merkkirasistisuus
Hieman off topic,mutta kuitenkin.
Mitä auto kertoo sinusta?
MIKÄ OLIKAAN AUTOMERKKISI?
BMW
Bemarilla ajavat jupintapaiset. Useimmilla on kurja homma ja kurja liksa, mutta työnantajan omistamalla autolla ajetaan kuin seitsemän miestä. Lopulta he sortuvat ruinaamaan toimeentulotukea, kun luottokortti on otettu ulosottomiehen haltuun.
CITROEN
Sitikalla ajavat ovat nautiskelijoita, ylensyöjiä ja -juojia, vähän tahdottomia mutta muuten harmit-tomia veikkoja. Puolet heistä on hienostelevia piilohomoja, toinen puoli muuten pervoja.
FORD
Voortimiehet ovat merkkiuskollisia. Kun isoisänisällä oli Voorti, niin se on ikäänkuin pyhä velvoite. Sanotaan - virheellisesti kuten myöhemmin tulette huomaamaan - että vain Voorti-miehet pääsevät automaattisesti taivaaseen, kun on niin paljon jo kärsitty maan päällä.
FIAT
Tässäpä vasta surkeata joukkoa. Persaukisia, joiden rahat eivät riitä Mersuun eikä Bemariin. Veholla kuitenkin norkoillaan ja yritetään sulautua parempiosaisten joukkoon. Surkeata, tosi surkeata.
LADA
Kaikki Ladailijat eivät ole kommunisteja. Muuten vaan yksinkertaisia ja arvatenkin kaikkein rik-kaimpia. Ei kai köyhällä ole varaa ostaa autoa, jonka arvo on puolessa, kun sen saa liikkeen ovesta ulos. Ladan omistajat pukeutuvat huonosti, juovat raakaa viinaa - kenties piereskelevätkin.
MERCEDES-BENZ
Mersun omistajalta on yleensä mennyt paras ikä bisneksessä tai muussa vilpissä. Menetettyä nuoruutta hyvitetään ajamalla komeasti ja elämällä leveästi. Oma lukunsa ovat käytettyjen taksimersujen ostajat, jotka maksavat ylihintaa siitä, että saavat ajaa autolla jonka takapenkille on oksennettu.
NISSAN
Datsun vaihtoi nimeäänkin, mutta mihinkäs siitä pääsee. Yksinkertaisia, vähään tyytyväisiä, merkkiuskollisia läskisoosin syöjiä koko porukka. Pelkäävät erottua massasta. Elämässä ainoa tavoite pysyä naapurin kanssa tasoissa. Käyttävät talvella pipoa ja kesällä mainoslippalakkia. Housuissa polvipussit. Jotkut nuoremmista saattavat kyllä ottaa permanentin, mutta mitä se auttaa, kun permanentin alta ei löydy mitään. Tusinasurkimuksia, plääh!
SAAB
Tässä meillä riittää pään pudistelua: Isänmaallisuuden nimissä maksetaan ruotsalaisesta autontapaisesta melkein mitä vain. Pyrkyreiden merkki. Tien päällä yritetään ohi kaikesta, mikä liikkuu. Näillä on pakko olla potenssivaikeuksia, tai sitten ne pieksevät akkojaan.
SKODA
Jotkut ostavat Skodan, vaikka samalla rahalla saisi hyvän käytetyn. Nämä samat äijät vaativat naiseltaankin neitseyttä ja käyttävät mieluusti kertakäyttöastioita - kukaan ei saa koskea ennen häntä.
SUZUKI
Entiset Mini-miehet ostavat nyt Suzukin. Se on turvallisen pieni - ikäänkuin kohtu. Tämä turvallisuuden haku johtuu siitä, että nämä ovat keskosia - sanan pahimmassa merkityksessä.
TOYOTA
Samaa surkeaa kastia Nissan-miesten kanssa. Jääräpäisempiä. Jos kerrot näille vitsin, ne kysyvät: täh! Näistä on tullut sanonta: ”mahtuu kolmetoista tusinaan”.
VOLKSWAGEN
Tämä on oikein nuukien ja pihien automerkki. Volkkarimies juoksee viitosta halvemman kahvipaketin perässä maan ääriin. Ajaa keskiviivaa pitkin viittäkymppiä. Nämä ottavat rahaa kolehtihaavista.
VOLVO
Volvomies ajaa ylitsesi, jos et väistä. Näissä on vähän “rautaa rajalle” -meininkiä. Volvolla pääsee taivaaseen – samalle osastolle minne tiejyrälläkin.
Nämä voi lukaista huumorinpilke silmäkulmassa.
Haksu
Mitä auto kertoo sinusta?
MIKÄ OLIKAAN AUTOMERKKISI?
BMW
Bemarilla ajavat jupintapaiset. Useimmilla on kurja homma ja kurja liksa, mutta työnantajan omistamalla autolla ajetaan kuin seitsemän miestä. Lopulta he sortuvat ruinaamaan toimeentulotukea, kun luottokortti on otettu ulosottomiehen haltuun.
CITROEN
Sitikalla ajavat ovat nautiskelijoita, ylensyöjiä ja -juojia, vähän tahdottomia mutta muuten harmit-tomia veikkoja. Puolet heistä on hienostelevia piilohomoja, toinen puoli muuten pervoja.
FORD
Voortimiehet ovat merkkiuskollisia. Kun isoisänisällä oli Voorti, niin se on ikäänkuin pyhä velvoite. Sanotaan - virheellisesti kuten myöhemmin tulette huomaamaan - että vain Voorti-miehet pääsevät automaattisesti taivaaseen, kun on niin paljon jo kärsitty maan päällä.
FIAT
Tässäpä vasta surkeata joukkoa. Persaukisia, joiden rahat eivät riitä Mersuun eikä Bemariin. Veholla kuitenkin norkoillaan ja yritetään sulautua parempiosaisten joukkoon. Surkeata, tosi surkeata.
LADA
Kaikki Ladailijat eivät ole kommunisteja. Muuten vaan yksinkertaisia ja arvatenkin kaikkein rik-kaimpia. Ei kai köyhällä ole varaa ostaa autoa, jonka arvo on puolessa, kun sen saa liikkeen ovesta ulos. Ladan omistajat pukeutuvat huonosti, juovat raakaa viinaa - kenties piereskelevätkin.
