Painuma/lommo auton kyljessä
Painuma/lommo auton kyljessä
Yritin haulla vastauksia, mutta en löytänyt sopivaa.
Tilanne on tämä, että auto on vuoden vanha metallihopea 9-5 wagon, johon joku ääliö oli Prisman parkkipaikalla parkkeeratessaan jättänyt kuskin puolen oveen lommon ja maalipinta on myös nirhaantunut noin 30 cm:n matkalta ja lommon korkeus 3-5 cm. Mielestäni ei kauhean terävää painumista näy. Sanomattakin on selvää, ettei tekijästä ole mitään tietoa.
Painuma on heti kylkilistan alla (ajaisivat isommalla autolla) eli kylkilista ei suojannut. Siinä kohtaa on myös taitosta pellissä. Voidaankohan tuo lommo oikaista, vai onko ovessa juuri tuossa kohtaa joku pitkittäispalkki.
Miten noita muuten korjaillaan. Vaihdetaanko pelti? Vaihdetaanko koko ovi? vai käytetäänkö pakkelia. En viitsisi vuoden vanhaa autoa antaa pakkeloida.
Niin vakuutusyhtiöhän "korvaa" 200 euron omavastuulla. Bonukset laskee 75:stä 35%:iin ja nousee takaisin 4 vuodessa. Kokonaiskustannukset vakuutusmaksujen nousun ja omavastuun takia on 1600 euroa/4 vuotta. Eli tämänkin remontin maksanen itse.
Vien auton näytille lähipäivinä ja kuulen vastauksen sieltäkin, mutta haluaisin vähän lohdutusta joltakin. Vahaile ja hoida tässä sitten autoa kuin perheenjäsentä. Pitää varmaa kamerakännykällä kuvailla joka ikinen viereinen auto tai virittää joku lommoon reagoiva sinko etuoviin.
Tilanne on tämä, että auto on vuoden vanha metallihopea 9-5 wagon, johon joku ääliö oli Prisman parkkipaikalla parkkeeratessaan jättänyt kuskin puolen oveen lommon ja maalipinta on myös nirhaantunut noin 30 cm:n matkalta ja lommon korkeus 3-5 cm. Mielestäni ei kauhean terävää painumista näy. Sanomattakin on selvää, ettei tekijästä ole mitään tietoa.
Painuma on heti kylkilistan alla (ajaisivat isommalla autolla) eli kylkilista ei suojannut. Siinä kohtaa on myös taitosta pellissä. Voidaankohan tuo lommo oikaista, vai onko ovessa juuri tuossa kohtaa joku pitkittäispalkki.
Miten noita muuten korjaillaan. Vaihdetaanko pelti? Vaihdetaanko koko ovi? vai käytetäänkö pakkelia. En viitsisi vuoden vanhaa autoa antaa pakkeloida.
Niin vakuutusyhtiöhän "korvaa" 200 euron omavastuulla. Bonukset laskee 75:stä 35%:iin ja nousee takaisin 4 vuodessa. Kokonaiskustannukset vakuutusmaksujen nousun ja omavastuun takia on 1600 euroa/4 vuotta. Eli tämänkin remontin maksanen itse.
Vien auton näytille lähipäivinä ja kuulen vastauksen sieltäkin, mutta haluaisin vähän lohdutusta joltakin. Vahaile ja hoida tässä sitten autoa kuin perheenjäsentä. Pitää varmaa kamerakännykällä kuvailla joka ikinen viereinen auto tai virittää joku lommoon reagoiva sinko etuoviin.
SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
9-5T kirjoitti:Itseä vituttaa noi oven hakkaajat niin että kapeissa paikoissa tulee rekkarit näppäiltyä kännykkään, lievittää tuskaa kun voi hiukan soitella.
Jollei maalia ole lähtenyt veisin oikaistavaksi joku smartrepair(ehkä) tai vastaavalle joka naputtaa sen suoraksi. Ukissa olisi alan mestari mutta kai ne kirjekurssin käyneetkin jotain osaa.
Kukahan Ukissa on tuo mestari? Sporttialustankin kävin Ukissa laittamassa ja miellyin kaupunkiin.

SAAB 9-5 2.3T A Wagon Vector (-05)
Nyt lähti ihan käsistä, mutta menköön.
Moni on sanonut, että mitä hienompi auto, niin sitä enemmän sitä haluaa köyhät ja tyhmät ovella paukuttaa. (v*tun idiootit!!!)
Nyt on tullut pari vuotta käveltyä kauppaankin sieltä "viimeisestä ruudusta", tai jos ei ole, niin sitten otan röyhkeästi kaksi ruutua käyttöön. Taskuparkki on kyllä kuningas.
Auton kolhijat pitäisi saada mielestäni lahdata verekseltään, koska saunan takana on vielä tilaa.
Pahimpia on läskit ämmät, kiireiset perheen äidit, vanhukset ja urpot. Ensin "vähän" nojataan ovella ja sitten hinkataan se raita kun läskiperse rojahtaa sinne penkille.
=)(¤=%/#&¤"&%#&%%¤"ÄÄÄÄ!!!
Anteeksi
Moni on sanonut, että mitä hienompi auto, niin sitä enemmän sitä haluaa köyhät ja tyhmät ovella paukuttaa. (v*tun idiootit!!!)
Nyt on tullut pari vuotta käveltyä kauppaankin sieltä "viimeisestä ruudusta", tai jos ei ole, niin sitten otan röyhkeästi kaksi ruutua käyttöön. Taskuparkki on kyllä kuningas.
Auton kolhijat pitäisi saada mielestäni lahdata verekseltään, koska saunan takana on vielä tilaa.
Pahimpia on läskit ämmät, kiireiset perheen äidit, vanhukset ja urpot. Ensin "vähän" nojataan ovella ja sitten hinkataan se raita kun läskiperse rojahtaa sinne penkille.
=)(¤=%/#&¤"&%#&%%¤"ÄÄÄÄ!!!
Anteeksi
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
9-5 2,0t aut. -00 Business
Itse poistatutin autostani puolentusinaa klommoa ovista, kyljistä ja katosta http://www.autodent.fi firmalla. Hintaakaan ei tullut enempää kuin mitä yhden oven maaluuttaminen olisi maksanut ammattilaisella.
Edellytyksenä on murtumaton maalipinta ja taakse pääsy työkaluilla. Ovet taikuroivat suoraksi lasin ja tiivisteen välistä verhoiluja irroittamatta golfpagillisellä erilaisia koukkuja.
Ikkunanraottomissa kohdissa (kuten 2 oviessa takaovien kohdat) purkavat hiukka verhoilua, että pääsevät välistä oikomaan, kuten myös itselläni kattoluukun raosta ja kattoverhoilun välistä oikoivat katossa olevan klommon noin puolen metrin koukuilla...
Jos oviin on jäänyt väriä/maalia vastapuolesta, niin ne lähtevät yleensä Vahalla/myllytyksellä pinnasta.
Itse olin heidän ammattitaitoonsa positiivisesti yllättynyt ja hinta pakkelointi&maalaamiseen nähden edullinen.
Hook
Edellytyksenä on murtumaton maalipinta ja taakse pääsy työkaluilla. Ovet taikuroivat suoraksi lasin ja tiivisteen välistä verhoiluja irroittamatta golfpagillisellä erilaisia koukkuja.
Ikkunanraottomissa kohdissa (kuten 2 oviessa takaovien kohdat) purkavat hiukka verhoilua, että pääsevät välistä oikomaan, kuten myös itselläni kattoluukun raosta ja kattoverhoilun välistä oikoivat katossa olevan klommon noin puolen metrin koukuilla...
Jos oviin on jäänyt väriä/maalia vastapuolesta, niin ne lähtevät yleensä Vahalla/myllytyksellä pinnasta.
Itse olin heidän ammattitaitoonsa positiivisesti yllättynyt ja hinta pakkelointi&maalaamiseen nähden edullinen.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Minulla oli vastaavanlainen lommo kuskin ovessa. Koska maalipinta oli rikki, ei tuoolainen pelkkä lommon takaisin oikaisu "smart-repair" -menetelmällä käynyt. Saabin (Mäkelän auto, Järvenpää) liikkeesä se oikaisttiin ja maalattiin. Työn laatu oli hyvä. Tuo maksoi vähän alle 800 euroa. Minulla oli 150 euron omavastuu ja 70% bonukset. Bonukset tippuivat 50%. Maksoin sen vakuutuksesta. Laskelmieni mukaan tuli yhtä kalliiksi maksaa se vakuutuksesta tai jos sen olisi maksanut suoraan itse. Vakuutuksesta maksaessa ei tarvinnut maksaa kaikkea heti.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
-
- "Hölösuu"
Vaikka se onkin aina ihminen joka oven paukauttaa toisen kylkeen niin olen miettinyt välillä että on siinä osa syyllinen myös itse oven rakenne.
Monet ovet suorastaan "ampuu" auki avatessa kun niissä, sanotaan niitä nyt vaikka liukujen nystyröiksi, on niin jyrkät. Lisäksi oven avaaminen "nätisti" vaatii kohtuuttomia hauis voimia kun sisäpuolella ei ole oven takaosassa mitään kahvaa mistä rajoittaa oven aukeamista. Jos 9-5:nkin oven haluaa avata varovasti niin täytyy pitää kiinni oven lukkotapista. Pitäisi olla edes jonkinlainen monttu kyynärvarren lepuutus syvennyksessä, siitä olisi helppo hallita oven liikkeitä.
Monet ovet suorastaan "ampuu" auki avatessa kun niissä, sanotaan niitä nyt vaikka liukujen nystyröiksi, on niin jyrkät. Lisäksi oven avaaminen "nätisti" vaatii kohtuuttomia hauis voimia kun sisäpuolella ei ole oven takaosassa mitään kahvaa mistä rajoittaa oven aukeamista. Jos 9-5:nkin oven haluaa avata varovasti niin täytyy pitää kiinni oven lukkotapista. Pitäisi olla edes jonkinlainen monttu kyynärvarren lepuutus syvennyksessä, siitä olisi helppo hallita oven liikkeitä.
9000CS 2,3
Parkkiruutujen mitoitukset eivät ole muuttuneet, vaikka autot ovat kasvaneet. Varsinkin kaikenlaiset tila-autot ovat veemäisiä vehkeitä. Onneksi niissä osa ovista on liukuovia. Itseasiassa autoilijoissa tuntuu olevan sellaisia älypäitä, joille pitäisi lailla ja sakon uhalla määrätä liukuovet pakollisiksi autoihin. Loppuisi muiden autojen kolhminen.Ansis kirjoitti:Arkkitehdit pitäisi laittaa mielentilatutkimukseen, sen verran huono tilan hahmotuskyky näkyy olevan vallitsevana.
Sitten olen kuullut väittämän, että jos apumiehen ovella kolhii muiden autoja, niin liikennevakuutuksesta ei menisi bonuksia, koska vika ei ole kuljettajan, jos vakuutuksesta korvataan muille aiheutuneita klommoja.
Yllättäen vaan tätä ei hirveästi vakuutusyhtiöt mainosta.
Voiko joku muu vahvistaa tämän?
Hook
Yllättäen vaan tätä ei hirveästi vakuutusyhtiöt mainosta.
Voiko joku muu vahvistaa tämän?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Tuli vaan mieleen että ilkivallalla oli ainakin mulla omavastuu aikanaan kaskossa, mut ei kait siitä bonukset lähde pois? vai lähteekö. Multa lyötiin kerran autosta sivulasi rikki kun yrittivät vissiin jotain varastaa. Oli autossa hälytin. Ilmoitin poliisille että autoon oli murtauduttu ja viety muutamat cd:t jolloin ei ollut omavastuuta ja auton korjauksen maksoi vakuutusyhtiö...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Vahvistan.Hook kirjoitti:Voiko joku muu vahvistaa tämän?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8484#68484
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
Syyllistyit siinä sitten sivumennen vakuutuspetokseen, josta maksimirangaistus on vankeutta. Mutta eihän nämä mulle kuulu.....tturku kirjoitti:Tuli vaan mieleen että ilkivallalla oli ainakin mulla omavastuu aikanaan kaskossa, mut ei kait siitä bonukset lähde pois? vai lähteekö. Multa lyötiin kerran autosta sivulasi rikki kun yrittivät vissiin jotain varastaa. Oli autossa hälytin. Ilmoitin poliisille että autoon oli murtauduttu ja viety muutamat cd:t jolloin ei ollut omavastuuta ja auton korjauksen maksoi vakuutusyhtiö...
9000CS 2,3