Ovessa vikaa vikaa?
Sinisessä mötikässä on Reed-kytkin sisällä, ja sitä ohjaa lukon kielen mukaan valkoisen muovisen varren päässä liikkuva puolikkaan herneen kokoinen magneetti.
http://www.reed-sensor.com/Notes/Genera ... Theory.htm
Firon, jos kerran magneetti näyttää olevan tallella + liikkuvan oikein ja vika paikallistettu siihen siniseen, niin kyllähän noita lasiputkia saa irtonaisena, mutta varmaan löytyisi purkutonnari, josta liikenisi koko sininen kotelo johtoineen tai vaikka koko lukko?
http://www.reed-sensor.com/Notes/Genera ... Theory.htm
Firon, jos kerran magneetti näyttää olevan tallella + liikkuvan oikein ja vika paikallistettu siihen siniseen, niin kyllähän noita lasiputkia saa irtonaisena, mutta varmaan löytyisi purkutonnari, josta liikenisi koko sininen kotelo johtoineen tai vaikka koko lukko?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Jipii :( Saabilta tulee uusi lukkopesä huomenna sen viallisen tilalle mikä viikko sitten asennettiin. Nyt sitten saa maksaa sen asennuksen itse uudelleen koska tehtiin yksityisellä pajalla niin Saabin vastuu rajoittuu ainoastaan siihen vialliseen osaan :(jus kirjoitti: http://www.reed-sensor.com/Notes/Genera ... Theory.htm
Firon, jos kerran magneetti näyttää olevan tallella + liikkuvan oikein ja vika paikallistettu siihen siniseen, niin kyllähän noita lasiputkia saa irtonaisena, mutta varmaan löytyisi purkutonnari, josta liikenisi koko sininen kotelo johtoineen tai vaikka koko lukko?
Tosiaan se uusi siis laitetaan huomenna kiinni ja eikä kiinnosta ovea tusailla yhtään enempää kun tässä on nytkin palanut aikaa aivan liikaa....joutunen ajanpuutteen takia uhraamaan "miljoonia" siihen uuteen "siniseen-osaan" suoraan Saabilta. Ei taas paljon naurata 1e vs...... .. .. .. . . . ________ 79e
NM mukavaa kun on kk päivät availlut ja sulkenut ovia apukuskin puolelta.
Firon
#1899
Jipii :( Saabilta tulee uusi lukkopesä huomenna sen viallisen tilalle mikä viikko sitten asennettiin. Nyt sitten saa maksaa sen asennuksen itse uudelleen koska tehtiin yksityisellä pajalla niin Saabin vastuu rajoittuu ainoastaan siihen vialliseen osaan :( On muuten "tosi hyvää" palveluksi sitä kai pitäisi sanoa tuolla saapilla....jus kirjoitti: http://www.reed-sensor.com/Notes/Genera ... Theory.htm
Firon, jos kerran magneetti näyttää olevan tallella + liikkuvan oikein ja vika paikallistettu siihen siniseen, niin kyllähän noita lasiputkia saa irtonaisena, mutta varmaan löytyisi purkutonnari, josta liikenisi koko sininen kotelo johtoineen tai vaikka koko lukko?
Tosiaan se uusi siis laitetaan huomenna kiinni ja eikä kiinnosta ovea tusailla yhtään enempää kun tässä on nytkin palanut aikaa aivan liikaa....joutunen ajanpuutteen takia uhraamaan "miljoonia" siihen uuteen "siniseen-osaan" suoraan Saabilta. Ei taas paljon naurata 1e vs...... .. .. .. . . . ________ 79e Pitikin sattua tänään iltavuoro niin ei pääse käymään tuolla Bebekissä...
NM mukavaa kun on kk päivät availlut ja sulkenut ovia apukuskin puolelta.
EDIT: Huomenna kuitenkin kenties Partcoon.....
Firon
#1899
Jos ovissa olevat valot palavat kokoajan, tutkisin ensimmäiseksi ne A-pilarissa olevat kytkimet. Kytkimessä on kaksi maadoittavaa kosketinta, toinen sisävalolle, toinen ovivalolle. Kun vedät kytkimen irti sieltä ovipilarista johtoineen, valojen pitäisi sammua. Ja kun maadoitat jompaa kumpaa kytkimestä irrotettua johtoa, pitäisi ovivalon tai sisävalon syttyä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Nostetaas vanha topiikki taas ylös.Boiga kirjoitti:Jos tuota ei olisi noin helposti saanut korjattua, olisin jättänyt tuon johdon irti ettei se valo palaisi koko aikaa!