MERCEDES-BENZ
Mersun omistajalta on yleensä mennyt paras ikä bisneksessä tai muussa vilpissä. Menetettyä nuoruutta hyvitetään ajamalla komeasti ja elämällä leveästi. Oma lukunsa ovat käytettyjen taksimersujen ostajat, jotka maksavat ylihintaa siitä, että saavat ajaa autolla jonka takapenkille on oksennettu.
NISSAN
Datsun vaihtoi nimeäänkin, mutta mihinkäs siitä pääsee. Yksinkertaisia, vähään tyytyväisiä, merkkiuskollisia läskisoosin syöjiä koko porukka. Pelkäävät erottua massasta. Elämässä ainoa tavoite pysyä naapurin kanssa tasoissa. Käyttävät talvella pipoa ja kesällä mainoslippalakkia. Housuissa polvipussit. Jotkut nuoremmista saattavat kyllä ottaa permanentin, mutta mitä se auttaa, kun permanentin alta ei löydy mitään. Tusinasurkimuksia, plääh!
SAAB
Tässä meillä riittää pään pudistelua: Isänmaallisuuden nimissä maksetaan ruotsalaisesta autontapaisesta melkein mitä vain. Pyrkyreiden merkki. Tien päällä yritetään ohi kaikesta, mikä liikkuu. Näillä on pakko olla potenssivaikeuksia, tai sitten ne pieksevät akkojaan.
SKODA
Jotkut ostavat Skodan, vaikka samalla rahalla saisi hyvän käytetyn. Nämä samat äijät vaativat naiseltaankin neitseyttä ja käyttävät mieluusti kertakäyttöastioita - kukaan ei saa koskea ennen häntä.
SUZUKI
Entiset Mini-miehet ostavat nyt Suzukin. Se on turvallisen pieni - ikäänkuin kohtu. Tämä turvallisuuden haku johtuu siitä, että nämä ovat keskosia - sanan pahimmassa merkityksessä.
TOYOTA
Samaa surkeaa kastia Nissan-miesten kanssa. Jääräpäisempiä. Jos kerrot näille vitsin, ne kysyvät: täh! Näistä on tullut sanonta: ”mahtuu kolmetoista tusinaan”.
VOLKSWAGEN
Tämä on oikein nuukien ja pihien automerkki. Volkkarimies juoksee viitosta halvemman kahvipaketin perässä maan ääriin. Ajaa keskiviivaa pitkin viittäkymppiä. Nämä ottavat rahaa kolehtihaavista.
VOLVO
Volvomies ajaa ylitsesi, jos et väistä. Näissä on vähän “rautaa rajalle” -meininkiä. Volvolla pääsee taivaaseen – samalle osastolle minne tiejyrälläkin.
Nämä voi lukaista huumorinpilke silmäkulmassa.
Haksu
Jäsen 2762 "Jälleen palattu Saab kantaan"
En kyllä käsittääkseni ole esittänyt mitään puolusteluja mihinkään asiaan, hieman toisenlaisen näkökannan kuin täällä vallalla oleva. En käsittääkseni ole väittänyt Pösöä turvallisemmaksi kuin 9-3:sta, testien mukaan ne ovat yhtä turvallisia. Eiköhän se mitä tuosta aiheesta sanoin ollut tiivistettyvä että en löytänyt turvallisuudesta sellaista olennaista eroa, jolla olisin itselleni voinut perustella Saabin paremmuuden.Bob kirjoitti:No voi hyvänen aika - voisitko nyt sitten aivan yksinkertaisesti kertoa löytyykö Pösöstä esimerkiksi vastaavaa piiskaheilahdussuojaa kuin Saabista ja Volvosta?
Kyllä minä ymmärrän puolustelusi (tai itseasiassa en lainkaan) - olet tehnyt autovalinnan ja turvallisuus on noiden saavutettujen tähtien varassa ja haluat uskoa, että mikään muukaan merkki ei tee asian hyväksi enempää.
Turha tästä on jankata - turvallisia kilometrejä ja pidetään reilut turvavälit (edessä ja takana).
Kuten jo aiemmin sanoin, ne tähdet ovat lähestulkoon ainoa puolueeton ja vertailukelpoinen arviointiperuste turvallisuudelle. Kaikki merkit tekevät tähtien eteen sen verran mitä on tarpeellista merkin imagon ja markkinointiin tarvittavan testimenestyksen eteen, eivät enempää tai vähempää. Em fakta on melko selkeästi nähtävissä usancap testeissä, joissa valmistajalla on mahdollisuus uuteen yritykseen pieleen mennen jälkeen. Se että halutaan uskoa jonkin tietyn merkin toimivan eritavalla kuin kilpailijansa on puhtaasti uskon asia.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: vielä lisää offtopicia...
Saabia kyllä myydään Australiassa...Termos kirjoitti:Kannattaa ehkä laittaa Saabin myyntiverkosto pystyyn kenguruseuduille
Juu... niin ihmettelen minäkin, sen lisäksi ihmettelen näitä automiehiä, joita siis löytyy joka merkin uskovaisista, joilla on ikuinen tarve kiistää kaikki mahdolliset testi-instituutiot jos oma merkki ei pärjää. Onneksi täällä on avoin ilmapiiri muita merkkejä kohtaan...Termos kirjoitti:around" - tyyppejä, joilla ei ole edes ajokorttia vielä, silti asenteet on luokkaa "merkki X on ainoa oikea, muut on ihan hanurista"
Noh, ainahan pellet yleisöä viihdyttää
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Melkoista fanaatikko juttuahan täältä on luettavissa. Enää puuttu vain herätyskokoustyyppiset omakohtaiset kokemuksetHenkka #2283 kirjoitti:Lapsellista. Ensin itse heittelee mitä-sattuu, ja kun joku vastaa poikkipuoleisesti, leimaa tämän fanaatikoksi.

... mutta uskotko että sama keskustelu käytäisiin päin vastoin jos esittäisin samat mielipiteet peugeot faq:ssa... ja sielläkin vain siitä syystä että signaturessani on Saab ja yleisessä tiedossa on etten ole tunnustuksellinen pösömies. Oletus siellä olisi että haukun pösöä ja puolustelen omaa rakasta harrastusmerkkiäni

Tiukille ottaa lähinnä se että minulla ei riitä ymmärrys siihen miten joka pirun autoharrastajaporukassa kyseenalaistetaan ja kiistetään lähestulkoon kaikki mahdollinen kritiikki omaa merkkiä kohtaan samoin iänikuisin argumentein. Lähes jokaisen harrastajaporukan mielestä jokainen mitä hyvänsä testejä tekevä instituutio on pyllystä ja autolehtien toimittajat osaamattomia idiootteja... paitsi silloin kun oma merkki pääsee kärkeen.Henkka #2283 kirjoitti:Kumma juttu. Jos et ole kritisoimassa, niin ilmeisesti kovin tiukille kuitenkin taitaa ottaa se, että jonkun mielestä Saabilla on etumatkaa turvallisuudessa. Faktoja on olemassa. Ovatko ne selkeitä, se on jokaisen itsensä punnittavissa. Mantran "saabilla ei ole etumatkaa" hokeminen tuntuu turhalta. Se on monien mielestä sitä itse mainitsemaasi "essonpaari-kamaa".
Ja NCAP-testien lisäksi on myös muita turvallisuudesta kertovia tahoja. Jos ne eivät sinulle kelpaa, älä silti tyrmää muiden mielipiteitä niistä.
http://www.ntf.se/Tidning/pdf/S%C3%A4kr ... m%2005.pdf
http://www.folksam.se/forskning/trafik/vinnare2005.htm
"skillnaderna små"... etumatka se on pienikin.
Niin niin, nämähän ovatkin niitä ruotsalaisten kotinipäinveto-tutkimuksia... pitäisi varmasti ottaa ranskalaisten tekemä tutkimusJos semmoisia suuremmassa määrin olisi. Miksi niin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: vielä lisää offtopicia...
No... minua ei hirvitä vaikka pituutta on toista kymmentä senttiä enemmän. Noista pilareiden tukevuudesta on vaikea sanoa mitään rakenteita purkamatta, joka tapauksessa harmittavan monessa autossa ne ovat jo kokonaispaksuudeltaan sitä luokkaa että ne alkavat häritsemään näkemistä, esim juuri pösössä ja taisi ne 9-3:ssakin olla samanlaiset... OG900:ssa taas pilarit ei juuri häiritse, mutta tuskin ne juuri häiritsevät sisääntunkevaa hirveäkään.TA kirjoitti:Jos nyt täytyy vielä pilkkua viilata, niin täsmennetään "Jussille", että tällainen 185cm "pätkä" koki varsin ahdistavaksi 407SW:n tuulilasin yläreunan/katon/A-pilareiden kaartumisen varsin lähelle kuljettajan päätä, vaikka penkki olisi mahd. takana ja ala-asennossa. Jo ajatuskin mahdollisen hirvikolarin yhteydessä katon etureunaan rysähtävän ruhon painosta tapahtuvan katon /pilareiden siirtyminen vielä lähemmäksi etupenkkiläisiä puistatti. Jos et ole huomannut, niin toisissa autoissa se tuulilasin etureuna vaan on kauempana ja (mahdollisesti tukevammat) pilarit pystymmässä.
Tilastolliset tutkimukset eivät oikein sovi tekniikkaan. Tilastoista ei löydy absoluuttisista teknistä totuutta vaan tilastollinen todennäköisyys, joka on erittäin monen muuttujan, joista läheskään kaikki eivät liity auton konstruktioon, summa.TA kirjoitti:Mielestäni puolueettoman vakuutusyhtiön suuri tutkimus ei ole mutujuttua vaan silkkaa faktaa siitä, kuinka turvallinen auto oikeasti on tosielämän kolareissa. Tällaista tietoa ei saada vain edetäkäsin ennustettavissa kolaritesteissä. Tietysti sinun täytyy tuota vähätellä, kun tutkimustulokset osoittivat Saabien olevan turvallisimpia eikä suinkaan Pököttien.
Ei minun tarvitse vähätellä mitään ilman syytä koska minulla ei ole tarvetta osoittaa kummankaan merkin, ei Saabin eikä Pösön, paremmuutta. Paras merkki voi minun puolestani olla aivan mikä hyvänsä.
Tiesin...TA kirjoitti:Tiesitkö muuten, että esim. 9-5 pitää sisällään mustan laatikon, johon tallentuu onnettomuustilanteessa tietoa, jotta voitaisiin kehittää tosielämän turvallisuutta jatkuvasti eteenpäin!?! (Lähde:ohjekirja)

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
JoopaJoo
Omalta osaltani voin kertoa osallistuneeni keskusteluun "ihmetellen" sun argumentteja väittäessäsi, ettei Saabilla ole etumatkaa turvallisuudessa. Ehkä näin on, ehkä ei, se on jokaisen itsensä punnittavissa. Faktoja on olemassa.
Lapselliselta puoleltasi on yleistäminen ja juttujen sotkeminen keskenään. On eri asia puhua "essonpaaria" kuin näyttää Folksamin testejä (eipä taida edelleenkään ranskasta löytyä vastaavia?).
Myöskin yleistysargumentin "fanaattiset harrastelijat ottavat tiedon sieltä, missä se suosii omaa merkkiä" on tässä tapauksessa läpinäkyvää. Ottipa minkä tahansa turvallisuusinstanssin testin/toteamuksen/yms. se on Saabille kovin mairitteleva
Varmastikin pystyt heittämään pöytään liudan noida meidän "fanaattisten saabikerholaisten" välttelemiä tutkimuksia turvallisuudesta?
Ja vielä tuosta yleistyksestäsi. Katsopa toinen kahdesta tässä keskustelussa käyttämästäni viitteestä ranskalaisautomerkkiin. Kertooko se mielestäsi siitä, että (niinkuin väität minun olettavan) oletan sinun olevan täällä morkkaamassa Saabeja, koska nickisäsi on Pösö.

