bilteman paineilmatyökalut/juttua maaliruiskuista

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"

bilteman paineilmatyökalut/juttua maaliruiskuista

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,onko kokemuksia?Päätin tilata noita halvempia tuolta pilateemasta,mm. rengaspaine mittarin ja hiekkapuhalluspistoolin(letkulla)ja jotain muutakin rompetta.Lähinnä katse osui noihin räikkävääntimiin ja pulttikoneisiin-tekeekö niillä mitään?Hintahan niissä houkuttaisi mutta laatu arveluttaa kun olen katsellut ostomielessä yli puolet kalliimpia koneita.

Mitenkäs sitten noi maaliruiskut?Olen katellut tiettyä ruiskua (ei biltema) vaan laatumerkki ja pitäisi vielä päättää suuttimen koko.Noita olis tarjolla 08-25 väliltä.Mikäs olis hyvä koko perusväreille?
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itsellä on Bilteman rengapainemittari, sekä valikoima muita laitteita, tulivat semmoisessa työkalupaketissa. Ihan toimivia ovat olleet, mukana tuli maaliruiskukin, mutta sen laatuun en usko, massaruiskua sensijaan on tullut käytettyä ja pelaa hienosti.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Turbiini
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Bilhelveten paineilmavehkeistä ei ole kokemusta, mutta normaaliin yläkannuruiskuun 1,5 suutin on passeli yleiskäyttöön. 1,2 käy myös, riippuu vähän maalista/viskositeetista mitä käyttää. Itse olen suosinut pintaruiskussa 1,2:sta ja pohjamaalit ruiskutan 1,5-2,0 suuttimella. Pienempiin hommiin on kätevin pieni yläkannuruisku 0,5 suuttimella.
tomaatti
"Saabisti"

Juu,päätin unohtaa noi bilteman vääntimet ja pulttikoneet.Parempi vaan taas satsata kunnollisiin.
Nyt sais vielä ehdotella maaliruiskuja max 150e hintaluokassa.käyttökohteina mulla on mm.veneen ja autojen maalaustyöt.Minkähän kokoinen kannu kannattaisi valita noin kompromissinä kun on isoja ja pieniä töitä ja ei turhaan viitsisi 2 ruiskua ostaa.Onhan noita tietysti törkeen halpojakin tarjolla mutta sellaiset voi unohtaa heti.
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kyllä se hiontaväri kannattaa vetää ihan massaruiskulla, menee tukkoon nuo pienemmilä suuttimilla olevat, kelpaa halvempikin.

tossa jotain mietteitä:

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... aaliruisku

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... aaliruisku
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni on tuollainen Biltema yläkannu ruisku 2.0mm suuttimilla ja kyllä sillä ainakin menee hiontaväri/ruiskukitti ihan nätisti, kun on säädöt täysillä.

Pintävärin/lakkaukseen on sitten ihan oma ruisku, :wink: merkkiä en kylläkään muista :oops:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tomaatti
"Saabisti"

Jaa,voishan sitä ostaa filleriä varten tommosen halpisruiskun.
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

tomaatti kirjoitti:Jaa,voishan sitä ostaa filleriä varten tommosen halpisruiskun.
Tuli vain mieleen; onkos tuon Motonetin tai Bilteman ruiskuissa mitään laatueroja.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
tomaatti
"Saabisti"

Kumma juttu muuten että motonetin nettisivuilta ei näe mitä kaikkea muuta siellä on myynnissä autovaraosien lisäksi.No vuodenvaihteessahan ko. putka tulee lahteenkin.

OT:olikohan viimeviikon jossain hesarissa motonetin mainos autoteltasta.Hintaa ei muistaakseni ollut kuin 125 e tai sinnepäin.Onkos kellään kokemusta/edes nähnyt sen?Meinasin vaan että jos muutamalle autolle ostaisi kesämökille sellaisen talvisäilytystä varten.Että kestääkö kasassa vaikka ei pääse aina lumia poistamaan katolta pitkäänkään aikaan?
tomaatti
"Saabisti"

No niin,tietoa on etsitty maaliruiskuista netistä.Taidankin tuon air-gunsan vaihtaa sata merkkiseen ruiskuun.Mutta mistä hemmetistä noita lahden seudulta saa?Tai vielä parempaa-nettikauppa?
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

mulla on tollainen airgusan yläsäiliöllinen pruutta ja hintaisekseen helvetin hyvä jälki.
Vastaa Viestiin