Saab 900 T16 Aero
Saab 900 T16 Aero
Myytävänä! http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=241513
Haettuani Aeron ruotsista viime vuonna, päätin että ehostan sitä ja lisään joitain varusteita.
Tämä yksilö oli siis ilman ilmastointia ja nahkapenkkejä.
Se oli kuin lottovoitto, kun silmäni kiinnittyivät erään talon tallinnurkalla makoilevaan vanhaan 900 GLs Saabiin. Tässä oli nimittäin airflow-sarja ja whaletail kiinni.
Kävin omistajan kanssa pikaisen neuvottelun ja saatiin kaupat aikaan.
Niinpä sitten sain whaletailin Aerooni.
Maalautettuani takakontinkannen kiinnitin "siiven" ja hyvältähän se näytti.
Seuraava ostokseni olivat haaveilemani 16" Aero-vanteet, jotka löytyivät Ruotsista.
Kiillotin vanteiden reunat uusiksi. Joissa riittikin ihan mukavasti näpertämistä, lopputulos oli ihan kiitettävä.
Vanteet antavat satkulle hyvän ilmeen.
Kesän lähestettyä ilmastointiasia alkoi olla ajankohtainen.
Sitten sain viimein haalittua AC:n osia (kiitoksia kaikille jotka auttoivat).
Ilmastoinnin asensin toimintaan vasta kesän loppuvaiheilla mutta onneksi lämpimiä päiviä vielä riitti.
Täytyy myöntää että se on todellakin korvaamaton varuste autossa, vaikkakin oli vaikea ja työläs asentaa.
Nahkapenkkejä olin suunnitellut auton oston jälkeen jatkuvasti.
Useita myynti-ilmoituksia kahlailin läpi mutta yhtään todellista, vakavasti harkittavia tapauksia ei tullut vastaan.
Kunnes sain linkin jossa oli myynnissä Suomessa hieman harvinaisemmat nahkapenkit.
Kyseessä oli vuoden -03 Nissan 350Z:n kuskin- ja vänkärinjakkara.
Yön yli nukuttuani päätin soittaa myyjälle ja kävikin ilmi että penkit oleilivat harvinaisen lähellä. Hetken pähkäiltyäni ilmoitin että tulen hakemaan kyseiset istuimet.
Nyt, useiden päivien uurastuksen, pähkäilyn ja sovittelun jälkeen minulla on sähkösäätöiset nahkapenkit Saabissani.
Kuvia penkeistä.
Nyt Aero alkaa olla sellainen auto mistä itse pidän. Tietenkin, aina jotain pientä pitäisi tehdä, mutta jospa näillä eväillä hetken!
Haettuani Aeron ruotsista viime vuonna, päätin että ehostan sitä ja lisään joitain varusteita.
Tämä yksilö oli siis ilman ilmastointia ja nahkapenkkejä.
Se oli kuin lottovoitto, kun silmäni kiinnittyivät erään talon tallinnurkalla makoilevaan vanhaan 900 GLs Saabiin. Tässä oli nimittäin airflow-sarja ja whaletail kiinni.
Kävin omistajan kanssa pikaisen neuvottelun ja saatiin kaupat aikaan.
Niinpä sitten sain whaletailin Aerooni.
Maalautettuani takakontinkannen kiinnitin "siiven" ja hyvältähän se näytti.
Seuraava ostokseni olivat haaveilemani 16" Aero-vanteet, jotka löytyivät Ruotsista.
Kiillotin vanteiden reunat uusiksi. Joissa riittikin ihan mukavasti näpertämistä, lopputulos oli ihan kiitettävä.
Vanteet antavat satkulle hyvän ilmeen.
Kesän lähestettyä ilmastointiasia alkoi olla ajankohtainen.
Sitten sain viimein haalittua AC:n osia (kiitoksia kaikille jotka auttoivat).
Ilmastoinnin asensin toimintaan vasta kesän loppuvaiheilla mutta onneksi lämpimiä päiviä vielä riitti.
Täytyy myöntää että se on todellakin korvaamaton varuste autossa, vaikkakin oli vaikea ja työläs asentaa.
Nahkapenkkejä olin suunnitellut auton oston jälkeen jatkuvasti.
Useita myynti-ilmoituksia kahlailin läpi mutta yhtään todellista, vakavasti harkittavia tapauksia ei tullut vastaan.
Kunnes sain linkin jossa oli myynnissä Suomessa hieman harvinaisemmat nahkapenkit.
Kyseessä oli vuoden -03 Nissan 350Z:n kuskin- ja vänkärinjakkara.
Yön yli nukuttuani päätin soittaa myyjälle ja kävikin ilmi että penkit oleilivat harvinaisen lähellä. Hetken pähkäiltyäni ilmoitin että tulen hakemaan kyseiset istuimet.
Nyt, useiden päivien uurastuksen, pähkäilyn ja sovittelun jälkeen minulla on sähkösäätöiset nahkapenkit Saabissani.
Kuvia penkeistä.
Nyt Aero alkaa olla sellainen auto mistä itse pidän. Tietenkin, aina jotain pientä pitäisi tehdä, mutta jospa näillä eväillä hetken!
Viimeksi muokannut hene-, Pe Joulu 02, 2005 14:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
No niin, jotain uutta tännekkin...
Aloitin pitkään hyllyssä viihtyneen 9000 IC:n sovittamisen satkun keulalle.
Oli selvää jo kauan sitten että teen uudet päädyt, jotta ahtoputket saan kulkemaan piilossa, eikä puskuria tarvitse sahata.
Hinauslenkit jouduin kuitenkin rälläköimään pois.
Hetken mallailun päätteeksi merkkasin IC:hen kohdat mihin lähdöt tulisi.
Piti myös olla tarkkana mistä ahtoputket tulee kulkemaan, koska ilmastoinnin lauhduttimen ja letkujen liitännät ovat hieman edessä.
Irrotin vanhat päädyt ja marssein paikalliseen rautakauppaan, josta ostin 5cm alumiiniputkea.
Sahasin putken keskeltä kahtia ja suoristin seinämät ruuvipenkissä.
Tässä kuva päädyistä
Päätyjen alapalan joudun tekemään uuden, toiselta puolelta se vielä puuttuu.
Pientä sahailua vielä riittää hetkeksi.
Yllättävän hankala saada pienellä rälläkällä sahattua oikeaan muotoon alareunoja.
Mutta hiljaa hyvä tulee...
Aloitin pitkään hyllyssä viihtyneen 9000 IC:n sovittamisen satkun keulalle.
Oli selvää jo kauan sitten että teen uudet päädyt, jotta ahtoputket saan kulkemaan piilossa, eikä puskuria tarvitse sahata.
Hinauslenkit jouduin kuitenkin rälläköimään pois.
Hetken mallailun päätteeksi merkkasin IC:hen kohdat mihin lähdöt tulisi.
Piti myös olla tarkkana mistä ahtoputket tulee kulkemaan, koska ilmastoinnin lauhduttimen ja letkujen liitännät ovat hieman edessä.
Irrotin vanhat päädyt ja marssein paikalliseen rautakauppaan, josta ostin 5cm alumiiniputkea.
Sahasin putken keskeltä kahtia ja suoristin seinämät ruuvipenkissä.
Tässä kuva päädyistä
Päätyjen alapalan joudun tekemään uuden, toiselta puolelta se vielä puuttuu.
Pientä sahailua vielä riittää hetkeksi.
Yllättävän hankala saada pienellä rälläkällä sahattua oikeaan muotoon alareunoja.
Mutta hiljaa hyvä tulee...