Omalta osaltani voin kertoa osallistuneeni keskusteluun "ihmetellen" sun argumentteja väittäessäsi, ettei Saabilla ole etumatkaa turvallisuudessa. Ehkä näin on, ehkä ei, se on jokaisen itsensä punnittavissa. Faktoja on olemassa.
Lapselliselta puoleltasi on yleistäminen ja juttujen sotkeminen keskenään. On eri asia puhua "essonpaaria" kuin näyttää Folksamin testejä (eipä taida edelleenkään ranskasta löytyä vastaavia?).
Myöskin yleistysargumentin "fanaattiset harrastelijat ottavat tiedon sieltä, missä se suosii omaa merkkiä" on tässä tapauksessa läpinäkyvää. Ottipa minkä tahansa turvallisuusinstanssin testin/toteamuksen/yms. se on Saabille kovin mairitteleva

Varmastikin pystyt heittämään pöytään liudan noida meidän "fanaattisten saabikerholaisten" välttelemiä tutkimuksia turvallisuudesta?
Ja vielä tuosta yleistyksestäsi. Katsopa toinen kahdesta tässä keskustelussa käyttämästäni viitteestä ranskalaisautomerkkiin. Kertooko se mielestäsi siitä, että (niinkuin väität minun olettavan) oletan sinun olevan täällä morkkaamassa Saabeja, koska nickisäsi on Pösö.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Aika turhanpäiväistä kinastelua aiheesta, uskon kyllä vakaasti, että muutkin autot kuin Saab voi olla turvallisia, vaikka tiedän ajavanikin ikäluokkansa turvallisimmasta päästä olevalla merkillä. 
Ihan noin fanaattinen en kuitenkaan Saabien suhteen ole, sillä on sitä tullut nähtyä rajuja kolareita, joista on vammoitta / pienillä vammoilla selvitty ilman Saabiakin, kyllä ne muutkin osaa.
Tähän en ota kantaa, mutta osui silmääni uudesta TM:stä :
"Renault on ainoa, joka on EuroNCAP-törmäystestissä saanut täydet VIISI tähteä KAHDEKSALLE eri automallille. On siinä muilla turvallisina pidetyillä merkeillä tavoittelemista."
Korostin noita kahta numeroa ihan tarkoituksella, kuvassa on vertailun vuoksi myös VW (4 automallia), MB (3 automallia) sekä Audi (vain 1 malli)
Eikös tuokin nyt jotain todista muiden (tässä tapauksessa ranskalaisten) turvallisuusosaamisesta. Ja tämä asia ei ole sieltä kuuluisasta Essonbaarista(tm), johon täällä yleensä verrataan kaikkia ei-saabistille-mieluisia asioita.
Itse en ota tuohon aukeamaan kantaa millään tavalla, koska en ole mikään spesialisti, mutta eikai noita nyt turhan tähden testata ja palkita?
Ajan silti Saabilla, niin kauan kuin 99 / og900 kalustoa on tarjolla, koska ovat turvallisimmasta päästä volvojen kera tämän ikäluokan autoista, mutta nykyään on kehitys varmasti tuonut muillekin merkeille ratkaisuja, että olisivat edes lähes yhtä turvallisia, kuin se "ainoa ja oikea".
En olisi kirjoittanut koko tekstiä, mutta meni mielestäni liian fanaattiseksi tämä rasismikeskustelu.

