Motonetin 16v pakoventtiileistä tietoa?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Ketsa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 08:57

Motonetin 16v pakoventtiileistä tietoa?

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

Turbo-16 PAKO. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25-2102 14.80 ???

Saldot näyttää nollaa parhaillaan, mutta onko joku noita ostanut? Ovatko minkälaatuisia? Valmistajasta tietoa?
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ostaisin mieluummin romikselta 200tkm ajettuja kuin noihin sekaantuisin. Saabiin en noita sekottais jos aiot sillä ajaa
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Eero kirjoitti:Ostaisin mieluummin romikselta 200tkm ajettuja kuin noihin sekaantuisin. Saabiin en noita sekottais jos aiot sillä ajaa
Ja mihinkäs esson baarin juttuun nämä tukeutuvat? Ensinäkin motonet myy niitä samoja joita löytyy mistä tahansa tarvikkeesta ja yleensä noita samoja merkkejä (valmistajia) käyttävät nuo originelli valmistajatkin. Tietysti on olemassa huonoja ja hyviä merkkejä, mutta jos haluaa varmistua niin soitaa ja kysyy minkä valmistajan venoja on tarjolla. Tarjonta erimerkkien vällillä on iso ja jos on saanut esim. 8v koneeseen jotkut espanjalaiset kukkakedon taimenet niin ei se tarkoita että ne samt olis sitten tarjolla tuohon 16v (Huoh!). Näistä uskomuksista pitäis tehdä FAQ kohta kun näitä pulpahtelee varsinkin moottorin osien yhteydessä. Motonet EI ole Bilteman kaltainen firma vaikka netin kautta voikin tilauksen tehdä.

Jos on tutustunut firmojen laadun tarkailuun ja toimita tapoihin niin ymmärtää että se että jos kyseessä olisi alkuperäis varaosa niin senkin laatu voi heitää laidasta laitaan kuten noissa tarvike osissa. Tietysti on olemassa osia joita voi jo valmistus maan mukaan sivuuttaa. Esim. italiassa valmistettuja ohjaus niveliä en laita kulkimiin.

V-M

Mulla ei ole kyseisen firman kanssa muuta yhteistä kun se että olen tyytyväinen asiakas (vaikka olenkin kriittinen ostaja).
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ketsa
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 08:57

Viesti Kirjoittaja Ketsa »

Joo-joo... Onko jollain oikeasti tietoa motonetin myymistä venttiileistä?
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Joskus aikoinaan ostin uudet pakovenat motonetistä ja oli hakattu xxxx saabin tekstin ja numeroitten yli et tais silloin olla orgikset mitkä oli päätynyt tarvikemyyntiin. 8 vena turbo / ruisku oli kyseessä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Passi »

Mullon kutina noista moto/sunmuu halpamyynnistä että jos sama osa löytyy originaali-osana 2-3x kalliimmalla, niin hintaero tulee osittain siitä, että osa ei ole saabin speksien sisällä tai täysin tarkistamaton toleransseiltaan. Esim. jarrulevyt - saabilta: navasta heitto 0.00 ja 0.01mm, brembon tarvike: 0.06 ja toinen tais olla 0.08.

Scantekin kumiosat ei kestä pakkasta. Saabin myymän nivelen kumi näyttää kestävän ikuisesti.

Scantekin halpisnivelet saattas kestää iha jees kun vaihtas saabin nivelestä kumin.

T. Pasi
99T-museopeli
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

V-M kirjoitti: Ja mihinkäs esson baarin juttuun nämä tukeutuvat? Ensinäkin motonet myy niitä samoja joita löytyy mistä tahansa tarvikkeesta ja yleensä noita samoja merkkejä (valmistajia) käyttävät nuo originelli valmistajatkin.V-M
En käy ESSOn baareissa. Myyköön kaikki tarvikepajat vaikka samoja tarvike osia niin en moottoriin sekoittaisi tarvikeventtiileitä. Mieluummin 200tkm ajettu alkuperäinen jolla on vielä toinen mokoma jäljellä tai jopa enemmän.

Johonkin 340 volvoon voi heittää minkä tahansa vetonivelen kun sen vaihtoon ei mene kuin reilu kymmenen minuuttia eikä sen laadulla niin väliä kun vaihto on halpaa. Mutta venttiilin vaihto ei suju ainakaan itseltäni samassa ajassa. Ja moottorin kannalta voi olla muitakin seurauksia.

Originaali venojen valmistaja saattaa hyvinkin olla sama mutta materiaali voi olla muuta samoin toleranssit ja lämpökäsittelyt. Osa osista saattaa olla jopa alkuperäisiksi tarkoitettuja mutta hylätty laaduntarkkailussa ja myyty tarvikkeeksi.

Motonetin palveluun tyytymätön
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Eero
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: To Helmi 19, 2004 22:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Eero »

Anteeksi Ketsa kun hieman poikettiin sisällöstä...
Nämä ollu 9000T -89,900i 16v kat -91, 900i 16v -89, 900i 8v -87, 900i 8v -85, 900GL -86, 99 t -78, 900 -81, 900 -79, 90 -85 NYT 9000CS -96
Vastaa Viestiin