Tulevaisuudessa meikäläinen varmaan "häiriköi" tälläkin foorumin osiolla kun tuli tuollainen allekirjoituksessa näkyvä laitos hommattua.

Eli kuskin oven "varoitusvalo" palaa koko ajan, joka tarkoittanee että toi reed-rele sieltä on varmaan hajonnu.
Kun ei tuolla kuskin oven merkkivalolla niin väliä ole, niin miten tuon saa helposti sammutettua.
Piuha irti jostain, kuitenkaan oviverhoilua purkamatta?
Vai meneekö tuolta tieto jonnekin muualle?
Keskuslukko toimii, sisävaloja en huomannu katsoa kun en ole vielä hämärässä ollu tuolla liikenteessä.
Mutta kyllä vaan tuollainen vanha tonnarikin on miellyttävä peli, erityisesti matka-ajossa. Mutkasemmalle pätkälle lähden kyllä mieluummin tuolla ässällä.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kiitoksia vinkeistä.
Hieman tuossa aikailin projektiin ryhtymistä kun muistissa oli satkun lukon purkamiset, no tonnarissa "hieman" helpompi.
Ihan kahden minuutin homma toi ei ollu kun sitä oli joku muukin yrittäny auki ja yks torx piti porata pois. Tappi oli kyllä hieman vääntyny muttei valo vielä sammunu.
Tuosta kaaviosta löyty kyllä johtojen värit mutta samalla vaivalla kun ne kaivaa jostain esiin niin ottanee jo ovipahvin auki, pitänee jostain kattoo toi reed-rele valmiiks.
Hieman tuossa aikailin projektiin ryhtymistä kun muistissa oli satkun lukon purkamiset, no tonnarissa "hieman" helpompi.
Ihan kahden minuutin homma toi ei ollu kun sitä oli joku muukin yrittäny auki ja yks torx piti porata pois. Tappi oli kyllä hieman vääntyny muttei valo vielä sammunu.
Tuosta kaaviosta löyty kyllä johtojen värit mutta samalla vaivalla kun ne kaivaa jostain esiin niin ottanee jo ovipahvin auki, pitänee jostain kattoo toi reed-rele valmiiks.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kyllähän tuosta aika moneen otteeseen muistuteltiin, että väänsin sen kiinni heti kun sain lukon irti.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Keskustelua seuranneena kallistuisin mimmin teoriaan. Yleensä vika on siinä kohtaa joka eniten joutuu mekanisen rasituksen kohteeksi eli juuri oven ja A -pilarin välinen johto. Olen itse korjannut samanlaisia vikoja muissa automerkeissä. Mittari ei välttämättä näytä onko johdossa vikaa koska siinä voi olla heikko kosketus ja mittari tulkitsee sen kuitenkin toimivaksi. Siis vastus mittaus johdosta ja liikuttelu siten, että taipuisuus on sama kuin ovi olisi kiinni.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1173
- Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
- Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo
Mulla CS -kori... ja koska avaaminen toimii avaimenperän kauko-ohjaimella aina, niin epäilisin vikaa ennemmin oven johdotuksessa tai sieltä jonnekin releelle. Ei kai se kaukosäätö ota suoraan kuitenkaan yhteyttä tuohon takakontin lukkoon, eli että sillä oma erillinen järjestelmänsä?
Viimeksi muokannut Ahtopaine, Pe Marras 18, 2005 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ainakaan
Ei ainakaan mulla toiminut edes kauko-ohjaimesta, kun painonappi oli ovesta irti. Painonappi on helppo ottaa ovesta kampeamalla ja on lisäksi helposti purettavissa. Varo palautusjousen katoamista. Itsellä katosi kahdesta painonapista, kun rasvasin ovien lukot molemmista CS-tonnareista. Rikkinäisen rälläkän hiilistä sain sopivat jouset tilalle.Ahtopaine kirjoitti:Mulla CS -kori... ja koska avaaminen toimii avainmenperän kauko-ohjaimella aina, niin epäilisin vikaa ennemmin oven johdotuksessa tai sieltä jonnekin releelle. Ei kai se kaukosäätö ota suoraan kuitenkaan yhteyttä tuohon takakontin lukkoon, eli että sillä oma erillinen järjestelmänsä?
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx