Asiantuntija

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

:lol:

Melkein Matti Nykäsen tasoa, "totuus on todellisuutta" :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Voivoivoi :roll:
amig0
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Touko 26, 2005 14:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja amig0 »

voi miksi häntä ei huolita hoitoon 8O :oops: :lol:
Bob Marley - Jamming
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Mutta mun isällä onkin...
Näissä ei oikeesti tiedä pitäskö itkeä vai nauraa.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Voi voi voi mitä luettavaa 8O
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Stene
"Hirsch"
Viestit: 952
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 21:00

Viesti Kirjoittaja Stene »

:lol: :lol: asiantuntijoita, ei voi muuta sanoa :lol: :lol:
curry
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5874
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tturku »

:lol: :lol: :lol:
Seuraavaks haetaan moottopyörät keskusteluun mukaan...
Vois olla kiva trollata tonne jotain tyhmää ja kattoo ku spedet rupee "keskustelemaan" asiasta...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

sääliks käy
Entäs jos olisi ollut semmoinen tosi toimenpide,kuten 180km/h ja siitä eteenpäin...
Type R:n kierrokset olisi olleet sellaisella alueella,että Volvo S40 T4 "voima" ei millään muotoa riittäisi Hondan koneelle.Ei siis millään muotoa.
Siellä näes tulevat ne todelliset tehot esiin,eikä mitkään Volvon moottorin hetkelliset piikit.
Nämä satasen nopeuksien kiihtyvyydet koskee yleensäkin vain vähemmän tehon/teknologian autoja,siis se kun ei kiihdy.(Volvo)
Kaikenkarvaiset Volvopellet ylpeilee autollansa kuinka heillä on hieno auto....
No joo.Hieno se on,mutta se hieno auto ei oikein pelaa niin kuin auton pitää pelata,ilman vikoja...
Kuten Honda:)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Edit: ylää oleva lainaus otettu tuosta viestiketjusta
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

"Hevosvoimat on hevosvoimia, tuli ne sitten väännöstä tai kierroksista..." Kyllä näin on, ja määräykset ovat määräyksiä.

Itse olen luullut että vääntö liikuttaa, eikä hevoset. :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vääntö vetävillä pyörillä on se joka autoa liikuttaa..
Teho/paino-suhdehan tuon kiihtyvyyskisanhan ratkaisee (ja isommissa vauhdeissa ilmanvastus).

Vähän on tuolla Hondamiehellä pasmat sekaisin mutta periaatteessa totuuden siemen jutussa on. Pienellä ahtimella varustettu Volvo (kuten vakio Saabikin) kiihtyy kyllä hyvin keskikierroksilla kun ahdin jaksaa puhaltaa vielä.

Isoissa vauhdeissa ja niin ollen isoilla kierroksilla kuitenkin käy niin että ahtimesta loppuu potku ja Volvo alkaa hyytymään. Ylävireisenä vaparina Typerä saattaakin päästä ohi..

Toisinsanoen Volvossa on senmallinen vääntö (teho)-käyrä että se lähtee kyllä vaivattomasti satasen vauhdista keskikierroksilla, mutta hiipuu väkisin yläkierroksilla. Typerää pitää huudattaa mutta se on etu kun lähdetään hakemaan huippunopeutta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
sheebu
"Viggen"
Viestit: 638
Liittynyt: La Touko 07, 2005 22:23
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja sheebu »

Henkka #2283 kirjoitti:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0011976574

ÄääHää :lol:
mielenkiintoista tekstiä 8O
mitähän tuohon nyt pitäisi sanoa :?
9-3 SC 1.9 TiD -08
Ex suapit, NG900 2.0T -96 laiteltu jotain pientä,
9-5 Aero -02, osina OG 9-3 Aero -01

#2592, STCF #43
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

lefa42 kirjoitti: Kyllä näin on, ja määräykset ovat määräyksiä.
OT: ymmärränkö väärin vai matkitko sitä tälläkin foorumilla seikkailevaa "katsastusmiestä" :D
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

eka9000 kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Kyllä näin on, ja määräykset ovat määräyksiä.
OT: ymmärränkö väärin vai matkitko sitä tälläkin foorumilla seikkailevaa "katsastusmiestä" :D
Kunhan totesin, kun oli vastaavaa ilmaisua käytetty suolla suomi24-puolella, "hevosvoimat ovat hevosvoimia" 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Viesti Kirjoittaja Kurko »

Niin, eikös se "teho" ole yhtäkuin vääntö*pyörimisnopeus. :)
Vastaa Viestiin