Nyt on melkein valmis 3" omavalmiste putkisto kiinni tonnarissa. Perjantai aamuna alotettiin rakentaan ja huomenna se on valmis jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Tällä hetkellä on vaan yks läpivirtaava vaimennin ja murisee kivan pehmeesti
Muuten ei oltais vielä tehty uutta putkistoa, mutta kun vanha päätti pamahtaa poikki niin ei siinä muu auttanut.
Jos jotain kiinnostaa niin tos on pari kuvaa projektista.
onko materiaali ruostumatonta vai haponkestävää vai mitä, ja mitkä olivat syyt sen valintaan.
Mikä on putken seinämänpaksuus.
Taitaa vaatia tigin jos haluaa kunnon saumat
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Niin siihen ei nyt sit tullu mitään jousto-osaa... Hae vaik helmiseltä sellane ei haitari-malli vaan sellane mis jousilla vedetään kahta palaa toisiinsa ja pääsee siit välist elämään.
Se Tontun kone vaan ihan oikeesti heiluu niin paljo et sen tarvis. Jossain takaveto autois tai vaik satkuis ei ole välttämättömyys.
Se osa oli nii kallis et en varmasti osta sellasta. Se pääsee ihan tarpeeks liikkuun kyll ku siin kiinnikkees on ne kumit nii ne antaa periks jonku verran.
Niin siis tuo on rst putkea ja seinämän paksuus on 3mm. Kyllähän tosta paljon nätimmän sais tigillä, mutta kun sellasta ei ole saatavilla tällä hetkellä ja kotoa kun löytyy miggi niin se sai luvan kelvata.
Pakko vielä irrottaa tuo äänenvaimennin kun se on liikaa vinossa ylöspäin. Se on kiinni auton pohjassa ja rämisee ja murisee sisälle niin että oli pää haljeta tänään kun ajoin kouluun ja takas.
Biltemassa maksaa 3" jousto-osa 20e. Kyseistä osaa käytin omassa 3" dp projektissani ja hyvä tuli .
Edit. Miten muuten sait tuon 3" putken ihan alusta asti sopimaan konehuoneeseen? itselläni alkukäyrä on 60mm ja sekin tulee n. sentin päähän vesipumpun letkusta. Ja vaikka onkin noin ohut alkuputki, ei putki mennyt kone oikealla paikallaan oikealle paikalleen, ilman "muutoksia" alapalkkiin.
Noh, olihan siinä aikamoinen tappelu saada se tehtyä sellaiseksi, että se mahtuu sinne Meni aikaa n.10-15min taiteilla sitä downpipea paikalleen mutta kyllä se sinne lopulta meni ilman väkivaltaa
Noniin oli pientä innostuksen lopahtamista ja vapaa ajan puutetta tuossa jonkun aikaa mutta tänään saatiin putkiprojekti taas vähän etenemään. Eipä siinä oikeestaan ole enää muuta kuin hitsata pieni pätkä suoraa putkea ensin ja sitten takapönttö paikoilleen ja ajoon. Kuvia laitan kun putki on kokonaan valmis.
TeePee kirjoitti:Noniin oli pientä innostuksen lopahtamista ja vapaa ajan puutetta tuossa jonkun aikaa mutta tänään saatiin putkiprojekti taas vähän etenemään. Eipä siinä oikeestaan ole enää muuta kuin hitsata pieni pätkä suoraa putkea ensin ja sitten takapönttö paikoilleen ja ajoon. Kuvia laitan kun putki on kokonaan valmis.
Livenä kuuleminen on ehkä se paras idea, meinaan vaan että kun ei ole muuta laitetta millä nauhoittaa ääntä kun digikameran videokuvaus toiminto niin se hieno murina kuulostaa lähinnä vanhalta 80-luvun autopeleissä esiintyviltä autoilta.
TeePee kirjoitti:Se osa oli nii kallis et en varmasti osta sellasta. Se pääsee ihan tarpeeks liikkuun kyll ku siin kiinnikkees on ne kumit nii ne antaa periks jonku verran.
Niin siis tuo on rst putkea ja seinämän paksuus on 3mm. Kyllähän tosta paljon nätimmän sais tigillä, mutta kun sellasta ei ole saatavilla tällä hetkellä ja kotoa kun löytyy miggi niin se sai luvan kelvata.
Pakko vielä irrottaa tuo äänenvaimennin kun se on liikaa vinossa ylöspäin. Se on kiinni auton pohjassa ja rämisee ja murisee sisälle niin että oli pää haljeta tänään kun ajoin kouluun ja takas.
Kannattaa kysyä sitä haitariputkea jostain paikallisesta, raskaaseen kalustoon osia myyvästä liikkeestä! Löytyy vaikka kuinka suurta hormia eikä maksa montaa euroa 20-30cm pätkä. Itse ainakin havaitsin ilman joustopalaa vuoden ajelleena että kannattaa se laittaa sinne! Kone ja putkisto kuitenkin heiluu sen verran että rasitat liitoksia ja ahtimen pään kiinnitystä ihan turhaan jäykällä putkella!