Ihan noin fanaattinen en kuitenkaan Saabien suhteen ole, sillä on sitä tullut nähtyä rajuja kolareita, joista on vammoitta / pienillä vammoilla selvitty ilman Saabiakin, kyllä ne muutkin osaa.
Tähän en ota kantaa, mutta osui silmääni uudesta TM:stä :
"Renault on ainoa, joka on EuroNCAP-törmäystestissä saanut täydet VIISI tähteä KAHDEKSALLE eri automallille. On siinä muilla turvallisina pidetyillä merkeillä tavoittelemista."
Korostin noita kahta numeroa ihan tarkoituksella, kuvassa on vertailun vuoksi myös VW (4 automallia), MB (3 automallia) sekä Audi (vain 1 malli)
Eikös tuokin nyt jotain todista muiden (tässä tapauksessa ranskalaisten) turvallisuusosaamisesta. Ja tämä asia ei ole sieltä kuuluisasta Essonbaarista(tm), johon täällä yleensä verrataan kaikkia ei-saabistille-mieluisia asioita.
Itse en ota tuohon aukeamaan kantaa millään tavalla, koska en ole mikään spesialisti, mutta eikai noita nyt turhan tähden testata ja palkita?
Ajan silti Saabilla, niin kauan kuin 99 / og900 kalustoa on tarjolla, koska ovat turvallisimmasta päästä volvojen kera tämän ikäluokan autoista, mutta nykyään on kehitys varmasti tuonut muillekin merkeille ratkaisuja, että olisivat edes lähes yhtä turvallisia, kuin se "ainoa ja oikea".
En olisi kirjoittanut koko tekstiä, mutta meni mielestäni liian fanaattiseksi tämä rasismikeskustelu.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tuo on kyllä tuhannen tosi!Jussi kirjoitti: ... miten joka pirun autoharrastajaporukassa kyseenalaistetaan ja kiistetään lähestulkoon kaikki mahdollinen kritiikki omaa merkkiä kohtaan samoin iänikuisin argumentein. Lähes jokaisen harrastajaporukan mielestä jokainen mitä hyvänsä testejä tekevä instituutio on pyllystä ja autolehtien toimittajat osaamattomia idiootteja... paitsi silloin kun oma merkki pääsee kärkeen.

Täsmälleen samaa mieltä. JOs ei Saappi löydy testin kärjestä on joko testaajassa tai testissä vikaa!

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Oon ihan samoilla linjoilla seun kanssa Lefa.lefa42 kirjoitti: ...
En olisi kirjoittanut koko tekstiä, mutta meni mielestäni liian fanaattiseksi tämä rasismikeskustelu.
Mun on kuitenkin vaikea löytää tästä keskustelusta "fanaattisia" aineksia. Vaikuttaa vain siltä, että eräs harrastaja jauhaa "saabilla ei ole etumatkaa turvallisuudessa" ja toiset taas yrittävät kääntää tämän mielipidettä Saabin etumatkasta kertovilla väitteillä/todisteilla. Fanaattista keskustelu mielestäni olisi silloin, jos mentäisiin Suomi24:ää:
"Rellu, Pösö, Shitikka, ranskahomot ja punaviinit helvettiii!!! saaB RuLAaaA"

Ja mielestäni täällä muutenkin toivotetaan "essonpaariin" vähän Saabille epämieluisia näyttöjä. Ja tässä keskustelussa ei semmoista ole esitetty kertaakaan!
Tää ei tietty ollut tarkoitettu sua vastaan. Tein vain muutamia huomioita

