Trionicin sielunelämästä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tomaatti/manuaali, ei väliä. Käy ristiin.

Mulla ei tosin ongelmaa.

Q:
Voisko joku valottaa pikkasen, että mikä toi matalapaineversio oikein on? :twisted: :twisted: :twisted: :lol: :lol: :lol:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Matalapaineversio poikkeaa täyspaineisesta softan ja mankkuvenan lisäksi siltä osin että konetta ei ole samalla tavalla rääkätty Saksassa. Usein ollut rauhallisemmassa ajossa, eli tuollaisella saattaa ajella jopa useamman vuoden Suomessa ilman koneremontin tarvetta :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

joo mulla oli tuo jo valmiiksi kohdassa

A:

mutta poistin sen, arvasin että se tulee sieltä kuitenkin :) Rahvaan mopoja tollaset matalapaineet :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ihmettelinkin mikset tuota kirjoittanut :lol:

Onhan tuo tollanen koppimopo kieltämättä mutta täytyypä varustella sitä lisää ;)
Se bleedi jää asentamatta, liian pieni hyöty moisesta tässä lpt-versiossa, täytyy etsiä jostain steg-boksi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

ng900aero kirjoitti:Ihmettelinkin mikset tuota kirjoittanut :lol:

Onhan tuo tollanen koppimopo kieltämättä mutta täytyypä varustella sitä lisää ;)
Se bleedi jää asentamatta, liian pieni hyöty moisesta tässä lpt-versiossa, täytyy etsiä jostain steg-boksi.
Eikä sitten kitsastella mihhkää stage1 vaa vähintään kolmoseen suoraan :lol: Totta ehkä tuo että lpt antaa ehkä hieman paremmin anteeks venyneen öljynvaihdon ja muun huolimattomuuden.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

JouniCSE kirjoitti:
Eikä sitten kitsastella mihhkää stage1 vaa vähintään kolmoseen suoraan :lol: Totta ehkä tuo että lpt antaa ehkä hieman paremmin anteeks venyneen öljynvaihdon ja muun huolimattomuuden.
Itse asiassa tavallinen täyspaineboksikin riittäisi mainiosti, tuon lpt:n paras potku kun uupuu ja asian huomaa parhaiten ohitustilanteissa.
Olin täysin tyytyväinen 200hv:n tehoihin ;)

Edit: jos saisi täyspainesoftan tuohon niin sitten sen bleedin voisi asentaa kun tulee fuel-cut kovemmilla ahdoilla :D
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Marras 08, 2005 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ostin uuden punaisen kasetin ja 110 loppusen pässin, löytyivät hyllystä Kemin aineelta. Ovh hinnat 202.90e ja 31.20e. Eli hinnat on samat kuin kesällä, näkyy vain olevan varsin kirjava hinnoittelu ei merkkiliikkeissä kyseiselle osalle?

Tuli mieleen jotta saakohan tuolla saabin lukulaitteella vaihdettua tuon täyspaine softan -> aeron softaan ja mikäs se noista olisi (tuosta listasta joka on tuolla FAQ:ssa)? Onkos se tuo R loppunen?

Samalla pisti silmään tuolla FAQ:ssa oleva ohje tuosta paineen mittauksesta ja säädöstä trionikkiin ja siellä oleva "fuel cut" raja 1.15bar?

Ainakin omassa kahdella mittarilla kokeiltuna huiteli tuonne 1.3bar ennen cuttia?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mistä lukulaitteesta puhut?

R-loppuinen on aeron poksi.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

peinu kirjoitti:Mistä lukulaitteesta puhut?

R-loppuinen on aeron poksi.
Tech:stä puhun. Vai pystykös sen tuolla duunaan?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mun käsittääkseni Techillä ei pääse käsiksi polttoainekarttoihin tai ahtopaineisiin. Tollanen R-boksi sun olisi varmaan hankittava. Aeron boksi on tosin suunniteltu matalammalle männälle ja isommalle T04 föönille, mutta eiköhän se toimi? Ainakin -93 stage 1 toimii --93 Aerossa nätisti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Mites sw päivitykset noihin softiin on sitten tehty vai onko niitä edes tehty? Vai onko aina vain vaihdettu boksi jos softaan on tullut päivitystä?
Mulla ei ole tästä mielikuvaa?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

varsinaisia päivityksiä ei tietääkseni T5-bokseissa ole. Purkki joko toimii tai ei toimi. Vanhan ajan muisti ei ole edes uudelleen kirjoitettavaa. Nykyäänhän ei vissiin muunlaisia ole enää saatavanakaan kuin uudelleenkirjoitettavia flash-muisteja. Viripajat käsittääkseni liottelevat vanhoista bokseista muistipiirit irti ja juottelevat uudet muistit tilalle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

T5 purkin voi ohjelmoida prosessorin vierestä löytyvän debuggaus-liittimen kautta.

Mulla olisi tuon 4300851-purkin piirit irroitettuna ja koodit luettuina. Jos omastasi irrottelet hippulat ja lähetät tänne niin saat uudelleenohjelmoituina takaisin.

Toinen vaihtoehto on odotella että saan tuon T5-purkin ohjelmointilaitteen rakenneltua, osat olisi kun vain jaksaisi kolvata kasaan ja kirjoittaa pari riviä koodia...
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

vtp9k kirjoitti:T5 purkin voi ohjelmoida prosessorin vierestä löytyvän debuggaus-liittimen kautta.

Mulla olisi tuon 4300851-purkin piirit irroitettuna ja koodit luettuina. Jos omastasi irrottelet hippulat ja lähetät tänne niin saat uudelleenohjelmoituina takaisin.

Toinen vaihtoehto on odotella että saan tuon T5-purkin ohjelmointilaitteen rakenneltua, osat olisi kun vain jaksaisi kolvata kasaan ja kirjoittaa pari riviä koodia...
Eikös ne olis helpompi turauttaa uusiin piireihin ja laittaa piirit postissa tulemaan? Eli tuo paikallaan oleva piiri siis onkin uudelleen ohjelmoitava EPROM (EEPROM) eikä ROM? Olikos niin että kaikki T5.5 on HW:ltään samanlaisia ja vain piirien sisältö eroaa? Pitänee katella nuo topiikit uusiksi kun jossain taisi olla nuo piirien tyypitkin mainittu?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Vastaa Viestiin