Pakko nuo on lakata, itse ainakin päädyin tähän ratkaisuun jalkapallovanteiden kanssa. Puhdistaminenkin saattaa olla hankalaa ilman lakkakerrosta.KARELPA kirjoitti:MItenkäs teit ton vanteiden kiillotuksen? Pistitkö mitään pintaan?
Omissa talvi valsseissa olis sama edessä, mutta pelkkä alumiini ei talvella kauaa kauniina kestä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Se menee lyhykäisesti kerrottuna näin:KARELPA kirjoitti:MItenkäs teit ton vanteiden kiillotuksen? Pistitkö mitään pintaan?
Omissa talvi valsseissa olis sama edessä, mutta pelkkä alumiini ei talvella kauaa kauniina kestä.
Ensin poistin reunoista lakan, maalinpoistoaineella.
Sen jälkeen hioin vesihiomapaperilla, karheasta paperista hienoon(taisin käyttää 3 eri karheustasoa)
Itse kiillotukseen käytin http://www.a-palojoki.fi/ tilaamiani alumiininkiilloitusvahoja.
Toinen on esikiillotusvaha ja toinen loppukiillotus.
Vahan levitykseen ja itse kiillotukseen käytin sähköporakonetta, narulaikkaa ja lopuksi rättilaikkaa. Näiden lisäksi liinalla hinkaamista oli yllinkyllin, josta johtui useidein päivien ajan kestänyt sormikipu

Mietein myös itse tuota että laitanko päälle lakan vai jonkun vahan.
Kyselin asiasta useilta eri tahoilta ja päädyin lakkaan.
Se kyllä samentaa pinntaa jonkin verran.
Uskoisin että hyvällä ja säännöllisellä vahauksella pinta pysyisi hyvässä kunnossa.
Noita vanteitahan en talvella käytä

Nastarenkaat istuu 15" aerojen päällä.
Toivottavasti se lakkaa pysyy siinä kiillotetussa pinnassa
Näissä kaupallisissa vanteissa olen ainakin törmännyt, että tuo kiillotetun reunan päällä oleva lakka on alkanut hilseilemään
Itselläkin on tällä hetkellä talvivanteina Stillauton "poronsarvet" kiillotetulla reunalla ja on tosi kamalat, eipä noita ole kyllä talvikäyttöön suunniteltukaan
On kyllä tosi nätti biili ja nuo penkit sopivat tosi hyvin

Näissä kaupallisissa vanteissa olen ainakin törmännyt, että tuo kiillotetun reunan päällä oleva lakka on alkanut hilseilemään


On kyllä tosi nätti biili ja nuo penkit sopivat tosi hyvin

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Näkeehän tuota lakan hilseilyä, kuten nuo minun vanteet ennen kiilloitusta.
Lakka oli monesta kohtaa lohkeillut ym.
Jos noista alkaa lakka lähteen niin sitten puunailen reunat uudestaan ja pistän pelkän vahan
Onpahan sitten hyvä syy kokeilla vahaa noissa

Lakka oli monesta kohtaa lohkeillut ym.
Jos noista alkaa lakka lähteen niin sitten puunailen reunat uudestaan ja pistän pelkän vahan

Onpahan sitten hyvä syy kokeilla vahaa noissa

Kiitos!Frostgrey kirjoitti: On kyllä tosi nätti biili ja nuo penkit sopivat tosi hyvin![]()
