katinvaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
velmeri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:53
Paikkakunta: PYHTÄÄ

katinvaihto

Viesti Kirjoittaja velmeri »

Käytin auton katsastuksessa,hylky(CO-0,52 ja HC-269 muut arvot normaalit).Vaihdettu ilmansuodatin,tulpat ja lambda-anturi jolloin CO-arvo nousi 1,015,miten mahdollista?Mitä meni pieleen?Huomenna hitsaan t
arvike katin kasaan kun tuli sellainenkin hommattua,kokeillaan sillä!!!
Niin ja vinkkejä saa antaa jos ei päästöt kurissa katinvaihdon jälkeen,eli
mistä lähteä etsimään vikaa?
velmeri
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

eihän vuoda pakoputki mistään ?
velmeri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:53
Paikkakunta: PYHTÄÄ

katinvaihto

Viesti Kirjoittaja velmeri »

Putki korjattu joku aika sitten,ei vaikuttanut arvoihin?
velmeri
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jos happiarvo ollut lähellä nollaa niin ei liene ilmavuotoa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
rampe_58
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 18:23
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja rampe_58 »

Tyypillinen oire katalysaattorin vaurioon on, että kierroksilla (yli 2000 r/min) Hc arvot laskevat lähelle hyväksyttyjä arvoja (jopa niiden alle) ja nousevat tyhjäkäynnillä heti ja reilusti yli sallitujen arvojen. Taistelin em. ongelman kanssa pitkään. Otettiin katalysaattori pois ja havaittiin, että se oli TYHJÄ. Asennettiin tilalle halvin mahdollinen ECE normin täyttävä tarvikeosa 88€ ja a´vot arvot, joita en nyt kaikkia muista olivat hyvät ja se Hc oli alle 50. Toinen hyvä (elektronisten ruiskujen) merkki on se, jos "Chek engine" valo ei pala on suurin osa asioista kunnossa. Tämä BT:n halpiskatalysaattori toimii hyvin, miten kauan, se on sitten jo toinen juttu. Tod. näk. auton iän. Ikää on jo 15 V. ja kilomerejä takana 388000km. 12000 vielä, niin saadaan 400000 täyteen ja yli puoli miljoonaa SAABIN ratissa istuttua kilometriä. Hyviä ovat olleet, mutta aika aikaa kutakin pian tulee auton ja merkin vaihto eteen.
velmeri
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Marras 15, 2005 18:53
Paikkakunta: PYHTÄÄ

leima tuli

Viesti Kirjoittaja velmeri »

No niin saappi sai leiman,vihdoinkin.Katin vaihto oli varmaankin ratkaisev
a tässä mysteerissä!!!
velmeri
Vastaa Viestiin