Talvikuuppia!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: La Syys 10, 2005 18:10
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Oletan, että keskustelu koskee myös sivekkäitä menopelejä. Viippa on se ainut omistamani kulkupeli, niin ei kai sitä hirmuisesti tartte miettiä, millä lähtis aamulla liikenteeseen... Ja kylmäksi autoksi en sitä voisi ikinä moittia. Päin vastoin: kun ostin sen, siinä oli lämppäri rikki, niin, että se puhalsi vain ja ainoastaan kuumaa ilmaa. Sain osakseni hieman kummia katseita, kun menin marraskuussa huoltsikalle tankkaamaan päälläni vain kesä-beach-hepeneet...
Korjasin vian heti kun saatoin...
Korjasin vian heti kun saatoin...
Autolle pitää osata puhua...
Hermanni,
sininen 95-72
Hermanni,
sininen 95-72
-
- "Ruisku"
- Viestit: 145
- Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 15:03
- Paikkakunta: Laukaa
Itselläkin olisi taas uusi kuuppatalvi alkamassa. Talvella on mukava ajella kun ohjaus on kevyt eikä tarvi liikoja hikoilla lämmönkään vuoksi. Seuraavia huomioita olen tehnyt talviajosta kuupalla:
- Sytytys, tulpat ja venttiilit täytyy ennen pakkasten alkua tarkastaa. Ei naurattunut kun auto hyytyi rikkinäisen tulpan vuoksi ja tulppien vaihto täytyi suorittaa avokäsin 35 asteen pakkasessa.
- Jos kytkimen työsylinterin tiiviste on kulunut, se viimeistään pakkasella lirauttaa nesteet pihalle.
- Aliaohjautuminen on aivan uskomattoman kaamea jos eturenkaista ovat nastat päässet vähiksi.
Innolla odotan taas lunta maahan ja etenkin teille!
- Sytytys, tulpat ja venttiilit täytyy ennen pakkasten alkua tarkastaa. Ei naurattunut kun auto hyytyi rikkinäisen tulpan vuoksi ja tulppien vaihto täytyi suorittaa avokäsin 35 asteen pakkasessa.
- Jos kytkimen työsylinterin tiiviste on kulunut, se viimeistään pakkasella lirauttaa nesteet pihalle.
- Aliaohjautuminen on aivan uskomattoman kaamea jos eturenkaista ovat nastat päässet vähiksi.
Innolla odotan taas lunta maahan ja etenkin teille!
Eetu Pajala #1516
eetu.pajala attantatta kotinet.com
eetu.pajala attantatta kotinet.com
Mitään muuta uutta en olisi osannut sanoa talviajon knoppeihin, kuin sen että nesteet tosiaan saattavat kytkimestä karata kovalla pakkasella, mutta Normaali kertoi sen jo. Mutta ei haittaa: pelkän vapaakytkimen avulla pystyy palamaan "kotokorjaamolle", terv. nimim. kokeiltu 150km v.1984.
Kuuppahan on ninenomaan Talviauto, pieni sisätilavuus auttaa lämpiämistä. Ja ajotuntuma lumisilla teillä on nannaa, kun vertaa moterneihin tehostettuihin! Auton liikkeet ja aikeet aistii sormenpäihin.
Kuuppahan on ninenomaan Talviauto, pieni sisätilavuus auttaa lämpiämistä. Ja ajotuntuma lumisilla teillä on nannaa, kun vertaa moterneihin tehostettuihin! Auton liikkeet ja aikeet aistii sormenpäihin.
96-76 avo 2,0V6, ajossa kesät
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425
900S Airflow -84, telakalla
9-5 2,3t -02, ka
900 i16 -91,
900 T-16 Aut Cabriolet -87, silmäterä
#425