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuo on kyllä totta. Tosin itse olen huomannut sen, että testaajat huomaa autoista hyviä piirteitä joista itse tykkään mutta eipä se aina riitä. Mutta enpä siitä välitä vaan ajan Saabilla.peinu kirjoitti:Tuo on kyllä tuhannen tosi!Jussi kirjoitti: ... miten joka pirun autoharrastajaporukassa kyseenalaistetaan ja kiistetään lähestulkoon kaikki mahdollinen kritiikki omaa merkkiä kohtaan samoin iänikuisin argumentein. Lähes jokaisen harrastajaporukan mielestä jokainen mitä hyvänsä testejä tekevä instituutio on pyllystä ja autolehtien toimittajat osaamattomia idiootteja... paitsi silloin kun oma merkki pääsee kärkeen.
Täsmälleen samaa mieltä. JOs ei Saappi löydy testin kärjestä on joko testaajassa tai testissä vikaa!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Oon myöskin ihan samaa mieltä yleisellä tasollapeinu kirjoitti:Tuo on kyllä tuhannen tosi!Jussi kirjoitti: ... miten joka pirun autoharrastajaporukassa kyseenalaistetaan ja kiistetään lähestulkoon kaikki mahdollinen kritiikki omaa merkkiä kohtaan samoin iänikuisin argumentein. Lähes jokaisen harrastajaporukan mielestä jokainen mitä hyvänsä testejä tekevä instituutio on pyllystä ja autolehtien toimittajat osaamattomia idiootteja... paitsi silloin kun oma merkki pääsee kärkeen.
Täsmälleen samaa mieltä. JOs ei Saappi löydy testin kärjestä on joko testaajassa tai testissä vikaa!


Mutta edelleen toivotan tervetulleeksi Saabille epäsuotuisat tiedot turvallisuudesta....
Muuten tämän keskustelun ollessa kyseessä lauseella yleistetään.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Viittasin Roveriin, BMW:hen ja Sitikkaankin... ja Volvostakin muistaakseni puhuin.Henkka #2283 kirjoitti:Ja vielä tuosta yleistyksestäsi. Katsopa toinen kahdesta tässä keskustelussa käyttämästäni viitteestä ranskalaisautomerkkiin. Kertooko se mielestäsi siitä, että (niinkuin väität minun olettavan) oletan sinun olevan täällä morkkaamassa Saabeja, koska nickisäsi on Pösö.
En ole muuten koskaan omistanut yhtäkään noista edellä mainituista merkeistä. Toisaalta en viitannut moneen merkkiin, jotka olen omistanut.
Se että viitasin 9-3:een ja 407:aan on varsin luonnollista, koska noista valitsin seuraajan Tonnarilleni ja muutenkin nuo ovat ominaisuuksiltaan, hinnaltaan ja kooltaan varsin vertailukelpoisia. Jos totta puhutaan niin noissa em autoissa en kummastakaan löydä yhtään sellaista vikaa tai ominaisuutta jolla toinen menisi edelle. Pösössä minua vituttaa vain se että se ei ole Saab... mutta kaikkea ei voi saada, vaihtohyvitys ratkaisi asian

