OG900 Aerojen hintatasosta

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

^^
Tuttuni 91 mallisessa aerossa on rekisteriotteen mukaan 160 hv. Tosin kyllä on cabriolet.
Meillä on ´91 Aero - satkussa rekisteriotteessa tehona: A ja moottorissa 185hp (alkup. Saab punainen boksi). Muutenkin näyttäs olevan suomiautoksi kohtuu harvinainen - AC, sähkönahkajakkarat jne.
Haluaako joku ostaa pois, lähtee halvalla Kuva
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Petter kirjoitti:Sanoisin tähän vanhan kauppatieteelisen totuuden:

Markkinat ovat aina oikeassa!
Tuohon sanoisin että ei pidä paikkaansa. Black Monday ja it-kupla riittänevät perusteiksi.

Mutta, näistä aeron hinnoista: rahalla saa ja hevosella pääsee! Mutta saako Aerolla? :lol:
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8262
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mikään auto ei ole niin arkisen näköinen mutta samalla tehokas ja nopea kuin Saab 900Turbo16S. Se auto on todellinen räyhämallien äiti.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

dimebak kirjoitti:Mikään auto ei ole niin arkisen näköinen mutta samalla tehokas ja nopea kuin Saab 900Turbo16S. Se auto on todellinen räyhämallien äiti.
Niin tuo Turbo16S on edelleen täysin sama auton kuin Aero, pl. merkit takaluukussa. Niissä ovissa piilossa olevissa lapuissa missä ilmoitetaan varustetaso lukee varmaankin myös "aero".

Ja toiseen ketjuun viitaten, noi varustetasot taitaa riippua ihan siitä mitä on aikanaan tilattu. Aeroissa ollut vakiona vain tyyliin T16 kone IC:llä ja puskurin jatkeet+helmat. Saanut ilman kattoluukkua, AC:tä, nahkoja jne...
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Markkina-alueriippuvainen

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

f-19 kirjoitti:Ja toiseen ketjuun viitaten, noi varustetasot taitaa riippua ihan siitä mitä on aikanaan tilattu. Aeroissa ollut vakiona vain tyyliin T16 kone IC:llä ja puskurin jatkeet+helmat. Saanut ilman kattoluukkua, AC:tä, nahkoja jne...
Riippuu markkina-alueesta. USA on jatkuvasti pelattu katalysaattorien kanssa, nahat kuuluvat vakiovarustukseen. Australiassa Aero/SPG:n mukaan sai vielä jopa Whaletailin, eli sen ison (ja korinvärisen) takaspoilerin. Kitsastelu A/C:n, nahkojen jne kanssa mallisarjan kalleimman umpinaisen (cabriolet vieläkin kalliimpi) kuului vain pohjoismaiseen (lue: suomalaiseen) käsitykseen autosta. Totta kai kaikkea sai varmasti tilattua miten haluaa, mutta miksi ottaa vakiovarusteita pois?

Suomessa nyt varmasti autoja toimitettiin ilman radioita tai toisia renkaita, jotta ostohintaa saatii alemmaksi.. :roll:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Olisiko niin että -87->sai ilman ac:tä ainakin..? :roll: Aiemmissa taitaa olla aina "täys"varustus? Luukkutonta Aeroa en ole kyllä nähnyt, ehkä sitten ihan viimeisiä..?
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ke Marras 23, 2005 23:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

f-19 kirjoitti:Niin tuo Turbo16S on edelleen täysin sama auton kuin Aero, pl. merkit takaluukussa.
Ei edes niin, samat merkit. Eihän missään OG:ssa ole "aero" merkkiä. :wink: Ero pelkästään markkinointinimessä siis. GM:än patentin tai omistusoikeuden takia.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16S:ssä on se "900 turbo S" ja "16valve" siellä takana vai miten se menikään, Aerossa "900 turbo" ja "16valve".

Mutta kuitenkin, eihän Aero/TurboS/SPG-malleissa ole mitään mullistavan erikoista verrattuna normaaliin T16:sta. On kuitenkin tullut tosiaan nähtyä kaikenlaisia varustetasoja sekä ulkomaisissa ja ainakin kotimaisissa Aeroissa :). Itse en viitsi muodostaa mitään kaavaa miten varusteet menevät. Suomeen on saatu tilattua mitä uskomattomampia karvalakkeja:(.

Itselle Aero/SPG/Turbo on pelkät erikoisemmat puskurinjatkeet edessä ja takana, niiden väliin tulevat muovikäikäleet. Toki onhan niitä muitakin varusteita, mutta onpa niitä saanut t16:stakin, helmat tekee aeron. Mutta eritoten statusarvo mikä loppupeleissä tuo sen Aerojen lisähinnan. Eli V.J.S:n kanssa samaa mieltä.

IMHO
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

f-19 kirjoitti:Turbo16S:ssä on se "900 turbo S" ja "16valve" siellä takana vai miten se menikään, Aerossa "900 turbo" ja "16valve".
Tuo totta juu..!
Vastaa Viestiin