Moro,
yritin etsiä aikasempia keskusteluja aiheesta mutten löytanyt.
Eli Aerossani kuskinpuoleselta ikkunanostimelta on tehot menny pihalle. Nostin jaksaa nostaa ikkunaa n 3/4 matkasta, loput pitää sulkea työntämällä kädellä lasia ylöspäin. Ongelma näyttää helpottuvan kuin tulen autopesusta - olisko jotain tekemistä lasitiivisteiden kanssa???
t.
Säkhöikkunoiden nostimissa vikaa???
Säkhöikkunoiden nostimissa vikaa???
Cender
Classic Cars are like wine:
the older the better
Classic Cars are like wine:
the older the better
Eipä ole sähköistä kokemusta omissa autoissa, mutta itse tekisin seuraavan :
Ovipahvi irti, ikkuna irti kiskosta, ikkuna pois, ikkunan putsaus (myös se osa, joka jää oven sisään ikkunan ylhäällä ollessa), tiivisteiden putsaus/käsittely, nostimen moottorin putsaus. Eiköhän siellä likaa jossain ole.
Ovipahvi irti, ikkuna irti kiskosta, ikkuna pois, ikkunan putsaus (myös se osa, joka jää oven sisään ikkunan ylhäällä ollessa), tiivisteiden putsaus/käsittely, nostimen moottorin putsaus. Eiköhän siellä likaa jossain ole.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mekanismi vaatii puhdistusta ja voitelua. Ehkä käyttökytimetkin voisi putsata.
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
http://www.fixmysaab.com/window/step1.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Ikkunoitten tiivisteistä "nukka" kulunut pois ja lasi yrittää kulkea "paljasta"kumipintaa pitkin + mekanismi vaatii puhdistusta ja voitelua.
Lasin "uratiivisteissä " on se nukka just sitä varten että lasit kulkevat urissaan mutta vanhat tiivisteet kuluu niin tulee paljas kumi esille niin rupee "ahistaan". Wanhojen ratsujen vikoja....
Lasin "uratiivisteissä " on se nukka just sitä varten että lasit kulkevat urissaan mutta vanhat tiivisteet kuluu niin tulee paljas kumi esille niin rupee "ahistaan". Wanhojen ratsujen vikoja....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
- Paikkakunta: Alavus
Homma osoittautui helpommaksi kuin luulin. Koska olin jo kertalleen rasvannut nostomekanismin ovien sisällä viime heinäkuussa jotenkin vaan ei tuntunut että ongelma olisi siellä.
Rupesin leikkiä ikkunalla ja huomasin että lasi vaan ei jaksanut liikkua urassa - lukko öljyä koko uran pituudelta niin johan ikkuna nousee ja laskee

Rupesin leikkiä ikkunalla ja huomasin että lasi vaan ei jaksanut liikkua urassa - lukko öljyä koko uran pituudelta niin johan ikkuna nousee ja laskee



Cender
Classic Cars are like wine:
the older the better
Classic Cars are like wine:
the older the better