Näin ainakin minä olen ymmärtänyt, joku varmaan korjaa jos olen väärässä. Itsekkin olen tuota pyöritellyt mutta ei ole osunut vielä yhtään "keltaista" relettä hyppysiini (paitsi tietysti tuossa tontussani).
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Viivereleen paikka on kyllä siinä takapenkin alla olevassa sähkökeskuksessa, jossa pitäisi olla muutama sulake ja esim. takalasin lämppärin rele
(en nyt ole varma onko kaikissa vuosimalleissa samanlainen sähkökeskus kuin omassa)
Tuo taitaa olla etuikkunoiden automatiikkaan liittyvän releen relesokkeli (koska tuossa sokkeleita on vain yksi). Eli tuolla releella saadaan kuskin lasi laskemaan lyhyellä painalluksella alas. Tosin tuo rele ei ole pakollinen vaan sen voi korvata hyppylangalla sopivien johtojen välillä. Sähkölasien kanssa kuitenkin joko rele tai hyppylanka on pakollinen jotta kuskin lasi toimii.
Takapenkin alla on hyvin varustetuissa autoissa kaksi relesokkelia, joista toiseen tulee sitten se sisävalon viiverele. Ja siihen kelpaa siis vain yhdenlainen Saabin oma rele (sama viiverele ainakin mm. vanhemmissa tonnareissa).
Ilmeisestikin se on sitten niihin sähköikkunoihin liittyvä. Ehdin kanssa jo hieman innostua siitä sisävalojen viivereleen hankinnasta. Siinä tapauksessa olisi ehkä into riittänyt korjata nekin. katossa oleva valo pimeänä, peilissä oleva toimii.
Kiitos muistutuksesta, mainasin unohtaa näiden olemassa olon Kaksi kappaletta 898289:jä laatikossa pyödällä, ei yhtään niille kuuluvaa relesokkelia autossa Yhden voisin harkita myyväni, katsotaan jos vaikka tulisi myydään-osastolle joskus...
Tuota viivereleen sokkelia ei ilmeisesti joka autossa ole, koska tuosta omasta 900c -90 en löytänyt? Takapenkin alla on vain takavalojen johdot. Vaikka kuinka monta kertaa katsoin uudelleen, ei sinne muuta ilmestynyt.
Onpahan melkoinen neekerimalli tuo, kun ei ollut valmiina keskuslukon johdotuksia eikä tuota viivereleen kantaa. Seuraavaksi varmaan puuttuu himoitsemani kierroslukumittarin johto. Molempien sivuvilkkujen lähelle kuitenkin tulee valmiiksi 4-napaiset liittimet, minkäköhän laitteen johdotukset nuo ovat?
Varmasti pakkohankita sellainen laitos, jonka johdot ovat valmiina..