Empä ole vaihtanut. Mitään syytä vaihtamiselle en vielä ole keksinyt kun loota pelaa mallikkaasti eikäpä tuo valmistajakaan niitä yllytä vaihtelemaan. Vaihtamisen ilosta en taia moiseen alkaa...
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
Bob kirjoitti:Tuskimpa noita vaihteistoöljyjä kannattanee vaihtaa ainakaan alle 100tkm:n.
OG9-3:en kannattaa vaihtaa. Tehtaan litkujen jälkeen on tullut huomattavasti liukkaampi öljy liikenteeseen. Laatikko on sen jälkeen kuin volkkarin konsanaan!
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Just vaihdettiin 900Aeroon Hondan MTF-öljyt. Ysikolmoseen vaihdettiin lootaöljyt PCS:llä huollon yhteydessä pariin otteeseen ja AeroWagoniin olisi tarkoitus vaihtaa seuraavassa huollossa automaattiöljyt. Kyllä öljyjen vaihto on paljon helpompaa ja halvempaa kuin laatikkoremontti...
juhokare kirjoitti:En ole vaihtanut ikinä... vaan jättänyt taitavimpien käsiin siltä osin. Mutta muuten normaalit huollot olen tehnyt varmaan 5-8 kertaa.
ookei, tähän todettakoon että en itsekään ooe vaihtanut - kylläkin vaihdattanut. Kyllä suomen kieli on sitten hiano kieli
Suositellaan, että öljyt vaihdettaisiin suoraan ajosta, kun lämmin öljy tulee paremmin ulos. Älä sitten käytä tätä tapaa, kun lasket hypoidit pois sellaiseen tömpön näköiseen valutusastiaan. Käytä mieluummin avonaista, vaikka 20 litran tömpöstä sahattua. Nimim. 2,8 litrasta hypoidia muutama desi valutusastiaan ja poltettu oikea käsi.