaksi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kaipa se automaattisäätö toimii, kun ei asentaja mitään sanonut osia vaihtaessa. Tosin jollain töhnällä voiteli kaikki mahdolliset jarrujet liukupinnat mutta se nyt ei automaattisäätöön vaikuta.

Joo tosiaan. Ajattelin kokeilla, että käsijarru ottaa yhtä aikaa ja kahva nousee sen 3/4-osaa.

Niin ja yksi merkki tuohon automaattisäädön toimimattomuuteen lienee se, että auto puoltaa jarrutuksissa ku yksi rengas jarruttaa huonommin. Se taas on sitten eri, jos jarrut on rikki kuten Annissa oli viime vuonna. Toisesta jarrupiiristä karkasi paineet viallisten jarrupääsylinterin tiivisteiden takia. Ei puoltanut ei, mutta 3. polkaisulla vasta alkoi pysähtymään :?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On se vaan hyvä, että on kakspiiri jarrut olemassa. Tuossahan olisi voinut käydä köpelösti ilman jarruja. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mertmi kirjoitti:Tuossahan olisi voinut käydä köpelösti ilman jarruja. :)
Miten niin? Eihän sillä uskaltanut 40:iä lujempaa ajaa :lol:

Ei vainen, kyllä niistä on etua. Kävin kysymässä neuvoa luottoasentajalta, kun liikennevaloissa tai muuten vaan mäessä jarrulla pitäessä auto lähtee valumaan alamäkeen ja hän sanoi tuosta, että piiri vuotaa. Ihmeen hyvin se pysähtyi ja vuosien varrella tuli sekin huomattua, että Annista ei aiemmin saanut millään jarruja lukkoon kesällä. Tosin hidastuminen oli niin jumalattoman nopeaa, että meinas silmät lähteä päästä :lol: vanhan auton absit :lol:

Tiivisteiden vaihdon, uusien jaarunesteiden ja huolellisen ilmauksen jälkeen "pieniä" testejä tehdessä sain 120km/h vauhdista kaikki renkaat lukkoon :P Asfaltilla. Testit tein sitten yöllä, muille tiedoksi. Samalla muuten huomasin, että Kumhoista lähtee F1-savut. Jarrutuksen jälkeen kävin noin puolen kilometrin päässä kääntymässä ja tyynessä Lapin yössä savut leijali vieläkin tien yllä :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin