Saabiaiheisia unia...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saippualaatikko
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Gouldenwind kirjoitti:
Jokke A kirjoitti:Loppuun hieman off-topicia. Onko kukaan muu koskaan unta nähdessään tajunnut näkevänsä unta? Muutama yö sitten tipuin unessa kallionkielekkeeltä, puolessa välissä putoamista käsitin näkeväni unta ja kaarsin tyylikkäästi ylöspäin, yht'äkkiä lentelinkin Rauman yllä. Oli muuten ihan uskomattoman hauskaa, harmitti oikein, kun heräsin.
tuo johtuu siitä että unessa EI KOSKAAN VOI NÄHDÄ TAI KOKEA KUOLEMAANSA en tiedä mistä johtuu mutta tuo totta. varmaan monella ainakin mulla lähes joka yö juuri putoan jostain, mutta hyppään jotenkin toiseen uneen 8O
Kummatkin ilmiöt ovat tuttuja. Kerran olen nähnyt unta ja tajunnut sen olevan unta. Tiputtua on tullut monesti ja herätessä kismittää kun ei osunut maahan. :? Aika usein olen myös vaihtanut unia samalla tavalla kuin vaihtaisi radiokanavaa. Nykyään en kyllä juuri uniani muista.

Viime yönä näin kuitenkin unta kuupasta. Siinä oli lisäkseni muutama tuntematon henkilö hääräämässä kuupan kimpussa. Kuupasta oli poistettu etulokasuojat ja kaasari oli mystisesti vaihtanut paikkaa. Joku näistä tuntemattomista apureista oli sitten valuttanut öljyt maahan ja toinen strartannut moottorin. :lol: Loppu jäi pimentoon.
Taidankin tästä lähteä vaihtamaan öljyä...

EDIT: Tietenkin unohdin vaihtaa suodattimen. :oops: :lol:
Se mikä taidoissa hävitään, se jääräpäisyydessä voitetaan.
Aerochick
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Aerochick »

Eka Saabuni meikäläiselle tuli eilen päiväunilla..

Näin unta, että olin autokaupassa ja katselin itselleni Sonettia. Tartuin sitten myyjää hihasta ja pyysin päästä koeajolle. Myyjä katsoi hieman kummeksuen ja vaivaantuneena sanoi "Anteeksi neiti, mutta te ette taida mahtua tuohon autoon..." 8O
Sitten kun vilkaisin sivulleni, niin auto oli kutistunut sellaiseksi lasten leikkiauton kokoiseksi... :roll:
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93
Perheessä myös Mr. S

http://www.jco.fi
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Aerochick kirjoitti:Eka Saabuni meikäläiselle tuli eilen päiväunilla..

Näin unta, että olin autokaupassa ja katselin itselleni Sonettia. Tartuin sitten myyjää hihasta ja pyysin päästä koeajolle. Myyjä katsoi hieman kummeksuen ja vaivaantuneena sanoi "Anteeksi neiti, mutta te ette taida mahtua tuohon autoon..." 8O
Sitten kun vilkaisin sivulleni, niin auto oli kutistunut sellaiseksi lasten leikkiauton kokoiseksi... :roll:
Tommoset unet on kauheita, pahimmissa painajaisissani upea mega-auto muuttuu aina joko pikkuiseksi, vääntyilee muodottomaksi tai muuttuu polkuautoksi, se on vaan niin väärin. :cry:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Tri-Lo kirjoitti:Katotaan nyt joko menee sairauden puolelle.. :lol:

Näin siis viime yönä saabi-aiheista unta. Ja kuinka ollakaan Luca, eli "lucaf" tuli jostain syystä käymään täällä Vaasassa moikkaamassa meitä näköjään, kermanvärisellä combicoupé 99:llään jonka pääsin myös koeajamaan.. :!: Ja kieroutuneinta koko jutussa oli se että auto oli varsinainen hybridi, eli ulkoa tuplis ja sisältä/ajoltaan KUUPPA!! 8O Keskusteltiin m.m. sisäkattolinjasta..Kuva

Ja tarkennuksena vielä etten ole eläessäni tavannut koko henkilöä! :lol:

(Tämä ei sitten ole keksittyä enkä olisi kertonut mutta kun topiccikin oli jo valmiina.. :D )
hahaa, tää oli erityisen hauska :) pitäisköhän tuo tulkita niin, että mun tarttis tehdä vaasanreissu? ehkä mä sieltä löytäisin sitten sen kuupan mikä välillä kutittaa mieltäni?? :)

olenkohan itse pohjimmiltani kuitenkin ns. "sekakäyttäjä" kun yhtään saab-unta ei ole jäänyt mieleen, mutta sitäkin runsaammin on muista autoista unia, ja unet on aina samantyylisiä. sapluuna menee näin: unessa yhtäkkiä muistan että mulla on jossain jemmassa joku vanha 70-luvun urheiluauto jonka olin kauan sitten ostanut, mutta olin unohtanut sen. sitten otan sen käyttöön ja fiilistelen sillä tyytyväisenä. usein unessa myös tulee esiin että mulla on muitakin vanhoja "unohtuneita" ostoksia, enemmän tai vähemmän projekteja jotka odottaa toimenpiteitä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

lucaf kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:Katotaan nyt joko menee sairauden puolelle.. :lol:

Näin siis viime yönä saabi-aiheista unta. Ja kuinka ollakaan Luca, eli "lucaf" tuli jostain syystä käymään täällä Vaasassa moikkaamassa meitä näköjään, kermanvärisellä combicoupé 99:llään jonka pääsin myös koeajamaan.. :!: Ja kieroutuneinta koko jutussa oli se että auto oli varsinainen hybridi, eli ulkoa tuplis ja sisältä/ajoltaan KUUPPA!! 8O Keskusteltiin m.m. sisäkattolinjasta..Kuva

Ja tarkennuksena vielä etten ole eläessäni tavannut koko henkilöä! :lol:

(Tämä ei sitten ole keksittyä enkä olisi kertonut mutta kun topiccikin oli jo valmiina.. :D )
hahaa, tää oli erityisen hauska :) pitäisköhän tuo tulkita niin, että mun tarttis tehdä vaasanreissu? ehkä mä sieltä löytäisin sitten sen kuupan mikä välillä kutittaa mieltäni?? :)

olenkohan itse pohjimmiltani kuitenkin ns. "sekakäyttäjä" kun yhtään saab-unta ei ole jäänyt mieleen, mutta sitäkin runsaammin on muista autoista unia, ja unet on aina samantyylisiä. sapluuna menee näin: unessa yhtäkkiä muistan että mulla on jossain jemmassa joku vanha 70-luvun urheiluauto jonka olin kauan sitten ostanut, mutta olin unohtanut sen. sitten otan sen käyttöön ja fiilistelen sillä tyytyväisenä. usein unessa myös tulee esiin että mulla on muitakin vanhoja "unohtuneita" ostoksia, enemmän tai vähemmän projekteja jotka odottaa toimenpiteitä.
Samaa vikaa täällä, kerran oli autoja oikein päällekkäin, kun ei pihaan mahtunut, ja jokaisessa oli jotain erikoista mitä ei yleensä näe, sitten aamulla pettymys on suuri, kun pihassa on ne vanhat ja tutut. :lol:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
illu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja illu »

Niin.. ikävä kyllä nyt uni piti tavallaan paikkansa. Näin muutama viikko takaperin unta notta viggeni tuuppaas siniset savut pihalle ja oikein kunnolla. Seuraavana päivänäkin uni pulpahteli mieleen vähän väliä,hirveetä! Noin viikko eteenpäin ja niin tyytyväisenä lähdin torstaina duunista ja sitten se alkoi.. kytkin prkle, poljin veltostui veltostumistaan ja hädin tuskin sain sen seuraavana aamuna ajettua auto eekoon pihaan.. :cry: Eipä ole yksikään aikaisempi uni vielä noin läheltä tulevaa liipannut :?
Tällä viikolla pitäs saada pirssen takas :)
9-5 2.0t XWD
sponde
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja sponde »

Nukuin pitkästä aikaa parin tunnin päiväunet ja heti näin ankaraa painajaista: Olin veljen kanssa Oulussa, sukulaisilla oli siellä jotain talkoohommia. Takaisin lähtiessä noppa alkoi yskimään ylämäessä, mutta kulki hetken päästä ihan normaalisti. Sitten yhtäkkiä melkein perillä MOLEMMAT 8O lämpömittarit nousivat tappiin ja kaiken lisäksi joku summeri alkoi huutamaan. Onneksi heräsin ennen kuin ehdin avaamaan konepeltiä! Kaiken syynä saattaa olla tämä topicci http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=31497 Tuli luettua se just ennen nukkumaan menoa..

HUH :!: Pitääkö jättää päiväunien nukkuminen kokonaan :roll:
Siriam
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Siriam »

Huh! Jänniä unia porukalla kyllä! :D
Meikäläinen kun ei näe unia kuin pari kertaa vuodessa. Nukkuminen on sitten tylsää hommaa. :(
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
vilpertti
"Aero"

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Joskus kauan sitten, liekö ollut silloin vielä korttiakaan, näin unen joka jäi mieleen. Jossain pellolla oli Saab 99, jolla päätin lähteä ajelemaan, mutta jostain ihmeen kumman syystä en päässyt kuskin penkille ollenkaan. Sama mistä ovesta tulin sisään, olin aina vänkärin penkillä! No ei siinä mitään, starttasin vänkärin puolelta ja lähdin sieltä ajelemaan. Saappi kulki ihan tajutonta vauhtia ja kiihtyi kuin formula, kyytikin oli höyhenen pehmeää vaikka alla oli kynnetty pelto. Sapetti vaan ihan suunnattomasti kurotella sieltä vänkärin puolelta. :lol:
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Alkaa tuo Aero-projekti häiritä jo uniakin. Tänään iltapäivänokosilla uneksin ajelevani Aerolla talvimaisemassa, Megasquirtinkin olin siihen asennellut. Unessani Megasquirt tosin oli APC-boksin tilalle asennettu samanlainen loota, missä luki isolla Megasquirt. :lol: Unesta muistan vieläkin auton jumalaiset äänet.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

Äskettäin näin kauhean GM-painajaisen:
Näin pihalla uusi maasturi-Saab. Saabaru, ajattelin. Kun tutkin autoa tarkemmin niin huomasin, että se osaksi myös ainakin seattia, fiiattia, ooppelia, ja jotain muita merkkejä mitä en muista. Merkkien logot olivat kaikki autossa näkyvillä.

8O
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
illu
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja illu »

Hyi per.... HUH :? Tuo on ollut kauhee uni :( :? :wink:
9-5 2.0t XWD
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Mä näin pari yötä sitten unta, että olin ostanut uuden punaisen Focuksen 8O

Ihan oikeesti piti aamulla kattoo pihalle ja varmistaa, että onhan tää varmasti mun elämä eikä vain unta. Siis tämä, jossa on Saabeja pihalla :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
kristian
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja kristian »

Mun pahin painajaiseni oli kun näin kerran unta että olin jossain bemarikuskien tapahtumassa. Se oli kamalaa :oops:
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
tknummelin
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

kristian kirjoitti:Mun pahin painajaiseni oli kun näin kerran unta että olin jossain bemarikuskien tapahtumassa. Se oli kamalaa :oops:
Itse näen aika harvoin unia, mutta kerran tuli saman suuntainen uni. Siinä vaimoke tuli aamulla herättelemään, oli ostanut semmoisen "näppärän pikku-Bemarin". Heräsin sitten siihen kun kiroilin unissani..."Voi v*ttu, voi v*tun v*tun v*ttu!" :lol:

Eilen olin aika pahasti hukassa. Ostin 900i:n ja aamulla luulin että koko homma oli unta. Erehdyin 8O
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Vastaa Viestiin