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Sen verran vielä jatkan, että itse otin kantaa asiaan siinä vaiheessa, kun tasapäistettiin SportSedania ja jotakin muuta ranskalaista autoa, olikohan se nyt pösö tms.lefa42 kirjoitti:Aika turhanpäiväistä kinastelua aiheesta, uskon kyllä vakaasti, että muutkin autot kuin Saab voi olla turvallisia, vaikka tiedän ajavanikin ikäluokkansa turvallisimmasta päästä olevalla merkillä.
Ihan noin fanaattinen en kuitenkaan Saabien suhteen ole, sillä on sitä tullut nähtyä rajuja kolareita, joista on vammoitta / pienillä vammoilla selvitty ilman Saabiakin, kyllä ne muutkin osaa.
Tähän en ota kantaa, mutta osui silmääni uudesta TM:stä :
"Renault on ainoa, joka on EuroNCAP-törmäystestissä saanut täydet VIISI tähteä KAHDEKSALLE eri automallille. On siinä muilla turvallisina pidetyillä merkeillä tavoittelemista."
Korostin noita kahta numeroa ihan tarkoituksella, kuvassa on vertailun vuoksi myös VW (4 automallia), MB (3 automallia) sekä Audi (vain 1 malli)
Eikös tuokin nyt jotain todista muiden (tässä tapauksessa ranskalaisten) turvallisuusosaamisesta. Ja tämä asia ei ole sieltä kuuluisasta Essonbaarista(tm), johon täällä yleensä verrataan kaikkia ei-saabistille-mieluisia asioita.
Itse en ota tuohon aukeamaan kantaa millään tavalla, koska en ole mikään spesialisti, mutta eikai noita nyt turhan tähden testata ja palkita?
Ajan silti Saabilla, niin kauan kuin 99 / og900 kalustoa on tarjolla, koska ovat turvallisimmasta päästä volvojen kera tämän ikäluokan autoista, mutta nykyään on kehitys varmasti tuonut muillekin merkeille ratkaisuja, että olisivat edes lähes yhtä turvallisia, kuin se "ainoa ja oikea".
En olisi kirjoittanut koko tekstiä, mutta meni mielestäni liian fanaattiseksi tämä rasismikeskustelu.
Tähän liittyen nostin esille pari asiaa, jotka on
Saabissa viety pidemmälle - tähän oli "vastaanväittäjällä" mahdollista esittää oma näkemyksensä esitettyjen ominaisuuksien löytymisestä omasta "viidentähden" autostaan - vastinetta ei ole näihin tullut, joten sitten näitä turvaominaisuuksia ei sitten varmaankaan "yllättäen" löydy kaikista "viidentähden" autoista.
Se siitä...
PS. Suomessa laitetaan "rasismi"-nimikkeen alle mitä ihmeellisimpiä asioita - esim. tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä rasismin kanssa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
AivanJussi kirjoitti:Viittasin Roveriin, BMW:hen ja Sitikkaankin... ja Volvostakin muistaakseni puhuin.Henkka #2283 kirjoitti:Ja vielä tuosta yleistyksestäsi. Katsopa toinen kahdesta tässä keskustelussa käyttämästäni viitteestä ranskalaisautomerkkiin. Kertooko se mielestäsi siitä, että (niinkuin väität minun olettavan) oletan sinun olevan täällä morkkaamassa Saabeja, koska nickisäsi on Pösö.
En ole muuten koskaan omistanut yhtäkään noista edellä mainituista merkeistä. Toisaalta en viitannut moneen merkkiin, jotka olen omistanut.
Se että viitasin 9-3:een ja 407:aan on varsin luonnollista, koska noista valitsin seuraajan Tonnarilleni ja muutenkin nuo ovat ominaisuuksiltaan, hinnaltaan ja kooltaan varsin vertailukelpoisia. Jos totta puhutaan niin noissa em autoissa en kummastakaan löydä yhtään sellaista vikaa tai ominaisuutta jolla toinen menisi edelle. Pösössä minua vituttaa vain se että se ei ole Saab... mutta kaikkea ei voi saada, vaihtohyvitys ratkaisi asian

Mutta tarkoitin, että katso minun viitteissä käyttämiäni ranskalaisia. Tällä hain sitä, että kerroit kokevasi "syrjintää" pösöpalstalla koska nickissäsi on Saab. Tämän yksiselitteisesti ymmärsin niin, että koet myös täällä samaa "dissausta" nickisi Pösöstä. Puhdistin vain omaa selustaani ja pyysin muistamaan viestini, jossa otin esille C5-citikan (samaa putiikkia Pösön kanssa) menestyksen tosielämän turvallisuudessa. Tämän taustana on siis osoittaa se, etten yksiselitteisesti tuomitse ranskalaisia

Ja 407 on munkin mielestä hieno autovalinta


SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Tuli joskus ajeltua farmarimallinen C4 tai C5 citikka tampereelta helsinkiin. Aina näissä muissa kuin Saab merkeissä kadehdin semmoista keveyttä kaikessa. Ei raskaita vaihteita tai muutakaan. Todella mukavia ajettavia noi ranskalaiset on. Tässä citikassa oli myös jäähdytetty hanskalokero, jossa voi viilentää viinipullon (ei toimi suomalaisille, koska se viinipullo joutuu naamariin aika äkkiä), mutta kesäpäivinä kätevä paikka säilyttää vaikka helposti pilaantuvia grillausaineksia.
Monia muitakin hienouksia autosta löytyi. Hyvin kesti 200km:n matkan, eikä hajonnut mitään tai jättänyt välille.
Sitten asiaan:
Mihin tulokseen täällä tultiin, että ollaanko me rasisteja vai ei? Tuossa ketjun aloittaja varmaan yritti aikaansaada pohdintaa siitä?
Monia muitakin hienouksia autosta löytyi. Hyvin kesti 200km:n matkan, eikä hajonnut mitään tai jättänyt välille.
Sitten asiaan:
Mihin tulokseen täällä tultiin, että ollaanko me rasisteja vai ei? Tuossa ketjun aloittaja varmaan yritti aikaansaada pohdintaa siitä?