Onkos kukaan arvon kohtalontovereista törmännyt vastaavaan? Tapahtumapaikkana on 900s -91 ja tapahtumien kulku on seuraavaa: reilu kuukausi sitten alkoi mittarivalojen sulake kärähdellä. Joskus uusi sulake kärähti samantien, joskus ei. Sulakkeita meni noin 1-3 kpl viikkotahtia. Eli kun illalla parkkeerasin auton, valot paloivat, mutta kun aamulla starttasin, niin sulake paloi. Joskus valot sammuivat kesken ajon. Nyt tilanne on sellainen, että vakio 10 A: sulake palaa samantien, 30 A: sulake kestää, mutta kuumenee rajusti ja samalla auton muuta valot himmenevät (eli ei viitsi urheilla).
Mittarivalojen säädin näyttää toimivan tuolla 30A:n sulakkeella, mutta valot palavat himmeästi. Kaikki polttimot olen tarkastanut s-ikkunoiden käyttöpaneelia myöten. Jostain sähkö kuitenkin tuntuisi astuvan luvatta maihin mutta mistä? Tietääkö joku, missä liittimissä mittarivalojen piuhat kulkee. Onko mittaripaneelin kalvot oikkarissa? (Mitään epämääräisyyksiä ei mittaristossa esiinny lukuunottamatta kelloa, joka mittaa jonkun muun planeetan aikaa).
Kysyy nimimerkki ostanko otsalampun
mittarivalot kadoksissa
Meinaat että himmennin oikosulussa maihin? Ei kais se himmennin ole sen alttiimpi oikosulkuihin kuin mikään muukaan paikka mittariston kalvossa?Mimmi kirjoitti:Todennäköisesti himmennin osittaisessa oikarissa.
http://www.fixmysaab.com/diydash/instru ... ster4.html
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Himmentimen vieteriksi väännetty vastuslanka voi hyvinkin karata sieltä paikaltaan. Sulakkeen kasvattaminen ei ole kovinkaan viisasta. Seuraavaksi voi palaa auto, eikä sulake....
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01