9000 CS helmojen maalaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

9000 CS helmojen maalaus

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onko kukaan maalannut CS-tontusta helmoja sekä etu- ja takapuskureita kokonaan jousto-osineen korinväriseksi? Ajattelin, että musta ysipommi voisi olla aika juhlavan näköinen kromilistoineen ja maskeineen.

Kuvia kehiin jos joku on tän tehnyt jo?

Tässä ainakin alkutilanne kuvittelun avuksi:
Kuva

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Et viittis linkillä nakata?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Lahdessa "eräällä" Saabistilla on punaisen CS:n etulippa maalattu korin väriin. Näyttää paremmalta kuin alkuperäinen musta, mutta aeron tms. sivuhelmat pitäisi myös olla. Nuo orkkis auton alla olevat muovinpalaset on kyllä niin ruotsalainen keksintö, kivet pääsee hakkaamaan ovien alareunat...
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Kuva
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hyvältähän tuo näyttää tuo punainen kaveri. Siinäkin taitaa olla ihan orkkissivuhelmat? Eiku taitaakin olla vanhan aeron/talladegan. Kromilista tai joku muu viiva vois tuoda vähän "määritelmää" tuolle puskuri-/sivulinjalle.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5325
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Jousto-osien maalaaminen korinväriin olisi mielenkiintoinen ajatus, mutta täytyy muistaa, että jousto-osasta tulee maalauksen myötä kovempi, joten osumaa saadessaan maali saa kyytiä isoina lämpäreinä, siksipä en omastakaan cse:stä maalauttanut noita osia, vaikka mahdollisuus olisi ollut.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No yksi näkökulmahan tuokin. Ajattelin harjoitella itse maalausta nimenomaan noilla helmoilla sun muilla pikkutilpehööreillä. Joten jos jostain lähtee maalia, niin uutta vaan tilalle! Varsinkin kun on musta auto ja edelleen varsinkin jos sattuu sellainen ikävä tilanne, että perheen autoissa ei ole mitään korjattavaa. Noh, koputetaan puuta ja toivotaan, että räplättävää riittää jatkossakin :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Jos jotain "tuuninkia" haluaa niin ensimmäisenä nuo cs:n kromilistat mustiksi ;) Sitten peilit ja takaspoikan etuosa korinväriin, viimeiseksi helmat, pyöränkaarien listojen antaisin olla jostain syystä orkkikset, tai ehkä siksi koska mulla on musta auto..
Edit: antaisin helmojen olla kanssa orkkikset ainakin mustassa autossa ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5325
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Niin, mustassa autossa nuo jousto-osat saa lähes yhtä mustaksi kuin auto ihan muovihoitoaineilla, itse ajattelin kokeilla sellaista vaihtoehtoa, vaikka ei musta auto olekaan. Harmaantuneisiin kylkihelmoihin voisi päteä vanha konsti, kuumailmapuhallin, jonka jälkeen laittaa muovihoitoaineen/vahan tms. Täytyypä kokeilla ja kertoilla kokemuksista.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Joustoosat

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Yhdestä tonnaristani olen maalannut puskurien alaosat ja sivuhelmat (ei alkuperäiset) kokonaan korinväriseksi. Myös peilit, lokasuojan kaaret ja takaspoileri ovat korinväriset. Valkoiseen sopii mielestäni kokovalkoinen takaspoileri ilman mustaa takaosaa.

Kun käyttää muovipohjustetta, niin maalin lähteminen ei ole ongelma joustavissa osissakaan. Ainoa paikka mistä mulla on maalit lähteneet tai tullut mustaa esille on takalokasuojien kaaret (kivet eturenkaista), vaikka on pitkät kuraläpät.

PS.Kyllä sinä Peinu olet valkoisen tonnarini olet nähnyt :?:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Joustoosat

Viesti Kirjoittaja peinu »

9000LPT kirjoitti:PS.Kyllä sinä Peinu olet valkoisen tonnarini olet nähnyt :?:
No varmasti olen muutamaan otteeseen nähnyt, jopa sisäpuolelta. En vaan osannut katsoa sitä siinä iässä vielä sillä silmällä :wink:

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Alkaa lipsumaan alkuperäisestä aiheesta, mutta nuo orkkismustat=harmaat sivuhelmat sai helpolla hyvännäköisiksi ihan mustalla tarvike-puskurimaalilla, vaikka epäilykset olivat kovat.

Mielestäni kävi helpommin kuin kuumailmapuhaltimella hermoilemalla :wink: . Alahelman kipinäpinta on niin karkea, että tasaista "maalipintaa" ei muodostu, eikä siten peilailujakaan. Kivenhakkaamaan, puhdistettuun pintaan maali sen sijaan istui todella lujasti. Helmat ovat 3 vuoden jälkeenkin kuin maalaamattomat, mutta puhtaanapito ja "mustaaminen" käy helpommin. Kahteen täyspitkään meni muistaakseni 3-4 5€:n purkkia. Parempi tietysti tulee, mitä yhtenäisemmän kerroksen (=enemmän maalia siististi levittyneenä) saa aikaan.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Siinäkin taitaa olla ihan orkkissivuhelmat? Eiku taitaakin olla vanhan aeron/talladegan.
Aeron helmat on. Ei vanhan.
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

ng900aero kirjoitti:Jos jotain "tuuninkia" haluaa niin ensimmäisenä nuo cs:n kromilistat mustiksi ;)
Pieni vinkki tuohon, eli mattamustalla tarralla onnistuu hyvin :wink:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

AP kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Jos jotain "tuuninkia" haluaa niin ensimmäisenä nuo cs:n kromilistat mustiksi ;)
Pieni vinkki tuohon, eli mattamustalla tarralla onnistuu hyvin :wink:
Sähkömiehen teippiä päälle? :) Tuusulatuning.com :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin