95 E vai 98 E
95 E vai 98 E
900i -87; kuinkas se oli sen oktaanin kanssa???
Silloin kun vielä 99:ä jostain sai, niin tankkasin sitä välistä ihan vaan siksi, että teki mieleni hemmotella kulkinetta, joka sentään oli syntynyt aikana ennen pakollisia saastelaitteita.lefa42 kirjoitti:Itse tankkaan aina 98:a, ja jos en automaatista, niin kassalla sanon vielä kovaan ääneen, että "xx litraa korkeaoktaanista"

Laskeskelin tässä joku ilta, että 98 tulee kilometrihinnaltaan edullisemmaksi, jos sitä palaa 5% vähemmän, niinkuin jossain sanottiin. Omaa kokemusta ei vielä ole, kun en ole mitannut kulutusta pitkillä matkoilla, esim. 1000km, jotta saisin tarkempia lukemia.
Säädöt on koneelle kyllä tehty 95 ollessa tankissa, joten täytynee mennä sytkä ja kaasari säädättämään nyt kun testailen tuota parempaa ainetta. Paikaltaan ainakin lähtee pikkuruisen paremmin. Kaasaripelillä se pienikin tuntuu jo.
Säädöt on koneelle kyllä tehty 95 ollessa tankissa, joten täytynee mennä sytkä ja kaasari säädättämään nyt kun testailen tuota parempaa ainetta. Paikaltaan ainakin lähtee pikkuruisen paremmin. Kaasaripelillä se pienikin tuntuu jo.

Kaasarissa ainakin näki kulutuksessa suoraan mitä oli tankissa. Samanlaista ajoa 2 eri viikon aikana. 95 tankissa pääsi tankilla n. 550 km kun 99 oli tankissa pääsi 630 km pintaan. Tankkaukset suoritettiin samalla asemalla ja samalla pumpulla. Paras mitä olen pääsyt tankillisella on siinä n. 720 km pinnassa, siis kaasarilla.
Myös auton kulku parani aina huomattavasti, kun laittoi tankin täyteen 99, jos oli käyttänyt 95 aikaisemmin.
Nykyään en ole kulutuksessa huomannut eroa kun tuolla ruiskulla puottelee. Ehkä toimii paremmin kun tankissa 98. Tämä bensa on kyllä tuota itä tavaraa. Joskus joutunut kokeilemaan myös 92 tankkiin. Yhdellä kertaa tuntui että kone ei jaksa tehdä yhtikäs mitään. Toisella kertaa tuntui kuin olisi raketti bensaa tankannut. Kone oli huomattavan herkän kuuloinen ja auto oli sillä viikolla todella miellyttävä ajaa. Kulutuksia näissä tapauksissa en muista.
Eikä muutenkaan tartte paljoo miettii paljoko satku kuluttaa, 98 bensa maksaa siinä 0,60€/litra.
Myös auton kulku parani aina huomattavasti, kun laittoi tankin täyteen 99, jos oli käyttänyt 95 aikaisemmin.
Nykyään en ole kulutuksessa huomannut eroa kun tuolla ruiskulla puottelee. Ehkä toimii paremmin kun tankissa 98. Tämä bensa on kyllä tuota itä tavaraa. Joskus joutunut kokeilemaan myös 92 tankkiin. Yhdellä kertaa tuntui että kone ei jaksa tehdä yhtikäs mitään. Toisella kertaa tuntui kuin olisi raketti bensaa tankannut. Kone oli huomattavan herkän kuuloinen ja auto oli sillä viikolla todella miellyttävä ajaa. Kulutuksia näissä tapauksissa en muista.
Eikä muutenkaan tartte paljoo miettii paljoko satku kuluttaa, 98 bensa maksaa siinä 0,60€/litra.

9-3 SC 1,9 TiD -08
#2678
#2678
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: 95 E vai 98 E
98E:tä tankkaan molempiin ajopeleihin.cope kirjoitti:900i -87; kuinkas se oli sen oktaanin kanssa???


Sama huomio kanssa, kulutus vähän pienempi.
Pienkone/sahamyyjä meinas huitasta korvalle kun sanoin joskus laittaneeni 95E ja siihen öljyä, sanovat sen olevan epäpuhdasta moottorisahojen ja ruohonleikkureiden olemattoman kokoisille kaasuttimille.


Käytin Stihliä pariin otteeseen käyntiongelmien takia huollossa.
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Re: 95 E vai 98 E
Ei sillä bensalla tee mitään, moottorisahat ja ruohonleikkurit vaatii ehdottomasti 105 oktaanista HIPO bensaa!tUrpoEinari kirjoitti: Pienkone/sahamyyjä meinas huitasta korvalle kun sanoin joskus laittaneeni 95E ja siihen öljyä, sanovat sen olevan epäpuhdasta moottorisahojen ja ruohonleikkureiden olemattoman kokoisille kaasuttimille.![]()
Käytin Stihliä pariin otteeseen käyntiongelmien takia huollossa.
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!